Therese och Simons äventyr!
hemstad Vaxholm, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Vaxholm, Stockholms län, Sverige
Blandade Cuba bilder
torsdag 17 mars 2011 - Havanna, Havanna, Kuba

Hej, nu ar vi I Isla Mujeres i Mexico. Igar simmade vi med delfiner som var en helt otrolig upplevelse!!

Fran Cuba till Playa del Carmen Mexico!
onsdag 9 mars 2011 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Hej allihopa! Vi har haft tva fantastiska veckor pa Cuba som jag verkligen kan rekommendera till alla resesugna:)Forsta natten i Havanna var dock en chock for mig och vart lite orolig hur vi skulle klara 2 veckor i detta land. Det finns inga stora tillgangar pa elektricitet och vi kom val fram vid

Cuba
torsdag 3 mars 2011 - Vaxholm, Stockholms län, Sverige

Hej allihopa, vi har det bra!!

Trinidad, El Nicho och Havanna
söndag 27 februari 2011 - Trinidad, Sancti Spíritus, Kuba

Det obligatoriska cigarrköpet, Motorproblem i bergen och Trinidad.

Hej Hopp!!
torsdag 21 februari 2008 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Ja, idag ar det Torsdag tydligen.. Vi ar kvar pa on tills pa Sondag som det ser ut nu.. Da bar det av till Bangkok sa att jag ska branna upp mina sista besparingar.. Vi varvar mellan fried rice o Pad Thai, och for att gora det hela lite mer spannande har vi borja variera mellan frukost

Fin strand
måndag 18 februari 2008 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Idag anlande vi till koh tao typ klockan fem i morse. Inte en sekunds somn pa den läskiga nattbaten fran surratthani. Vi har fatt var dagliga dos med ris och Singha, vi bor i stort rum målat i en otäck lila färg, och vi borjar acklimatisera oss. Det ar tydligen populärt att dyka här på Koh

Aldrig mer snikbåt
söndag 17 februari 2008 - Surat Thani, Surat Thani, Thailand

Äntligen skulle vi lämna denna håla. Vi hade blivit lovade en mysig sovbåt som skulle ta oss till Koh Tao och anlända i gryningen. Vi klev på en smal och trång träbåt som skulle frakta frukt, kycklingar samt på ovandäck 60 turister av det fattigare slaget. Folk somnade snabbt men ute på

Restaurangbrist
söndag 17 februari 2008 - Surat Thani, Surat Thani, Thailand

Vi tog en longboat till Krabi (för vidare transport till Suratthani, där båtarna till Samui, kohpangan och Koh Tao går ifrån). Innan vi kom iväg från Krabi hade dock den lokala transportören ordnat det så fiffigt att vi fick åka mellan stadens olika busstationer ett flertal gånger,

Paddling
lördag 16 februari 2008 - Pak Nam, Krabi, Thailand

Harvey har lurat med oss på en heldagspaddling. Efter en lång busstur stannar bussen och den brokiga skaran hoppar av bredvid en hönsgård. Utan skor vadar vi i lera upp till knäna för att nå kanoterna. Otroligt vacker paddlingstur i trånga floder mellan enorma klippor och sen in i

Cuba & Mexico

Cuba & Mexico

19 februari 2011 - 19 mars 2011

Äntligen ska vår bröllopsresa del 2 bli av:)Äventyret börjar på Cuba och kommer avslutas i Mexico. Nu börjar nedräkningen!!

Sydostasien

Sydostasien

2 februari 2008 - 28 februari 2008

resedagbok

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Therese uppdaterar sin resa