Törstig man söker lyckan, äventyren och en iskall billig bira.
hemstad Strandgatan 6, Ronneby, Blekinge län, Sverige
Senast aktiv - från Pak Nam, Krabi, Thailand
Koh Lipe
onsdag 6 mars 2013 - Pak Nam, Krabi, Thailand

Hallå eller! Sitter på hotellet, sista dagen nu, ikväll bär det i väg hemmåt. Vad har du hänt sedan sist, fan vet. Vi lämnade koh Lanta med destination Koh Lipe. Blev en lång o mödosam resa. Vad kunde då gå fel? Jo du Allan det ska jag berätta. Försenad transport till färjan,

Ba Kan Tieng Bay
lördag 23 februari 2013 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

God kväll kamrater! Jag hade köpt mig en termos i en affär ut i Målila, den var jättefin tills jag slog i kaffe då gick den ut i tusen bitar... Ja nu var det ju inte detta jag hade tänkt att ta upp i de här forumet men men... Vi har haft fem dagar av sol och bad på Long Beach. Mycket

Krabi
lördag 16 februari 2013 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

Hej o hå! Där försvannen ytterligare en vecka av semestern... Vi mår iallafall bra. Har lämnat Koh Samui bakom oss, tog flyget till Krabi. Bangkok Airways lyckades med att slarva bort min ryggsäck och fördärva Oliver vagn, bra jobbat. Väskan fick vi dock tillbaka snabbt, den kom till

The Hammock.
lördag 9 februari 2013 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Hojj hojj! Ännu en vecka av semestern har lagts till handlingarna. Vi ligger kvar på Mae Nam stranden men har flyttat oss några stenkast öster ut. Bokade in oss på ett boende med namnet The Hammock. Ett lyckat val, bor i en liten bungalow 5 meter från poolen. Ytterligare 5 meter bort

Mae Nam.
fredag 1 februari 2013 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

God afton! Snart har det gått en vecka sedan vi lämnade ett kallt o ruggigt Sverige bakom oss, inget vi ångrar än så länge;) Resan hit var lång för lille Oliver men han klarade det över förväntan trots allt. Väl framme på Koh Samui var vi dock rätt så trötta alla tre, blev inte

Svart bälte i slappande.
fredag 23 september 2011 - Gili Air, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Hojj, hojj! Slit o släp. 6 dagar blev vi kvar på Gili Trawenga. Sol, bad god mat en o annan öl har väl också slunkit ner. Man stiger upp, käkar lite frulle, drar ner till stranden, solar lite, tar ett dopp, lägger sig i skuggan och läser ett par timmar, lunch, stranden. Man bege sig

Bali och udda kaffe!
torsdag 15 september 2011 - Gili Trawangan, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

God afton! Intrycken av Bali från 2004 är nu bekräftade. Redan då tyckte jag att stränderna här inte håll någon högre klass om man jämnför med andra ställen runt om i världen. Människorna är därimot fantastiskt trevliga, maten håller värlsklass och biren är både kall o

Muren.
torsdag 8 september 2011 - Peking, Kina

Hojj, hojj! Resan hit gick bra om man bortse från Kustpilen, eller Kustsniglen som den kallas i folkmun. Fick hoppa av tåget i Lund o ta bussen till Malmö för att åter bestiga tåget. Landade i Kina i tisdagsförmiddag, tog oss till hotellet med taxi i Peking trafiken, tog en stund kan man

Slutstation.
onsdag 23 mars 2011 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Hallå gott folk! Slutet närmar sig med stormsteg, tyvärr. Vi är tillbaka i Playa del Carmen de sista dagarna innan hemfärd. Vi har det gott, varmt o soligt. Efter vi lämnade Holbox blev det tre dagar på Isla Mujeres, en ö utanför Cancun. Sol, bad god mat o dryck och för egen del ett

Holbox
fredag 18 mars 2011 - Isla Holbox, Quintana Roo, Mexiko

Hallå Kamrater! Ligger här likt efterblivna, det är sånt man gör här. Kan man inte varva ner här är det nog lika bra att sluta försöka. Har tagit det riktigt lugnt o bara glassat omkring o haft det gott. Bor som en greve, 20 kvadrat, balkong alltså. Möblerad med bord, stolar och två

Olivers första resa.

Olivers första resa.

26 januari 2013 - 7 mars 2013

Thailand, 5 veckor av sol, bad, god mat o kall öl. Detta blir Olivers första resa ut i världen med allt det nu innebär. Vi får se hur det funkar men vi tror att det bli bra.

Chi-Huang-Ti och den kinesiska hostan

Chi-Huang-Ti och den kinesiska hostan

5 september 2011 - 29 september 2011

Mot Kina o Peking ett par dagar för att uppleva denna gigantiska stad med sina sevärdheter som Muren, Himmelska fridens torg o den Förbjudna staden. Flyger sedan vidare söderut mot Bali och Gili öarna. Sol, bad, mat och brännvin väntar förhoppnngsvis! Singapore blir sista stopp innan hemresan.

Mexico 2011

Mexico 2011

24 februari 2011 - 25 mars 2011

I år blir det en sväng på Yucatan halvön i Mexico som semester. Blir ett kort stopp i Miami och en 4 dagars kryssning ut till Bahamas på vägen hit, om allt går som det ska.

