Jag är en 33 årig kvinna gift med 2 barn. Nyligen bosatt i Shanghai eftersom min man fått jobb där.
hemstad Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från Calle 14, Valencia, Spanien
Så är vi på plats!
måndag 27 augusti 2018 - Dehesa de Campoamor, Valencia, Spanien

Hejsan,japp som vanligt när jag och datorer skall kampera ihop så händer det alltid något knas. Likaså denna gång. Vi hade den första veckan problem med vårt utlovade internet här i huset. Jag tänkte ändå vara duktig en kväll och delade därför ut mitt 4G från telefonen till min

Jaha, så nu måste jag bli bloggerska på riktigt nu då!
torsdag 10 maj 2012 - Shanghai, Kina

Hejsan alla glada, Så var det ett tag sen sedan sist igen. Tänk vad tiden går! Nu är det Maj och senast jag skrev var efter jul och nyår om jag inte minns fel.

Ryska livvakter skall man inte mucka med!
onsdag 11 januari 2012 - Shanghai, Kina

Tillbaka efter en härlig semester i Sanya. Hur var ön Hainan då?? jo det var rent på stranden, ensligt på stranden, väldigt kinesiskt i vissa stunder! Tycker att betyget over all blir godtjänt +. Hotellet vi bodde på var fantastiskt. Helt Ok rum med badkar på balkongen! Måste bara

Vart tog tiden vägen????
tisdag 13 december 2011 - Shanghai, Kina

Natten går tunga fjät ............Då på vår tröskel står vit klädd med ljus i hår, sankta lucia, sankta lucia............ Tänk det är redan lucia och sist jag skrev här var det påsk. Tiden bara flyger iväg! Det är inte så konstigt för hösten har varit super intensiv speciellt för

Vad är den vackra stranden???
onsdag 20 april 2011 - Shanghai, Kina

Ja vi åkte på semester till underbara Bali. Jag måste erkänna att min bild av Bali var ungefär den samma som bilden jag har av Thailand. Långa vackra stränder,palmer, turkost vatten, sol, bad och härlig mat. Så här efter att ha varit på Bali kan jag inte säga att det nådde upp till

Jul & nyår i Shanghai!
måndag 24 januari 2011 - Shanghai, Kina

Nu borde jag verkligen få bakläxa! Nu var det väldigt längesedan jag uppdaterade mig här på resedagboken. Har förstått att inte bara mina närmaste läser det jag skriver utan även personer som söker information om hur det är att bo i kina och då ffa Shanghai. Vilket jag tycker är

Nu är vardagen här.
tisdag 19 oktober 2010 - Shanghai, Kina

Ja så var det dags igen för lite uppdateringar. Vet ju att många väntar på en redogörelse av kungamiddagen men jag tänkte suga på den karamellen en stund och börja där jag slutade sist. Tova var bjuden på 5-års kalas till Charley en pojke på hennes gamla förskola. Hon tyckte det

Vart tog tyfonen vägen???
måndag 6 september 2010 - Shanghai, Kina

Inte för att jag gärna vill uppleva en tyfon, men de stängde alla skolor och förskolor och då blir man ju lite förväntansfull, eller hur? Ja vad har hänt sedan sist. Ja innan vi åkte hem till Sverige var det ju sjukt, sjukt och sjukt. Maja åkte in på sjukhus pga dubbelsidig

Japp jag har varit slapp!!
fredag 28 maj 2010 - Shanghai, Kina

Hejsan, Nu ar jag till baka. Som ni marker ar jag inte hemma och skriver utan sitter pa mitt stam cafe Boxha. Min honey/lemon is te ar slut och jag kom pa att nu nar jag har lite lugn och ro runt mig sa kan jag ju uppdatera er lite. Sa nar det var 1 maj ledighet var det ocksa dax for det STORA

En vanlig dag i Kina!
måndag 17 maj 2010 - Shanghai, Kina

Ja så var det dags för lite uppdateringar från landet i öst! Jag skall berätta lite om min dag idag. Vaknade tog på tjejerna kläder frukost vid 7.30. Alla åt bra och var på gott humör. Maja sken till och med upp när Ayin kom genom dörren. Vilket är stort för det har tagit ett tag

Spanien 2018

Spanien 2018

9 augusti 2018 - 31 augusti 2019

Nu är det dax igen. Nu provar vi ett annat land och en annan världsdel! Spanien here we come. Sol, gött väder och nya äventyr. Tjejerna i skandinavisk skola denna gång. Vi provar ett år så får vi se vart det bär hän.

KINA SHANGHAI

KINA SHANGHAI

29 augusti 2009 - 30 augusti 2012

Här kommer jag att berätta om vårt liv under 3 år i Shanghai. Den 29 augusti packade vi för avresa till Shanghai med våra två tjejer. Vilka är vi då? Jag, heter Linda, min man Thomas den som skall försörja oss under dessa 3 år och våra två barn Tova 4 år och Maja 1år. Det kommer att bli lite information och bilder från vardag, fest och semester. Hoppas att det skall bli rolig läsning!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Linda uppdaterar sin resa