Corona Baari och U2 konserten.
söndag 22 augusti 2010 - Helsingfors, Nyland, Finland

Vi började Lördagen med att ta en buss in till city och leta reda på något att äta, blev ett hamburgarehak. Sedan gick vi en promenad genom Helsinki och runt 14:00 tiden så gick vi till "Corona Baari ja Biljardi" där jag tog en öl och Jocke en Gin & Tonic och även en kaffe och så spelade

Oulu (Uleåborg) - Helsinki (Helsingfors)
fredag 20 augusti 2010 - Helsingfors, Nyland, Finland

Torsdagen tog jag det lugnt, tog mig lite sovmorgon, eller sov och sov jag låg kvar i tältet och startade laptopen för att se ett avsnitt av "The Big Bang Theory". Sedan så gick jag till campingens Cafe-Shop och beställde en Hamburgar tallrik, det var riktigt gott, inge McDonald's inte. Där

Fikat med Sanna.
onsdag 18 augusti 2010 - Uleåborg, Norra Österbotten, Finland

I dag (Onsdag) så hade Sanna och jag bestämmt att vi skulle mötas på Cafe Bisket kl: 11:00 som ligger mitt inne i city. Så jag hade sov morgon till 09:30 sedan dushade jag m.m. och tog bussen vid 10:30 in till city. Vi träffades där och hon tog sin favorit bakelse och kaffe så jag tog

Åkte till Nivala över dagen.
tisdag 17 augusti 2010 - Uleåborg, Norra Österbotten, Finland

I dag (Tisdag) så hade jag planerat att jag skulle åka till Nivala och hälsa på Jenna. Till Nivala från Oulu (Uleåborg) så är det 15-17 mil (beroende på vilken väg man tar). Jag började min morgon med att jag tog en buss härifrån Nallikari in till själva Uleåborg city vid 08:30 (det

Anlänt till Oulu.
måndag 16 augusti 2010 - Uleåborg, Norra Österbotten, Finland

I dag så tog jag flyget från Stockholm-Arlanda vid 07:40 direkt till Oulu (Uleåborg). När jag anlände så var det klarblå himmel och strålande sol, men men kalla vindar. Jag hade ingen anning om vart jag skulle ta vägen. Hittade en broshyr om Oulu på flygplatsen och i den hittade jag en

Hemma på Gotland.
måndag 21 juni 2010 - Ardre, Gotlands län, Sverige

Nu så har jag anlänt till Gotland. Vi tog båten vid 11:05 från Nynäshamn, så jag var hemma i Ardre till 15:30. Och imorgon så börjar jag med att hjälpa Thomas och farsan att bygga (har lovat att hjälpa dom fram till 1 Juli). //Simon

Peking, Kina.
söndag 20 juni 2010 - Peking, Kina

Nu så har vi anländit till Beijing (Peking) flygplats, och vi väntar på vårat nästa flyg som går till Stockholm-Arlanda. Vi har tagit och sovit lite här på flygplatsen, och så var vi och åt lite kinamat, jag åt med pinnar :) Snart så är vi tillbaka i Sverige, det är både blandade

I Sverige igen!
söndag 20 juni 2010 - Nynäshamn N, Stockholms län, Sverige

Nu så har vi anländit till Sverige, och Jocke och Leone var och hämtade oss på Arlanda. Sedan så hämtade vi Pizza på vägen hem till Jocke (i Ösmo). Vi ska spendera natten här hos Jocke, sedan tar vi Gotlandsbåten imorgon kl: 11:05. Så snart är man hemma i sin egna säng

Tillbaka i Sydney.
lördag 19 juni 2010 - Sydney, New South Wales, Australien

Nu har vi anländit till Sydney igen och vi ska bara spendera en natt här, sedan så börjar den långa resan hem till Sverige. Så vi har nu gjort dom sista souvenir inköpen. Och så gick vi till "Star Bar" och åt varsin god fläskfille med potatismos. Nu på Lördag den 19e Juni så går

Hervey Bay & Fraser Island.
fredag 18 juni 2010 - Hervey Bay, Queensland, Australien

Nu har vi klarat av den långa 16½ timmes bussresan ifrån Townsville, det gick ganska bra ändå. Jag lyckades att få en bra liggplats (4 säten så jag låg över gången). Vi var framme i Hervey Bay vid 06:00 (på Onsdagen den 16e) och vi hade inte bokat någonstans att sova, men det var 4

Finland 2010

Finland 2010

16 augusti 2010 - 23 augusti 2010

Australien & Nya Zeeland

Australien & Nya Zeeland

29 december 2009 - 21 juni 2010

Australia here I come. Målet med resan är att ha skoj och träffa mycket folk och kanske även jobba lite också.

Spontan resa i Frankrike 2007

Spontan resa i Frankrike 2007

7 juli 2007 - 12 juli 2007

Jag och min morbror Ragge "kidnappade" min kusin Charlie (16år) och så flög vi till Paris, sedan bestämde vi oss för vart i Frankrike vi skulle åka efterhand. Me and my uncle Ragge "kidnapped" my cousin Charlie (16 years old) and we flew to Paris, then we decided where in France we should go gradually.

Ensammen i London 2008

Ensammen i London 2008

15 juli 2008 - 22 juli 2008

Jag åkte ensamen till London, För att vara turist. I went alone to London. To be a tourist.

Skidresa till Chamonix 2009

Skidresa till Chamonix 2009

20 mars 2009 - 29 mars 2009

Jag, Jocke och Viktor åkte på en skidresa till Chamonix i Frankrike med "UCPA Resor". Me, Jocke and Viktor went on a ski trip to Chamonix in France with "UCPA Resor".

London 2009

London 2009

29 september 2009 - 2 oktober 2009

Jag, Jocke och Leone åkte till London på en kort vistelse. Me, Jocke and Leone went to London for a short visit.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Simon uppdaterar sin resa