Tillbaka till Aussie :)
fredag 17 mars 2017 - Perth, Western Australia, Australien

Hej!Sedan 2 veckor, ar jag tillbaka till Australien, nu ar jag i Perth, det ar pa vastkusten. Jag har de senaste veckorna akt pa multidagars guidad tur langs vastkusten. Perth till Broome. Det var roligt, har bl.a snorklat i olika rev och sett massa stora fiskar, skoldpaddor och till och med hajar!

Arrowtown + sista dagen i Queenstown
tisdag 14 februari 2017 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Hej!De senaste dagarna efter Dunedin, har jag mest tagit det lugnt. Jag har bland annat gjort en kort vandring till Queenstown Hill som tog totalt 2 ovh en halvtimme. Det var valdigt vacker utsikt darifran! Igar akte jag till en liten stad som heter Arrowtown, det ar en historisk och mysig stad

Dunedin :)
lördag 11 februari 2017 - Dunedin, Otago, Nya Zeeland

Nu har nyligen kommit till Quennstown igen fran Dunedin. Det ar en stad som ligger i ostkusten, det tog ca 4 timmar med buss dit. Dunedin ar mer som en studentstad, det finns en hel del aldre byggnander, manga guider sager att Dunedin ar som en blandning av Irland och Skottland. Jag har inte varit

BUNGY JUMP!
måndag 6 februari 2017 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Hej allihopa!Jag har annu en gang gjort nagot helt galet! Jag har namligen hoppat BUNGY JUMP!! Det var sa laskigt! Det var vantan som var jobbigast, nar det val var min tur sa var det bara att hoppa, instruktoren raknade ner och da vart det bara automatiskt att man ville hoppa nar man anda har

Marlborough Sounds - Queen Charlotte Track
lördag 28 januari 2017 - Picton, Marlborough, Nya Zeeland

God morgon alla!Igar, vandrade jag i Marlborough Sounds, en del av Queen Charlotte Track, det ar en vandringsled pa 70km, jag vandrade bara en del av den ca 8km fran Torea Bay till Mistletoe Bay. Tog battaxi till Torea bay och blev sedan hamtad pa Mistletoe Bay. Det var sa vackert! Vadret var

Dags att borja skriva igen...
fredag 27 januari 2017 - Picton, Marlborough, Nya Zeeland

Hej alla dar hemma!Jag vet att det verkligen var evigheter sen jag skrev har! Det har varit mycket pa en gang och ibland valdigt intensiv resa, det ar det fortfarande. Det hander sa mycket varje dag att jag blir trott och da har jag inte orkat skriva + att det blir extra jobbigt att skriva pa

Sista dagen i Byron Bay
onsdag 23 november 2016 - Byron Bay, New South Wales, Australien

Hej!Igar skulle jag paddla kayak i havet nara delfinerna, det blev tyvarr installt pga att det var for mycket vind och darmed mycket vagor. Ville gora det idag istallet, det var redan installd. Sa igar fick jag istallet paddla kayak i floden, det var valdigt fint, sag havet korsa floden, det var

Surfing
tisdag 22 november 2016 - Byron Bay, New South Wales, Australien

Hej alla!Igar har jag provat pa att surfa for forsta gangen, det var valdigt roligt! Det var nagot jobbigt att slapa pa bradan overallt samt valja basta vagen. Det var aven svart att sta pa bradan for man maste vara snabb! Jag lyckades sta pa bradan i nagra ganger med fa sekunder med hjalp av

Fallskarmshoppning!!
måndag 21 november 2016 - Byron Bay, New South Wales, Australien

Hej Alla!Idag har jag bockat en en av sakerna jag vill gora "innan jag dor". Jag har namligen hoppat fallskarm!!! Det ar det mest laskigaste och haftigaste jag nagonsin har gjort! kan knappt beskriva mer med ord hur det var! Det var jobbigt i borjan for jag var sa sjukt nervos och jag kunde knappt

Gold cost
lördag 19 november 2016 - Surfers Paradise, Queensland, Australien

Hej!Nu är jag i Surfers Paradise-Gold Cost. Det är väldigt turistigt ställe! Det är ändå fint, det känns som en stad med alla höga byggnader nära stranden. Här  gick jag upp i deras torn som heter Skypoint tower-observation deck. Det var så himla fin utsikt att se över hela

Australien + Nya Zeeland!

Australien + Nya Zeeland!

29 september 2016 - 24 mars 2017

En resa som jag ska första gånge resa länge och ensam. En riktig äventyrsresa där jag ska passa på att göra olika aktiviteter och utmana mig själv ;)

Tanzania resa o praktik!

Tanzania resa o praktik!

24 januari 2013 - 25 februari 2013

Detta är min första resa i Afrika! Det är väldigt speciellt, eftersom detta är inte vilken resa som helst, utan också praktik på ett sjukhus!

Kanada/USA resa!

Kanada/USA resa!

13 juni 2011 - 21 juli 2011

Min resa till Kanada och USA framför allt östkusten men också en stad i västkusten ;)

Resa i Spanien ;)

Resa i Spanien ;)

26 april 2010 - 13 maj 2010

Jag ska resa i olika delar av Spanien, detta är en liten utmaning eftersom jag ska resa själv :D det ska bli spännande, om jag trivs med att resa själv, har jag inget emot att resa själv i framtiden!

Tågluff genom Europa 2009!

Tågluff genom Europa 2009!

12 juni 2009 - 14 juli 2009

Jag och min kompis Susanna ska tågluffa genom europa! En resa som vi aldrig kommer att glömma ;)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Setare uppdaterar sin resa