Polens ST Tropez visar bästa sidan
lördag 9 juni 2018 - Sopot, Pommern, Polen

Fredagen avnjöts på Sopots sköna strand med stekande sol och årets premiärdopp i Östersjön. Vi lapade sol å spelade boll till grannarnas förtret som log...och kasta tillbaka den felriktade sparken. Varmt å kul var det iaf!Sista kvällen hade Gandalf grå bokat trendrestarangen Vino Cheb

Vodka tour - well (done)
fredag 8 juni 2018 - Gdańsk, Pommern, Polen

Sitter nu med en kaffe på balkongen efter gårdagens vodka tour med kvinnliga guiden Ola (hon hette så). Volleybollstjärna som sadlat om till guide mellan studierna. Hon studerade psykologi och man kan anta att hon tränade lite på oss i beteendevetenskap....Tidigare hade vi tagit oss på

Oleg från St Petersberg/Gbg/Berlin
tisdag 5 juni 2018 - Berlin, Tyskland

Igår måndag var det bokad Berlin on bike tour med Oleg. En privat guide som visade sig kunna svenska. Han var en världsmedborgare som röstade på die Grune (eller?) och gillade inte Putin (även om alla hans ryska vänner älskar ledaren där, medgav han motvilligt).Vi åker S Bahn (smidig

Reisen - nicht rasen
söndag 3 juni 2018 - Berlin, Tyskland

Hann bli lite irritation innan vi ens lämnat garageuppfarten hemma, men lugnt med bråk sedan dess.Efter en 9-timmars resa till Ystad (inkl några stopp för fika resp middag på Burger King) äntrade vi färjan mot Polen.Fyra öl och en cider (filmtitel?!) för 140 spänn! Fantastiskt! Ungdomarna

530 gates på Hongkong airport?
fredag 6 april 2018 - Hongkong, Hongkong

Landat i Kina å checkat in på Regal Airport hotel, så denna vända blir det inget att uppleva av staden iaf. Flyget tog 7h från Cairns med Hongkong Airlines. En ganska gammal airbus 330 som hade gamla uttag för hörlurar med två utgångar.Vi hade igen nödutgångsplats å faller även

Mental förberedelse inför 20h flygning
torsdag 5 april 2018 - Port Douglas, Queensland, Australien

Resan börjar närma sig sitt slut. Sitter på balkongen efter en dag på "4 Mile Beach". Passar på att äta och dricka upp kylen innan det är dags för middag. Imorgon åker vi bil till Cairns (ca 1 h), därefter 9 h flyg till Hongkong. Ankommer kväll, sover på hotell och flyger, på

Crocks and creeks
tisdag 3 april 2018 - Port Douglas, Queensland, Australien

Dagens tema var djur och natur. Startade dagen med bilutflykt till Cape Tribulation. Enda platsen på jorden där två världsarvsområden möts, Daintree's regnskog och Stora Barriärrevet. Vi hade hoppats på att få se den speciella strutsliknande fågeln Cassowary under resan, men tji, den

Svettas som en gris och slagsmål med 100-tals moscitos.
söndag 1 april 2018 - Daintree, Queensland, Australien

Sen utcheckning från Il Palazzo, kl 11.00. Gandalf hann med att klippa bort lite grå stänk från hjässan innan vi lämnade Cairns (eller som lokalborna säger; Cääärns). Först överlycklig över massagen vid schamponeringen, för att sedan övergå i tyst panik över att frisören kanske

Barriärrevet med "tough conditions"
lördag 31 mars 2018 - Cairns, Queensland, Australien

"Its gonna be a bumpy ride" medelar kapten till Silverswift cruises, när vi lämnar hamnen och ska göra en 80 min resa ut till revet.Vi hade koll på detta och hade dagen före inhandlat mirakelmedicin i lokala apoteket mot sjösjuka. Bra grepp skulle det visa sig. Spypåsarna fylldes på redan

You shall not pass!
fredag 30 mars 2018 - Cairns, Queensland, Australien

Bröder och systrar. Igår mötte vi en vägg av värme och tropiskt klimat på flygplatsen i nordöstra hörnet av detta jätteland. Vi tog oss till Il Palazzo, vårt lägenhetshotell. Stort rum med balkong där just nu inmundigas kall Australiensisk öl och vitt vin. Idag långfredag stannar

En vecka med bråk?

En vecka med bråk?

2 juni 2018 - 10 juni 2018

Fem på äventyr med bil till Berlin och Gdansk. Sixten fick dock stanna hemma.

Boysen på fotbollshelg London

Boysen på fotbollshelg London

9 februari 2018 - 11 februari 2018

Millwall- Cardiff & Spurs-Gunners står på programmet. Varvas med pubar.

Tallinkryssning med Efraimssons

Tallinkryssning med Efraimssons

23 april 2010 - 25 april 2010

Toscana med Svenssons

Toscana med Svenssons

27 juni 2006 - 27 juni 2006

På vingård med Svensson. Lite bada, vintur, golftur med MJ dödsbesked på hemresan, varma källbad.

Thailand med KEBO

Thailand med KEBO

23 maj 2007 - 10 juni 2007

Phuket och Kara Beach

Amsterdam

Amsterdam

25 februari 2005 - 26 februari 2005

Fru Gandalf på konf i Amsterdam - förlängdes med två dagar turism! Galen stad detta!

Gandalf "jobbresa" Barca

Gandalf "jobbresa" Barca

8 oktober 2005 - 10 oktober 2005

Resa med seglingstävling i Barca hamn

Rom

Rom

12 maj 2006 - 14 maj 2006

Weekend on you own in Rome

Italien biltour - Toscana

Italien biltour - Toscana

3 augusti 2007 - 12 augusti 2007

Toscana och resa tillsammans med Litz/Andersson hos paret uppe på berget.

Koh Samui - Mai Thai

Koh Samui - Mai Thai

19 november 2006 - 29 november 2006

Första Thairesan där vi träffade sköna familjen Olssons från Gäääävle. Resa via Bangkok.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ann-Louise uppdaterar sin resa