Asien-luffar så fort tillfälle ges !
hemstad Umeå, Västerbottens län, Sverige
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Cha Am
fredag 8 juli 2016 - Bangkok, Thailand

Sista dagen i Bangkok innan avfärd till Cha Am var vi och såg The Legend of Tarzan. Skarsgårds-grabben som Hollywood-hunk. Helt OK film, upplagt för uppföljare. Korak, Tarzans son om inte annat. Reste den 1 juli till Cha Am med minibuss från Victory Monument, tror det är ungefär 19 mil

Kungens båtar
torsdag 30 juni 2016 - Bangkok, Thailand

Dagsutflykterna har flutit på bra så bra att det var dags att titta på "The Royal Barges", dvs. Kungens ceremoniella båtar. Har försökt åka till detta museum ett år förut men då var det översvämning i Bangkok och gångvägarna runt båtarna var också det och därmed var museumet

100-årsjubileum
lördag 25 juni 2016 - Bangkok, Thailand

23/6 kände jag att det var dags att motionera lite mer än småpromenaderna till och från Skytrain så vi tog Skytrain och Tunnelbana till Lumphini-parken. Motions- och promenadstråk på c:a 2,5 km och utöver det så finns det gym-utrustning i det fria. Skönt trots den fuktiga värmen som

Testar hypotesen
onsdag 22 juni 2016 - Bangkok, Thailand

Jag har ju hävdat att jag skulle kunna tillbringa en hel resas alla dagar bara i Bangkok, tänkte smygtesta den tesen med att åtmistone tillbringa några fler dagar än brukligt här och göra roliga dagsutflykter. Ankomstdagen från Koh Samet blev inte så mycket mer än att duscha och gå

Koh Samet
fredag 17 juni 2016 - Phe, Rayong, Thailand

Måndagen blev resa till favvo-ön Koh Samet. De första dagarna har varit riktigt varma och sköna men igår kom det ett riktigt åskväder, regnade ända fram tills middagsdags. Mycket av kvällarna har varit koncentrerat runt fotbollen Euro2016 och utbudet på barer och liknande som visar det

Hemmaplan och t-bax
söndag 12 juni 2016 - Bangkok, Thailand

Planerade för en veckas familjesvistelse utanför Khorat och den 4:e juni tog vi taxi till busstationen Mo Chit för vidare transport till Khorat, tog in pa attans bra hotell jämfort med tidigare år. Korat Hotel, rekommenderas. Jeab hade stämt traff med ett gäng av sina kompisar på

Hitresta
fredag 3 juni 2016 - Bangkok, Thailand

Valdigt bekvam resa hit med Qatar Airways, forst med Boeings Dreamliner fran Stocholm till Doha som inte va fullsatt sa vi fick 3 saten for oss sjalva sedan fran Doha till Bangkok med Airbus A380 dar vi fick sitta langst bak pa overvaningen, guldsits. Speciellt sen det var annu mindre fullsatt,

Sluttampen
onsdag 28 januari 2015 - Bangkok, Thailand

De sista dagarna har i Bangkok har framst handlat om att shoppa det sista och njuta sa mycket mat och annat vi nansin kan. Sondagen agnades at att aka till Chatuchak Weekend Market, en av de storsta utomhusmarknaderna i Bangkok. Travade igenom merparten av stallet. Mandagen tog vi oss efter

Sluttampen
onsdag 28 januari 2015 - Bangkok, Thailand

De sista dagarna har i Bangkok har framst handlat om att shoppa det sista och njuta sa mycket mat och annat vi nansin kan. Sondagen agnades at att aka till MBK shoppingcenter, travade igenom merparten av stallet. Mandagen tog vi oss efter frukost till Thanya Park, stallet dar man numera fixar

Aterbesok
tisdag 20 januari 2015 - Nakhon Ratchasima, Nakhon Ratchasima, Thailand

Dags for aterbesok hos Jeabs familj i Baan Tako utanfor Khorat, darfor buss dit den 20:e stannade en natt i staden Khorat pa samma trotta affarshotell som forut, Rachapruek. Tog det dyraste rummet de hade, en svit men skicket lamnar en del att onska anda. Drygt 300 kr kostade det sa det blev resans

Igen-resa

Igen-resa

31 maj 2016 - 28 juli 2016

Dags for Jeab att traffa familjen igen, vi luffar sen runt och borjar med Bangkok nagra dagar innan hem till byn, sen Koh Samet och sen...

Flersyftes-resa Asien

Flersyftes-resa Asien

18 november 2014 - 29 januari 2015

Koh Samet, Khorat, öar kring Trang/Krabi, Ranong/Koh Phayam Thailand + Bali och Gili-öarna Indonesien. Resa med anledning av giftermål i blivande fruns hemby strax norr om Khorat i Thailand, bröllopsresa till Bali m.fl. öar i Indonesien, fördröjt eget 50-årsfirande(fyllde år ifjol), blivande fruns 40-årsfirande och semester såklart. Därmed blir det 10 veckors resa sammanlagt.

Dags-igen-resa Asien

Dags-igen-resa Asien

12 juni 2012 - 13 juli 2012

Till Thailand främst för att fixa flickvännens uppehålls-och arbetstillstånd men tar oss självklart runt en del, börjar med Koh Samet, därefter Bangkok, Khorat-området med Phimai, Dan Kwian, Phanom Rung och sedan till Ayutthaya.

Än-en-gång-resa Asien

Än-en-gång-resa Asien

17 november 2011 - 31 december 2011

Börjar med Koh Samet och drar sen till norrare delarna av Thailand och motorcyklar runt valda delar av "Gyllene Triangeln". Funderar på att äntligen åka till Angkor Wat i Kambodja också.

Uppföljningsresa Asien

Uppföljningsresa Asien

17 november 2010 - 31 december 2010

Fortsatt vidaresladdning i Thailand(Bangkok, Koh Samet, Koh Samui, Sukothai, Chiang Mai, Kanchanaburi + ev. nåt mer plejs) samt avstickare till norra Laos(Luang Prabang).

Återfallsresa Asien

Återfallsresa Asien

24 november 2009 - 31 december 2009

Köpte biljett fram å t-bax till Bangkok redan i mitten av april, sladdar utöver BKK runtom å ser vart kosan hamnar.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ulf uppdaterar sin resa