Så vare dags att uppdatera sin presentation än en gång. Ny annalkande resa med andra ord... Denna gång med fint, för att inte säga vackert och kärleksfullt (än så länge), sällskap i form av Ullis.
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Bombay, Maharashtra, Indien
Ett stilla liv
måndag 22 februari 2010 - Varkala, Varkala, Kerala, Indien

Vi hittade tillslut Varkala och andrade vara planer. Har i Varkala befinner vi oss i 40-gradig varme. Atminstone kanns det sa nar man trippandes i sanden forsoker att undvika att branna sina fotsulor pa vag ner till det svalkande vattnet. I vattnet simmar vi och leker i vagorna, dar vi gor

Lugnt vatten
onsdag 17 februari 2010 - Alappuzha, Kerala, Indien

Hej, hej och hej. Ja, vad har nu hant sedan sist? Kursens sista 4 dagar spenderade vi Mamallapuram, enligt guidboken en sedan 70-talet gamal avdankad hippie stad med stenformationer uppford pa UNESCO's varldsarvslista. Kortfattat kan man saga att stenarna, de var kvar men inga stoners (sa vida de

Vischan
lördag 6 februari 2010 - Puducherry, Indien

Hej alla! Ledesen att detta inlagg har drojt, och att det inte kommer vara av nagot utforligare slag. Mojlighet och tid till att satta sig framfor en dator med internetuppkoppling har minstsagt varit valdigt begransad. Hur som helst. Efter en vecka i Chennai med vara guider, var det dags att

Problem med att läsa mellan raderna?
lördag 16 januari 2010 - Port Blair, Andamanerna och Nikobarerna, Indien

Eftersom det råder en sån stor tveksamhet på huruvida folk klarar av att läsa mellan raderna så kommer här en översättning... Vi har haft det otroligt fint pa Havelock. De begynnade tre dagarna var visserligen till och fran ratt regniga ska vi vara arlig att medge. Men precis som det ar i

Väder...
måndag 11 januari 2010 - Port Blair, Andamanerna och Nikobarerna, Indien

Vattenpärlor samlas i ett centrumet av ett blad. När inte längre naturenslagar vad gäller ytspänning håller, rinner vattendroppen i bladets skåra ut mot bladets yttersta tungspets. Där stannar den för ett ögonblick liksom för att vänta in en sista pärla som får droppen att släppa

Vi landar med det lilla propropellerplanet på Andamanerna...
onsdag 6 januari 2010 - Port Blair, Andamanerna och Nikobarerna, Indien

[i]"Vi landar med det lilla propellerplanet på Andandamanerna, och när vi kliver av planet fullkomligen glor var enda indier på oss. Markamal, markamal, markamal säger jag på indiska, och som betyder: -Sluta glo innan ögonen på er trillar ur! Men så börjar indierna istället sjunga och

Vi möter våren i Prag
torsdag 27 april 2006 - Prag, Tjeckien

Som den uppmarksamme redan laggt market till sa har vi laggt till Tjeckien och Prag som ytterligare resmal. Vi lamnade Indien, Delhi och Paharganj den 26.e for resan vasterut. Det kanns som om det var ratt tid att lamna landet. Trotts att jag nu narmast blivit immun mot forsaljarna, knarklangarna,

Return to the scene of a crime
torsdag 20 april 2006 - Manali, Himachal Pradesh, Indien

Vi stiger upp tidigt i ottan. Efter att ha slummrat i sa dar en 4 timmar sa stapplar vi ut fran hotelet, fortfarande kvar i var skonhetssomn. Jag kikar pa Paharganj genom mina mosiga ogon, kliar mig i skallen och forundras over att Paharganj ligger sa ode och tyst. Trode aldrig att denna gata som

Rikard gar till doktorn
söndag 16 april 2006 - New Delhi, Delhi, Indien

Jag följde Rikard under en dag för att se och dokumentera hur en vardag for en vilsen 22årig kille fran Umeå kunde se ut i det kaotiska Delhi. Det resulterade i fotoserien "Rikard går till doktorn" och som här på resdagboken nu kommer att publiceras. Texten som i punkter kommer att

Döp det till vad ni vill...
fredag 7 april 2006 - Bombay, Maharashtra, Indien

Tjenamors alla monsterdiggare! Tror inte min kropp var aklimatiserad for att ligga pa latsidan i Goa i sadar en vecka. Redan efter 3 dagar sa kistan ifran. Som tur var sa visade det sig inte vara allvarligare an att jag lag imobiliserad i mer an 24 timmar. Veckan pa stranden forlopte innan jag

India Busniess and Plessure

India Busniess and Plessure

4 januari 2010 - 1 mars 2010

Under en månad, perioden 18 jan - 14 feb, kommer vi befinna oss i Indien, närmare bestämt Chennai med omnejd för kursen "[i]Changing India and ourselves[/i]". Syftet med kursen är att utveckla förmågan att förstå andra kulturer. Denna förmågan är tänkt att vi skall nå genom att vi tillsammans med övriga kursdeltagare gör en studie i ett valt ämne. Under kursen kommer vi befinna oss både i Chennai samt ute på landsbygden. Visst låter det som en schysst kurs va? Men för att krydda till det lite, så passar vi på att börja resan med två veckor på Andamanerna, där det sägs utlovas strandliv, sol & bad samt dyk, vilket vi tycker är gött! Men nog om detta nu. Häng istället med och följ våra uppdateringar i resedagboken... ja... kom, kom... skynda!

Delhi News

Delhi News

2 februari 2006 - 2 maj 2006

Dennan gång reser jag inte i syfte att finna mig själv. Utan nu kommer jag resa runt i Indien under en 3 månaders period för att leta rätt på mina förlorade vänner...

The Magical Mystery Tour

The Magical Mystery Tour

15 augusti 2004 - 7 januari 2005

1 man, 1 pojke, 1 kille och 1 grabb, på drift, vind för våg.

Första gången...

Första gången...

3 december 2002 - 29 december 2002

Fråga: Vad blir summan av ett kompis gäng på 4 personer, en biljett till Thailand å cash så att det räcker ett tag framöver? Svar: En oförglömlig resa... får vi hoppas! Detta är första gången för mig som jag åker utomlands, men som tur är har vi med oss vår egna Thailands kännare Anton, som kommer att få agera guide de första dagarna, men vi kommer förståss inte låta han bestämma utan våra invändningar... Ni får gärna skriva lite kuliga saker till mig, för att göra det så får ni gå in på min dagbok, och trycka på knappen längst ner till vänster, "Skriv kommentar", och sedan så är det bara att skriva. Bilder från vår resa hittar ni på min vän atons sida kolla in dem!! För att gå till han så trycker ni på hans namn längst ner till vänster på denna sida å väljer hans resa som han valt å kalla för På drift...

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Johannes uppdaterar sin resa