Resetips Mauritius
fredag 29 november 2019 - Mauritius

Alla är uppfödda med engelska och franska, så det är lätt att göra sig förstådd. Kan du kreol kommer du ännu längre in på lokalbefolkningen som till stora delar är indisk ursprung.Kreditkort funkar på alla restauranger vi varit på utom en foodtruck på stranden. Här slipper du

Hemma hos Sixtensvassaklor
lördag 30 november 2019 - Bålsta, Uppsala län, Sverige

Torsdagen var en mulen dag på eftermiddagen och vi lyckades återigen tigga till oss a la carte restaurangen istället för buffén. God mat igen, men servicen tog nu tid, men det har vi ju...Mot efterrätten dunkade dock utebion igång med en typ Marvelfilm, så istället för skön reggae från

Lättja och snorkling
torsdag 28 november 2019 - Bel Ombre, Savanne, Mauritius

Så god mat det har varit under denna semester! Mycket fisk och skaldjur har det blivit.Sista heldagen tillbringades under parasoll  och med hotellets snorklingsutflykt till revet, bägge deltog i touren där vi släpptes av i strömmen och sedan bara gled över revet, ganska kraftig ström med

Vi var inte riktigt redo för fys
onsdag 27 november 2019 - Bel Ombre, Savanne, Mauritius

04.50 ringde Claires mobil, lite väl tidigt. Fördelen var att vi fick se soluppgång ur havet. Lunchboxen från Tamassa Resort var fint paketerad, men det är ibland som på jul, ni vet, stora paket kan ibland vara vilseledande. Innehållet var 4 torra croissant, 2 små, små äpplen och 2

Are you sure? och en tobleroneincident
tisdag 26 november 2019 - Bel Ombre, Savanne, Mauritius

Vi har nu lämnat nord-, nordvästkusten för södra delen av Mauritius. Sista dagen i Mont Choisy lästes bok (Binas historia resp. Lennart Johanssons memoarer -gissa vem som läste vilken bok), lyssnades på pod och övades på det franska språket. En ny "Are you finished"- klassiker höll på

Lata dagar med långpromenader
lördag 23 november 2019 - Mauritius

Då har lördag och snart söndag passerat här på Mon Choisy Hotel på nordvästkusten.MatenIgår var vi på fancy restaurang nästgårds, klassiskt fransk fin restaurang med Mauritiska inslag. Vi tog två olika fyrarättersmenyer, med bas i fisk och skaldjur. Vi är bägge positivt överraskade

Kustbyte rätt in i helgen
fredag 22 november 2019 - Mauritius

Då lämnade vi östkusten och tog taxi till nordväst där de flesta turisterna befinner sig på ön. En resa på 50 min genom sockerrörsplantage och golfbanor på slingriga vägar.Väl framme fick vi på Mon Choisy Hotel kanske den bästa och mest personliga incheckning, som vi haft. Mannen var

Tipsy på Ile aux Cerfs utflykt
torsdag 21 november 2019 - Mauritius

Onsdagen var bokad för första utflykten, Cerfs Island som är en av huvudattraktionerna på Mauritius. Två små öar innanför revet, strax söderut från där vi bor. Vi var färdigpackade och gav oss iväg insmorda i sololja, utom - skulle visa sig senare- Gandalf Grås rygg som missades. Så

Snorkling, kajaking & gymbesök
tisdag 19 november 2019 - Mauritius

Låter aktivt, eller hur? Aktiv semester är det "nya". Nåja, sakta i backarna. Frukost avnjöts med utsikt över Indiska Oceanen, riktigt fint med bruset från vågorna som bryter revet 300 meter ut från stranden. Allt finns på denna frukost  Står en dam å svarvar pankisar varje dag

Skulle inte ni till Mauritius? Missräkning.
måndag 18 november 2019 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Två par i avbokade flygningar. Hoppas inte på triss. En gång hände det på väg hem från Miami och nu hände det alltså igen.I lördags stod vi peppade, incheckade och i boardingkön till Austrian Airlines för mellanlandning i Wien.Kön växer och markpersonalen ersätts  av erfaren

Mauritius T&R

Mauritius T&R

16 november 2019 - 29 november 2019

Gandalf Grå & Claire besöker tre av kusterna runt ön under 13 dagar.

Balkan i Princip

Balkan i Princip

14 juni 2019 - 23 juni 2019

På turne i forna Jugoslavien med flyg, tåg, fots, kajak, minibuss & båt.

En vecka med bråk?

En vecka med bråk?

2 juni 2018 - 10 juni 2018

Fem på äventyr med bil till Berlin och Gdansk. Sixten fick dock stanna hemma.

Boysen på fotbollshelg London

Boysen på fotbollshelg London

9 februari 2018 - 11 februari 2018

Millwall- Cardiff & Spurs-Gunners står på programmet. Varvas med pubar.

Tallinkryssning med Efraimssons

Tallinkryssning med Efraimssons

23 april 2010 - 25 april 2010

Toscana med Svenssons

Toscana med Svenssons

27 juni 2006 - 27 juni 2006

På vingård med Svensson. Lite bada, vintur, golftur med MJ dödsbesked på hemresan, varma källbad.

Thailand med KEBO

Thailand med KEBO

23 maj 2007 - 10 juni 2007

Phuket och Kara Beach

Amsterdam

Amsterdam

25 februari 2005 - 26 februari 2005

Fru Gandalf på konf i Amsterdam - förlängdes med två dagar turism! Galen stad detta!

Gandalf "jobbresa" Barca

Gandalf "jobbresa" Barca

8 oktober 2005 - 10 oktober 2005

Resa med seglingstävling i Barca hamn

Rom

Rom

12 maj 2006 - 14 maj 2006

Weekend on you own in Rome

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ann-Louise uppdaterar sin resa