Vinprovning och stek på semesterort

Ja då har vi gjort några dagar till här i Provence, vi har haft två underbara och lugna dygn på chateau utanför  chateaunef du pap. Jo vinprovningseftermiddagen var superbra. Hade stämt träff med Pierre som var uppvuxen med vin i sitt blod, sjukt kunnig och jävligt bra på engelska så

Bergsbyar, munkkloster och vinranksfält.

Dags att ta oss upp lite i landet längs floden rhone. Vi beslutade oss för att ta en liten omväg förbi staden Gordes och munkklostret l'abbaye notre-dame de se'nanque.  Staden  låg helt fantastiskt  högt upp med stora dalar nedanför sig, Vi blev tvungna att stanna nedanför för att fota.

Hyrbil till"Birsta"

Yes, tisdag morgon och vi vaknar upp i nice, kvällen innan avslutades med en grym middag på promenadgatan. Nu var det dags att hämta hyrbilen. Skitsmidig hämt av bil och vi drog hela vägen längst bort i Provence, ca 3 timmar tog det till Avignon. Vi visste att vi bokat ett ett lite billigare

Ett dygn i Nice

Dagen började med tåg från Genua  till nice i Frankrike. En resa på ca 3 timmar med fin utsikt längs havet och genom städer som San Remo , Monte Carlo.  Toppenväder mötte oss när vi steg av, runt 25 grader. Bodde på hotell mitt i smeten som vi gillade jättemycket, litet men charmigt

Genua
måndag 15 maj 2017 - Genua, Ligurien, Italien

Med tåg från Milano , ca 1,5h anlände vi till vackra , robusta , intensiva  Genua . Med hotellet 200 m från stationen , magnifico!In med väskorna, snygga till sig, ut på stan och powerturista.  Genua är en väldigt  härlig och  skön stad med hamnen  och bergen som kontrast. Mycket

Snabbesök i Milano och Genua
lördag 13 maj 2017 - Milano, Lombardiet, Italien

Dagen började bra resedagen, allt var på banan så att säga... men mitt i morgonbajsen såg jag  ett sms fran SAS att vårat plan var inställt, efter lite trix och fix fick vi åka via Köpenhamn istället. Synd bara att vi hade uppgraderat till SAS plus med loungebesök som brann inne, skit

Normandie,landstigningsstränderna och honfleur
måndag 10 augusti 2015 - Crépon, Normandie, Frankrike

Morsning! Tidig uppstigning på måndagmorgonen,nästan först på frukosten,sen marsch iväg på turism. Idag var det mycket som skulle hinnas med. Första stoppet blev Omaha beach som ligger en halvtimme från vårat hotell. Klockan var runt nio så det var lugnt där, 2-3 turister och några

Mont saint michel och bad, mer ostron och kontraster återigen
söndag 9 augusti 2015 - Crépon, Normandie, Frankrike

Hallå! Fredag och utflyktsdag igen,denna gång bar det iväg till mont saint michell som ligger en ca timme ifrån saint malo.Väldigt mycket folk,och en jätteparkering mötte oss ca 3 km (sen boskapsbuss)från det otroligt mäktiga klostret som ibland täcks helt med vatten runt om pga

Köa till restaurang och ostron i Cancal
fredag 7 augusti 2015 - Saint-Malo, Bretagne, Frankrike

Hallå! Torsdagskvällen ja, promenad i tio minuter till den lokala creperian/skalddjursrestaurangen,trodde inte våra ögon när vi såg hur jäkla mycket folk som var där,helt fullt ute och inne i restaurangen, folk som väntade ute vid klipporna och när vi gick igenom restaurangdelen stod det

Bila upp till bretagne
torsdag 6 augusti 2015 - Île-de-Batz, Bretagne, Frankrike

Bon jour,Vi har tagit oss upp till batz de mer i regionen bretagne i nordvästra frankrike. Det tog ca 4- 5 timmar att ta oss hit med hyrbil från bordeaux.vi tog en sväng förbi ön ill de rae (vissa kallar den ill de räv),en långsmal ö som ligger strax utanför la rochelle.Populärt

Från Milano via Genua till provence

3 augusti 2015 - 11 augusti 2015

Honeymoon på Aruba

Honeymoon på Aruba

1 december 2014 - 15 december 2014

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Staffan uppdaterar sin resa