Sista dagen på Rivieran!

Idag så var det vår sista dag här nere på Rivieran. Tråkigt.. Vi började dagen med frukost som vanligt sen blev det utcheckning. Kommer sakna hotellet lite och då speciellt vår farbror i receptionen. Han har varit väldigt hjälpsam och verkligen gett oss bra råd. Efter utcheckning så

Monaco!
tisdag 8 september 2015 - Monaco-Ville, Monaco

Idag var det som sagt Monaco/Monte Carlo som stod på dagordningen. Vi åt frukost tidigt, väskan hade vi förberett igår kväll. Sedan gick vi till tågstationen, det var en promenad på ca 1,5 km. Väl där köpte vi tur- och returbiljetter med tåg. Det kostade 15.60 Euro (avrundat ca 150:-).

Sol & bad!

Idag var det som sagt tänkt att bli en slappardag, sånt som vi är usla på... Vi åt frukost strax efter 8 och gick sen förbi receptionen för att få kuponger till stranden. Om man bor på hotell längs strandpromenaden så har man rabatt på vissa strandställen, för att hyra solstol,

Födelsedag!

Hipp hipp hurra! Idag har vi firat födelsedag. Andreas 34:e! Ingen tårta, men väl ett stort lass med glass! Vi började dock dagen med frukost. Den är bra här på hotellet! Mycket att välja på! Efter det gick vi till bankomat o hämtade ut pengar o gick och handlade det vi inte

Första dagen!

(skriver en dag efter) Igår var första dagen vi vaknade i Nice. Strålande sol o redan över 20 grader i skuggan på morgonen! Härligt! Vi hade kollat ut ett mål för dagen, "slottskullen". Det är ett berg (kulle) här i Nice med otroliga vyer. På ena sidan ser man strandpromenaden o

Resdag!

Hej på er! I morse ringde väckarklockan tidigt, 04.45!!! Första morgonen som gifta...haha,otrevlig start att behöva gå upp så tidigt! Men målet med dagen gjorde ju att det kändes bättre! Vi kilade ner och åt frukost och gick sedan upp o hämtade väskorna o gick ner till flyget och

Resans första dag!
torsdag 3 september 2015 - Sigtuna N, Stockholms län, Sverige

Äntligen var dagen kommen! Avresa till Arlanda, för att imorgon bitti flyga till Nice. Men när alla trott att vi bara haft sjukt mycket att stå i pga resan, jobb, plugg osv, så har vi bakom kulisserna också planerat ett bröllop!! Detta gick av stapeln idag, och vi är nu herr & fru!! =)

Förberedelser!
måndag 31 augusti 2015 - Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige

Oj oj oj... Redan måndag! På torsdag bär det av till Arlanda och på fredag morgon flyger vi äntligen till Nice! Det blir mellanlandning i Frankfurt på vägen ner. Det ska bli så extremt skönt o få semester. Den här sommaren har varit lång för oss båda, utan egentlig semester. Det

Längtar!
onsdag 19 augusti 2015 - Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige

Känns som en evighet men det blir iallafall mindre dagar till avresa!

Hemma..
lördag 19 juni 2010 - Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige

Jaha.. då var vi hemma igen. Känns både skönt och tråkigt. Vi hade det väldigt trevligt under våran resa tillsammans. Men visst det var jobbigt också. Det blev många sena nätter och tidiga morgonar, vi har också gått en MASSA. Det blev ju även en del timmar i bilen också. Så kanske

Franska Rivieran!

Franska Rivieran!

3 september 2015 - 10 september 2015

Nu åker vi till Nice på franska Rivieran! Sista dagen hyr vi bil och åker till Monaco och Italien! Wooohoo!!

Europa 2010

Europa 2010

5 juni 2010 - 19 juni 2010

Äntligen blir/blev det bilande i Europa!! =)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Andreas uppdaterar sin resa