Hello fellow travelers, Personally I travel for the food, the people and the adventures. whether it be grubs in Africa, eccentric researchers in China or being completely broke in New Orleans, I love it all. I don't know where I'm going next but i'm sure It'll be fun and memorable. follow me at: http://thelifeonthego.blogspot.com/ Enjoy your trips wherever you're going -F
hemstad Täby, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Ubud, Bali, Indonesien
Farsan

Mötte up farsan som också e ute och lång reser. blir 10 dagar eller så tilsammans. Sticker från KL till Sumatra i morrn för en fototrip. http://thelifeonthego.blogspot.com/

Jean-Luc; the car that wanted some attention
måndag 15 februari 2010 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Dagen började med en trevlig fransk inspirerad grillad smörgås hemma hos min kamrat. En varm dusch var helt klart en trevlig start på en mysig morgon. Planen var att vi skulle svänga förbi et bageri efter frukost samt ta en snabb titt på det lokala postkontoret i den lilla by vi är i.

Missat flyg

Trots tidig uppgång och avresa flera timmar innan avgång missar man planet hem. Självklart valde fransmännen att köra seriekrock på den tvåfiliga motorvägen in till Paris. Jag borde nästan förutsett detta då jag såg en BMW köra rakt in i sidan på en sopbil dagen innan när den skulle

to Colombia from Paris
fredag 12 februari 2010 - Paris, Île-de-France, Frankrike

Aningen besviken över att SAS inte serverade någon målted på flyget mellan Stockholm och Paris. När började de inte göra det? Trodde att det bara var Ryan air som opererade så. Humöret hölls dock på topp av en riktigt mysig bok jag läser just nu. The science of happiness heter den för

Förberedelseer
lördag 30 januari 2010 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Resan är nu bokad och klar på det sättet. Ser verkligen fram emot lite puder och nedförsnjutning. Tack alla säsongare i Åre för att ni gav mig motivationen för ytterligare en resa till snö och berg. Något som jag märkt är att jag är ganska hungrig på ny utrustning. Framförallt

Adrenaline
tisdag 29 april 2008 - Vang Vieng, Laos

The sun is again drying Vang Vieng after a night with heavy rain. A rain that almost soak us yesterday night. Luckily we decided to leave our stuff at home before heading out to the small river island bars for some nightly drinking with some people we met. Refused dry passage by the Lao weather we

The buss, again!
söndag 27 april 2008 - Vang Vieng, Laos

It seems as not too long ago we were stuck on another buss for too long of a time. Once again we are on an intercity, although not international buss. This was supposed to be a so called VIP buss but I guess the VIP busses in Laos are slightly different from those in Thailand. It’s more like a

the nightbuss
lördag 26 april 2008 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

The road is half lit only [by other nightly travelers and their headlight. On our way to Laos the two major sources of sound are 1 the cars on the road and the other is the very distorted baseline of our so called VIP buss cinema experience. Not enjoying the movie too much we are at least

Backpacking Reloaded
torsdag 24 april 2008 - Bangkok, Thailand

Well after coming back to Japan little golden week hit quite fast and having the opportunity to do something it was only natural to go somewhere. that somewhere is Loas and Cambodia. on our way there we have encountered a small problem though. The first one was missing our flight due to a

najs
måndag 10 mars 2008 - Whistler, British Columbia, Kanada

Well it's been a crazy few days of riding in whistler and I've seen more then just snow while up there. But I'll start with the riding. This late in the season the lower part of the mountain are skiable but the snow quality isn't very good. the lowers hundred meters or so are just slush and riding

31 december 2010 - 31 augusti 2015

Bestämde mig för att säga upp mig. Sa farväl till livet som konsult och bestämde mig för att resa och se vart livet tar mig. Kommer blogga lite på engelska här http://thelifeonthego.blogspot.com/ förhoppningsvis kommer nått upp på svenska också

East side

2 april 2011 - 1 maj 2011

2 oktober 2010 - 12 oktober 2010

Egypten ett land vars ekonomi bygger på en 4000 år gammal infrastruktur

26 mars 2010 - 4 april 2010

Efter en vecka i Åre tidigare i år blev mersmaken för snö oemotståndlig. Denna gång bär det av mot De [b]franska Alperna[/b], ett för mig outforskat skidområde. Ser fram emot att få se hur Alppudret i [b]Val Thorens[/b] står sig mot Japan, Nordamerika och Norden. Resan ner sker med arrangören [b]UCPA[/b]. Fokus på åkning, yngre klientel och äventyrligare utformning var det som fångade vårt intresse. Denna resa är det [b]brädåkning[/b] som gäller men vem vet. Skidorna kanske kommer med på nått sätt ändå ;) Kommer antagligen blanda inlägg på [u]svenska och engelska [/u]så klicka vidare till nästa om språket inte passar.

bon appetit

12 februari 2010 - 15 februari 2010

lång weekend i Paris. Hälsar på några polare men och äter god mat. That's about it.

Åre 2010

14 januari 2010 - 21 januari 2010

åre studentveckan

6 maj 2009 - 7 maj 2009

Norwegian Game Awards gameawards.no har sin final

19 juni 2009 - 15 augusti 2009

Heading over to the West cost of the US. Will be taking a short trip down south to Texas. Planning to visit a few friends who used to attend Texas A&M. I suppose there will be some gun play involved and lots of BBQ.

23 mars 2009 - 1 april 2009

Going to South Africa

20 november 2008 - 23 november 2008

venedig

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Filip uppdaterar sin resa