Tre gringos i Centralamerika

Tre gringos i Centralamerika

16 januari 2010 - 5 mars 2010

Resans start blir i mångmiljonstaden Mexico city. Därifrån drar vi mot Kuba för att sedan återvända till Mexico. Resan fortsätter där efter söder ut med slutdestination Panama city. Sol, bad, dykning, Indian kultur, djungeläventyr mat o dryck står på programet.

Har du ägg i mössan? Sydamerika 2009

Har du ägg i mössan? Sydamerika 2009

7 mars 2009 - 28 maj 2009

Flyger ner till Santiago för att möta upp ett par friska människor, Stoffe, Carlos o David, för att sedan mer eller mindre planlöst ta oss uppåt mot Caracas för hemfärd i slutet av maj. Troligtvis kommer vi att åka genom Chile, Bolivia, Peru, Ecuador, Colombia o Venezuela. En tur ut till Galapagos är högst trolig likväl en vandring till Matchu Pitchu. En och annan bira kan det nog bli tal om att smaka, lite sol o bad, ett par dyk, några besök i såväl Andernas toppar som i Amazonas djungler. De löser sig efterhand.

Själv är bäste dräng.

Själv är bäste dräng.

22 januari 2008 - 7 mars 2008

Pga. div. omständigheter kommer denna resa att ske på egen hand. En tämligen ostrukturerad resa är nog det bästa sättet att beskriva denna tripp. Flyger till Bangkok o sedan ligger Thailand med omgivning vid mina fötter... Troligtvis blir det en tur till Koh Chang, förhoppningsvis en sväng nerom Borneo men vi får se hur det går. Kommer att ägna en stor del åt forskning kring asiens blandning av humle, malt o vatten.

Tillbaka till Asien 2007

Tillbaka till Asien 2007

19 januari 2007 - 2 mars 2007

Hojj! Resans upplägg är i stora drag, med möjligheter att ändras under resans gång, som följer. Flyg till Hong Kong. stannnar här ett par, tre dagar för att utforska denna metropol o samla kraft inför fortsatt resande. Härnäst väntar ett par veckor i Vietnams södra regioner som följs av en snabb visit på en sju, åtta dagar av Cambodjas tempel o stränder. Efter detta kommer vi att ta oss tillbaka till Hong Kong för att fortsätta resandet ut till Filippinerna. där den mesta av tiden kommer att gå till att sola, bada, dyka o bara ha de gott.

Sökandet efter Panthera leo. (Sydafrika 2006)

Sökandet efter Panthera leo. (Sydafrika 2006)

21 januari 2006 - 18 mars 2006

Vad får en människa att byta vinande vind, snö o slask, rutiner som att stiga upp i svinottan i beckmörker för att släpa sig till jobbet, slita för lite flis som sedan nästan kusligt snabbt försvinner spårlöst. Mot att vakna upp av skvalpet från ett klarblått hav och en strålande sol som skiner över gyllengula stränder där människor bara tar det lugnt o njuter av god mat, iskall öl, äventyr o upplevelser. Ja.. vem vet. Inom kort tar vi hur som helst detta steg för att förgylla vardagen och njuta av allt som Sydafrika har att erbjuda. O vad vi har förstått är det en hel del. Vi har läst på en hel del men själva planeringen för resan är i det närmaste obefintlig. Vi starta våran vistelse i Kapstaden för att sedan färdas öster ut längs Indiska oceanens kust. Tanken är att resa på känsla o tips från folk o fä vi träffar på vägen. What could go wrong? Mattias, Niklas, James

Tre hedningar vs Jesus. Brasil 2005

Tre hedningar vs Jesus. Brasil 2005

29 januari 2005 - 26 februari 2005

Efter en lång väntan är vi, dvs Ambrus o James the biff plus ett nyförvärv inför årets färd nämligen Niklas, nu snart på väg ut i världen igen för att se en ny del av vårt klot, uppleva o njuta av nya platser o ta del av alla intryck som Brasilien kan erbjuda. Resplanen är denna gång ganska väl utarbetad för en gångs skull. Vi landar i Rio och drar ganska omgående vidare söder ut mot ön Ilha Grande. Där ska vi spenderar några dagar för att sedan återvända till Rio för att uppleva den legendariska karnivalen. Tanken är sedan att bege oss inåt landet mot Foz de Iguasu. Denna stad belägen nära gränsen mellan Brasilien, Argentina och Paraguay skall vara berikad med ett storslaget o imponerande vattenfall, tydligen i klass med det välkända Värperyds-fallet. Härifrån går resan vidare norr ut mot Manaus som ligger djupt inne i Amasonas, där vi planerat att ta en tur ut i denna klassiska vildmark. Här näst väntar en vecka av sol, bad o en eller annan bira ute vid kustenstaden Porto de Galinhas. Återvänder sedan mot Rio för ett sista besök innan hemresan mot vårt kalla fosterland i norr.

USA 2002.

USA 2002.

2 februari 2002 - 16 februari 2002

Ambrus o James drar till USA. Vi börjar med en helg i New York. Bilar sedan norr ut mot Boston för att åka lite skidor o titta på hockey. Åker vidare mot Des Moines med ett snabbt stopp på vägen vid Niagara fallen. Tar sedan bussen mot Chicago för att därifrån ta flyget hemmåt.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Mattias uppdaterar sin resa