Sammanfattning av resan.
torsdag 28 oktober 2010 - Solna, Stockholms län, Sverige

För det första måste jag säga att det är skönt att vara hemma igen! Skönt att slippa alla spindlar, den hårda sängen och den eviga buffén. Dag 1: Det första som skedde oss var att det var en försening när vi skulle åka ner. Det visade sig att dom var tvungna att byta en framruta på

Hotell bokat.
fredag 24 september 2010 - Solna, Stockholms län, Sverige

Nu är äntligen allt krångel avklarat angående hotellet. Det blev Hotell Atlantica Aegean Blue i Kolymbia, ca 2,5mil utanför Rhodos stad. Bilderna ser jättefina ut så nu hoppas vi på det bästa! Längtar efter lite semester!

Dag 16, Rom
lördag 25 juli 2009 - Rom, Lazio, Italien

Idag började vi dagen med att ta tunnelbanan till Vatikanen, dock gick vi aldrig in i muséet och sixtinska kapellet för att det kostade så mycket. Men vi resonerade som så att det är ju inte sista gången vi är i Rom, och vi är ju egentligen bara här för att flyga hem. Så vi tog bara

Dag 15, Från Capri till Rom
fredag 24 juli 2009 - Rom, Lazio, Italien

Vi gick upp tidigt idag för att ta båten till Napoli, varifrån vi sen skulle åka vidare med tåg till Rom. Napoli var en otroligt smutsig och ofräsch stad, och jag kommer nog aldrig känna något behov av att åka dit igen. Men tåget till Rom var däremot jättefräscht även om vi tagit den

Dag 14, Capri
torsdag 23 juli 2009 - Capri, Kampanien, Italien

Idag gjorde vi inte alls mycket. Spenderade hela dagen på stranden för att utnyttja de sista få soltimmarna vi hade kvar. Vi visste ju att vi inte skulle få någon chans att sola och bada i Rom. På kvällen åkte vi till Capri stad och åt middag och fick sitta jättefint på en balkong och

Dag 13, Capri
onsdag 22 juli 2009 - Capri, Kampanien, Italien

Idag tog vi en båttur runt ön, och även till de blå grottorna. Det är en grotta som man åker in i med små roddbåtar, där solljuset bryts i vattnet på ett väldigt särskilt sätt vilket gör att hela grottan lyser i turkost. Otroligt vackert. Vi såg även en del andra grottor, bl.a.

Dag 12, Capri
tisdag 21 juli 2009 - Capri, Kampanien, Italien

Idag hade jag en otrolig mensvärk större delen av dagen och orkade egentligen inte göra någonting. Men vi var i alla fall en liten stund på stranden, sen åkte vi hem och la oss i jacuzzin istället vilket verkligen hjälpte mot smärtan. Vår chaufför för dagen var ganska rolig för han

Dag 11, Från Amalfi till Capri
måndag 20 juli 2009 - Capri, Kampanien, Italien

Idag gick vi upp tidigt för att ta båten till Capri. När vi väl kom fram visade det sig att det var ganska långt till hotellet, i alla fall en promenad på ca 15 minuter. Så vi fick släpa våra stora väskor uppför backarna som ledde till hotellet. Väl där var vi svettiga och våra

Dag 10, Amalfi
söndag 19 juli 2009 - Amalfi, Kampanien, Italien

Idag kom vi sent till stranden, och det var ett gigantiskt moln som skymde solen under flera timmar så det var ganska kallt. Så efter lunch tog vi en promenad istället för att ta farväl av stan eftersom det var vår sista dag här. Efter promenaden hamnade vi återigen på

Dag 9, Amalfi
lördag 18 juli 2009 - Amalfi, Kampanien, Italien

Självklart spenderade vi dagen på stranden även idag. Men efter lunch gick jag upp på rummet för jag hade sån mensvärk att jag inte kunde gå någonstans, så Jocke gick själv ner till stranden och badade medans jag låg kvar på hotellet. På kvällen åkte vi till Ravello, en stad uppe

Korsika & Sardinien

Korsika & Sardinien

17 juli 2014 - 2 augusti 2014

Drömresan. <3 Startar med att åka till Nice för att ta oss vidare till Cannes. 20 juli åker vi vidare mot Korsika, först till den lilla byn Feliceto uppe i bergen där vi bor på ett underbart litet hotell 3 nätter. Därefter åker vi vidare till Bonifacio på södra Korsika där vi stannar 3 nätter. Resan avslutas sedan med 7 nätter på Sardinien innan vi åker hem till Stockholm igen.

Santorini

Santorini

30 juni 2012 - 7 juli 2012

Norge och Sverige med pappa

Norge och Sverige med pappa

4 juli 1993 - 28 juli 1993

Bilresa med pappa i Norge och Sverige.

Polen med mamma

20 juli 2003 - 27 juli 2003

Klassresa till Gran Canaria

Klassresa till Gran Canaria

4 maj 2002 - 11 maj 2002

24 glada klasskompisar som firar studenten med en resa till kanarieöarna!

Jobb i Österrike

Milano.

Milano.

26 november 2010 - 30 november 2010

Vi firar 2 år i Milano

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Signe uppdaterar sin resa