Utgår från Tornedalen o utforskar världen stegvis.
hemstad Umeå, Västerbottens län, Sverige
Senast aktiv - från Tampa, Florida, USA
Härliga tider!
tisdag 3 april 2012 - Tampa, Florida, USA

Min familj börjar efterlysa mig så jag sammanfattar här resan: Vi har varit med bil i Florida och åkt. Det var underbart. Vi åkte bil i 4 dagar och hann se jättemycket. Vi råkade åka förbi Miami en sväng. I rusningstrafik. Anders klarade körningen galant. Trots att jag satt och bromsade

Bilresan till många platser i solen
tisdag 27 mars 2012 - Naples, Florida, USA

Vi har nu landat i tampa och hunnit lämna staden för södra florida. Anders är mycket nöjd med bilvalet trots att biluthyraren gjorde väldans klart för oss att det skulle bli svårt att rymmas...I en Nissan som är större än Anders bil..!? Trots att det inte blev ett Amerikansk jänkarjärn

Köpenhamn med siv
lördag 11 juni 2011 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Vi gjorde en promenad på ca 6 timmar. Onda fötter och brända spiror fick vi men det var det värt! Vi gick: - Hovedbanegård. Centralstationen. - Shoppingstråket ströget. Det hade karneval-tåg längs hela sig och vi undvek därefter ströget resten av dagen efter att vi höll på att bli

Annu en dag i paradiset forbi...
lördag 13 februari 2010 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Tankte uppdatera lite kort om resan. Efter att varit runt i Langkawi, Malaysia tog vi (jag o Anders) fornuftet till fanga och akte over till en liten o i sodra Thailand, koh lipe. Detta gick dock inte helt smartfritt. Vi hade garna velat undvika att planera detta besok men efter att nu varit har

Tva dagars paradis kvar
torsdag 11 maj 2006 - Vasco da Gama, Goa, Indien

Nu borjar resan narma sig sitt slut. Har kommer nog min sista rapport fran paradiset. Hela veckan har varit fantastisk! Vi har utforskat manga fina strander med vara scooters. Vi har badat med delfiner, vart pa en hippiemarknad o sett manga fina stallen. Det varsta med hela Goa ar att vi maste aka

Goa gubbar!
lördag 6 maj 2006 - Ella, Goa, Indien

Ja! Nu har vi natt resans sista destination; Goa. Efter en sen onsdagkvall ute i Varkala akte vi tidigt pa torsdag morgon med taxi till tagstationen. Darefter fortsatte vi med tag i 16h till Goa. Vi hade fatt tre platser i de eminenta vagnarna kallade "sleepers class". Det var liksom britsar

Fri
tisdag 2 maj 2006 - Varkala, Varkala, Kerala, Indien

For att korta ner den langa historien: Efter att vi lamnade Trichy borjade var "baby stomach" gora sig pamind. Eva-Lena gick ut forst. Hela bussresan pa 6 timmar till kumily var en krakhistoria for henne. Val framme akte 7 av oss pa en overnattning ute i djungeln. Det var verkligen haftigt!

aventyr pa berget
söndag 23 april 2006 - Chennai Port Trust, Chennai, Tamil Nadu, Indien

Hant i veckan: Har antligen genomfort intervjun o den gick bra. Nu ska det hela bara omvandlas till en fin rapport. Jag har dessutom kopt ett par nya glasogon. Det ar sa sjukt billigt har! 400 kronor for ett par schysta som skulle kostat omkring 5000 kronor i Sverige! For ovrigt sa borjar de

Regn svalkar mer an nagonsin
söndag 16 april 2006 - Chennai Port Trust, Chennai, Tamil Nadu, Indien

Vi har kommit over Rajkumars dod o har anpassat oss till Trichy ater igen. Utanfor internetcafet osregnar o askar det. Strommen gar ibland o lamporna blinkar. Men regn ar faktiskt valdigt valkommet! Forutom att det drar fram alla kackerlackor ur sina vrar. Igar hade vi en liten fest. Vi kopte

Forbannelse over oss?
fredag 14 april 2006 - Chennai Port Trust, Chennai, Tamil Nadu, Indien

Ojoj. Vi borjade semestern med en langbussresa till en flod. Dar sattes vi i sma batar o nagra man rodde omkring oss till en strand dar vi fick massage. Den behovdes! Vidare akte vi till flera vattenfall som vi badade i. Helt otroligt skont! Det var inga turister, bara vi o en massa Indier. Vi

Florida & New York

Florida & New York

24 mars 2012 - 10 april 2012

Söker äventyr på andra sidan atlanten med Anders.

Viva españa

Viva españa

27 augusti 2011 - 4 september 2011

En veckas chill och häng med ett fint gäng människor i Torrevieja på Costa Blanca i Spanien.

Köpenhamn med solsken

Köpenhamn med solsken

11 juni 2011 - 11 juni 2011

40 minuter på tåg, över bron och vips är man i ett annat land.

Andelen goes Langkawi

Andelen goes Langkawi

5 februari 2010 - 22 februari 2010

Jag o Anders flyr den skånska blåsten o flyger oss till [b]Malaysia[/b]. Must do: Snorkla på Koh Lipe (thailand), Shoppa i Kuala lumpur och vila upp oss.

misär vs. lyx-luffare

misär vs. lyx-luffare

26 mars 2006 - 14 maj 2006

Ska utmana min egen rosa idyll genom att dyka ner i Indiens kultur med allt vad det innebär. [b]5 veckors fältstudier inom socialt arbete [/b](Umeå universitet), därefter [b]2 veckor backpacking.[/b]

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Helen uppdaterar sin resa