60 arsfirande i Montezuma
fredag 28 november 2008 - Montezuma, Puntarenas, Costa Rica

Efter att spenderat en nagorlunda ungdomlig vecka med vara kara kamrater Elin och Liza, overgar vi nu till ren och skar pensionarsresa med de bada 60++++ Ingalill och Ari a.k.a morsa och farsa till Siwert. Inledningvist fick vi vanta pa di gamle ett extra dygn, ty kung Bore gav Arlanda ett

Costa Rica
söndag 23 november 2008 - Tamarindo, Guanacaste, Costa Rica

Efter tva manader med fleectroja, langbyxor och toppluva blev det sa till sisst dags for att plocka fram badbyxorna! Vi har valt att inleda pa den Costa Ricanska vast sidan. Har var det minst risk for regn vilket atraherade vara bleka kroppar. San Jose bovnaste och tillika landets huvudstad bjod pa

Och så har 8v gått..
fredag 7 november 2008 - La Serena, Región de Coquimbo, Chile

Äntligen har julpyntet hittat fram i butiker och skyltfönster, länge har jultomten med sin runda barm agerat stilikon för Chilenarna. Kanske beror denna markanta bukfettma på de otaliga antal Chorrilanas, Churascos och Chorros som Chilenarna gladeligen inmundigar. Eller så ligger det sanning

Vår vid stilla havet...
fredag 24 oktober 2008 - Valparaíso, Región de Valparaíso, Chile

Efter en fantastisk månad i Argentina kom vi till Chile för en dryg vecka sedan. Vi tog oss omgående till Valparaiso, en tidigare mycket betydelsefull hamnstad strax norr om Chile. Här hade vi enligt källor hört att seafooden höll hög klass och att nattlivet var strålande. Eftersom vi dock

Vattenfall och bussåkning
fredag 10 oktober 2008 - Puerto Iguazú, Misiones, Argentina

Förhoppningsvis dröjer det länge tills vi åker lika mycket buss igen... Med lite halvtaskig överslagsräkning är vi nu uppe i 100 timmar i de förvisso förstaklassiga Argentinska omnibussarna. Hollywood filmer, 160graders lutning på stolen och servering av varm mat och vin har ändå gjort

Pingviner och valar i Patagonien
tisdag 30 september 2008 - Puerto Madryn, Chubut, Argentina

Efter en ny 16 timmars underbar bussresa landade vi tidigt på söndagen i Puerto Madryn, en liten hamnstad i en vik till Attilanten. I jakt på pingviner kunde världens näst efter Antarktis pingvintätaste område inte misslyckas. Så gjorde det heller inte. Efter att plöjt 20 argentinska mil

skidakning, choklad o lata dagar
lördag 27 september 2008 - San Carlos de Bariloche, Río Negro, Argentina

Efter 3 natter i Bariloche ar vi nu mer an nojda (for den har gangen) -gardagens skidakning var fantastisk, stralande sol och gigantiska alptoppar sa langt ogat kan na, dessutom med hyfsat mycket sno trots att sasongen borjar lida mot sitt slut. Bariloche ar Argentinarnas svar pa Are och forutom

oh my..

efter att ha last igenom hela delen om Buenos Aires i Lonely planet south america (som vi fick av lilla moster..tack tack=) sa kunde vi konstatera att vi bara maste kaka pa just, ja jag har redan med flit fortrangt namnet pa restaurangen...Andreas paminner mig nu "La Brigada"! Foratten och Andreas

hittat ett skönt Hostel

Efter att i tre nätter bott med en takhöjd på ca 6 meter har vi nu bytt ner oss till ringa 3,5. Av någon anledning väljer Argentinarna att ha enorm takhöjd på sina tíll det yttre pampiga hus. Den huvudsakliga anledningen till bostadsbytet härrör dock från den lilla råtta (mus) som ätit

Tur i Sydamerika

Tur i Sydamerika

15 september 2008 - 11 december 2008

Elina och Siwe reser runt i Sydamerika på jakt efter god mat och avlägsna släktingar..

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Elina uppdaterar sin resa