Vi är 2 st överåriga men glada backpackers.
hemstad Bjuv, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Nairobi, Kenya
Bergsgorillor
fredag 20 januari 2017 - Jamhuri ya Uganda

Efter Kenya fortsatte vi mot Uganda. Första målet var Masindi där vi bla skulle på Gamedrive. Det finns inte så mycket djur i Uganda eftersom de är uppätna av befolkningen på inrådan av Idi Amin. Åt vår medhavda lunch vid ett stort vattenfall o sedan körde vi vidare för att gå på

Slappa dagar
söndag 5 februari 2017 - Seychellerna

Flög till Seyshellerna från Nairobi. Landade på Mahe o vårt första boende var på Anse Royal. Hann ta vårt första dopp innan det blev kväll, helt underbart. Vi har bokat boende med kök hela vägen eftersom det är svindyrt att gå på restaurang så vi handlade mat o lagade till på

Masai Mara
fredag 20 januari 2017 - Kenya

Anlände till Nairobi dagen innan vi skulle sammanstråla med vår "nya familj" som vi skulle tillbringa de kommande 2 veckorna med. Började med att åka till Masai Mara där vi tillbringade några dagar med Safari o fick se alla Big 5 igen.Vi var även o besökte en Masaiby o fick veta en del om

Kruger, Swaziland o Moçambique
lördag 5 mars 2016 - Vilankulos, Inhambane, Moçambique

Lämnade Johannesburg tillsammans med vår nya familj o körde mot Krugerparken. Kom fram sen em o slog upp våra tält på en camp inne i Krugerparken. Det är bara vi o en tysk tjej som campar alla andra bor i rum. Dagen därpå åkte vi ut med jeep för en hel dags safari. Vi såg 4 av de big 5

Okavangodeltat
onsdag 24 februari 2016 - Johannesburg, Gauteng, Sydafrika

Nu första etappen avslutad,det har varit en händelserik vecka ! Vi mjukstartade i Victoria Falls, tittade på fallet, gick en runda i byn. På kvällen var vi ute o åt med vår nya "familj" 16 pers o 8 olika nationaliteter. Nästa dag gav vi oss av i "trucken" mot Chobe Nationalpark. När vi

Foto ;-)

Nu har vi äntligen fått in lite foto till inläggen också..

Lyxlirare
torsdag 29 januari 2015 - Bogotá, Colombia

Nu är det dags att packa ihop sig o ta sig tillbaka till verkligheten. De senaste 14 dagarna har vi tillbringat längs Karibiska kusten. Vi har varit i Santa Marta o Tayrona Nationalpark som låg i närheten. Vi har hunnit med trekking i Minca som ligger i bergen o besökt en kaffeplantage o en

Indiana Jones släng dig i väggen !
fredag 16 januari 2015 - Leticia, Amazonas Department, Colombia

Nu har kärringarna blivit rastade ordentligt! Vi har tillbringat 5 dagar i Amazons djungel. Började i "high jungel" där vi har var vandrat i lera o tät djungel o balanserat över vattendrag. Vi har insett att ingen klarar sig utan machete i djungel. Vår guide har huggit vägen fram o fällt

Ushuaia o Kungspingviner
tisdag 6 januari 2015 - Ushuaia, Eldslandet, Argentina

Kom till Ushuaia dagen innan nyårsafton o konstaterade att boendet vi bokat var worst place ever, även för oss. Nyårsafton tillbringade vi dagen på Beagle Chanel med fantastiska vyer med snötäckta berg o öar med pingviner o sjölejon, till o med Kungspingviner fick vi se. Kvällen

Glaciarer o isberg
måndag 29 december 2014 - El Calafate, Santa Cruz, Argentina

Kom till Buenos Aires efter att ha varit på G i 38 timmar. Lite mat o vin o sedan kunde vi äntligen räta ut våra kroppar o få lite sömn. Åkte till flygplatsen kl 4 på morgonen för vidare färd till El Calafate. Äntligen semester o vi tog El Calafate till våra hjärtan direkt. Första

Kärringarna på date med Mr Grey

Kärringarna på date med Mr Grey

5 januari 2017 - 6 februari 2017

Denna gången är huvudsyftet med resan att besöka Bergsgorillorna i Virungabergen. Vi hoppas naturligtvis att få träffa en o annan silverrygg med familj. Vi börjar med att ta oss genom Kenya o bla tillbringa några dagar i Masai Mara innan vi fortsätter till Uganda. Vi tänker avsluta på Seychellerna med öluffning o lata dagar

Gamla kärringar ny världsdel..

Gamla kärringar ny världsdel..

11 februari 2016 - 11 mars 2016

Med tält o förhoppningsvis gott sällskap genom 6 länder. Zimbabwe,Namibia,Botswana,South Africa,Swaziland,Mozambique

Kärringarna på hal is

Kärringarna på hal is

24 december 2014 - 30 januari 2015

Börjar med att ta oss ner till El Calafate i södra Patagonien där vi ska ge oss ut på Perito Moreno glaciären. Därefter ska vi ta oss till Ushuaia i Eldslandet där vi förutom att fira nyår har tänkt oss att utforska omgivningarna och ge oss ut på Beagle channel. Sedan tar vi ett stopp i civilisationen i Buenos Aires innan vi byter land o tar oss till Colombia. Där börjar vi med att ta oss till Leticia i Amazonasbältet där vi hoppas på djungelvandring o flodturer. Efter regn o lera ska vi ta oss upp till kusten vid Karibiska havet där vi förutom sol o bad hoppas på fin snorkling o massor med andra upplevelser innan vi avslutar i Bogota

Kärringarna utforskar Burma

Kärringarna utforskar Burma

4 januari 2014 - 6 februari 2014

Ser fram emot en månad med massor med nya platser och upplevelser. Startar i Rangoon o därefter vidare mot några dagars sol o bad innan vi fortsätter upp mot bergen o Inle Lake.Har tänkt oss vidare till Bagan för att begapa tempel o sedan floden upp till Mandalaya. Avsluta hade vi tänkt göra i Thailand med en paraplydrink.

Kärringarna på drift i Sri Lanka

Kärringarna på drift i Sri Lanka

31 december 2012 - 21 januari 2013

Denna gången förväntar vi oss att få kontrollmäta en blåval, klia en leopard under hakan,skåda elefanter och få träffa Baloo. Vi ska också testa på att ligga platt o knäppa med fingrarna o se om det kommer någon paraplydrink.

Kärringarna på drift i Borneo

Kärringarna på drift i Borneo

3 mars 2012 - 4 april 2012

Styr kosan mot Borneo o orangutangerna via en Singapore Sling på Raffles. Räknar med att resa runt 1 månad,startar i Kuching o har tänkt att ta ett varv motsols runt Borneo. Förväntar oss att campera med både orangutanger o Ibanfolk.

Påskkärringar på turné

Påskkärringar på turné

23 september 2010 - 5 december 2010

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Siv Ingegerd uppdaterar sin resa