Familjen Skoggren/Wessman drar åter igen ut i världen för nya äventyr. Den här gången tänkte vi upptäcka Europa på ett för oss helt nytt sätt. Nämligen i husbil!6 personer, 12 kvm, 14 dagar. Europa here we come!
hemstad Visby, Gotlands län, Sverige
Senast aktiv - från Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark
Höjd, längd och bredd!
fredag 2 augusti 2013 - Halmstad, Hallands län, Sverige

När det regnar finns det inte så mycket att göra i en husbil. Spelen är spelade, tidningarna lästa och filmerna sedda. Då kör man. Vi knappade in på GPSEn att vi ville till Schweiz och fick en körriktning utmed den italienska kusten. Vi lämnade Dieva Marina genom att glada i hågen

Wifi! Den nya hårdvalutan.
torsdag 1 augusti 2013 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Det är nyttigt! Att inte vara nåbar, att inte ha tillgång till internet dygnet runt. Tyvärr blir det inte heller några täta uppdateringar och mycket hinner hända på vägen. Men nu är jag tillbaka i cyberrymden och tänkte åter igen låta er hänga med på vår galna resa. Efter att ha

Ciao Bella!
torsdag 25 juli 2013 - Venedig, Veneto, Italien

Ciao Bella! Det äldre italienska paret i husbilen bredvid vår på campingen utanför Venedig tittade förundrat på oss när vi parkerade och ramlade ur 6 personer ur bilen. Mannen som halvlåg i en solstol gav Johan en förstående blick och sa "BIG problem"när vi en timma efter att ha

Etapp 2
onsdag 24 juli 2013 - Zadar, Zadars län, Kroatien

Redan vid strax efter 5 på morgonen började våra grannar att röra på sig. Bilar åkte och bussar kom. Vi insåg strax att vi nog stog ivägen och bestämde oss för att röra oss ner i europa. Tyskland och autobahn är inte allt för upphetsande så vi körde på hela dagen. Några små stopp

Etapp 1
måndag 22 juli 2013 - Split, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Tredje dagen på resan genom europa är snart slut och idag på eftermiddagen kom vi fram till vårt första delmål, Split. Redan 3.5 mil hemifrån, närmare bestämt på ICA Maxi i Visby började vårt lilla äventyr med att jag tappade min plånbok.(det har faktiskt aldrig hänt tidigare) 6

En helt ny resa...
lördag 20 juli 2013 - Klintehamn, Gotlands län, Sverige

Jag kan inte riktigt säga att nu bär det ÄNTLIGEN av för det här är nog en av de mest spontana resorna vi gjort. Den där känslan av att man går och längtar länge, planerar och drömmer om det som ska komma har inte hunnit infinna sig, nu blev det mera pang på! Fast vi är ju pang

Punka!
söndag 27 december 2009 - Bangkok, Thailand

öNy dag och nya utmaningar. Vaknade mitt i natten med panik av att det var så varmt! Fläkten snurrade men vi sover utan ac för att förhoppningsvis undvika förkylning. Drog i gång den ändå och njöt en stund av lite sval luft. Nu har vi hyrt moppar för alla under 17 år har tröttnat på

Merry Christmas!
torsdag 24 december 2009 - Bangkok, Thailand

Julafton och 35 grader varmt! En konstig men skön känsla. Funderade länge på hur vi skulle fira denna dag och göra den speciell för barnen. Vi överraskade dem med att åka till ett otroligt fint spa där det väntade behandlingar i långa banor. Skönt och slappt! En pool att bada i, vad

Paper in our pants
måndag 21 december 2009 - Bangkok, Thailand

Vad skönt vi har det! Dagarna rullar på och vi har fått lite rutiner och nya vänner. Folk hälsar när man går förbi och ler igenkännande. I går kväll blev vi meddragna på en show med ladyboys. Det är killar som tjejer...ja , ni förstår. Det var en annorlunda upplevelse men roligt att

Livet under ytan
torsdag 17 december 2009 - Bangkok, Thailand

I dag vi ägnat oss åt snorkling. Vissa har tillbringat i stort sätt hela dagen under ytan. Vackra fiskar, koraller och sjögurkor. Vi tog ett taxiflak till en fin strand och njöt i solen hela dagen. På eftermiddagen drog vi iväg till thaiboxningen och körde ett träningpass. Roligt, hårt

Eurotrip

Eurotrip

20 juli 2013 - 3 augusti 2013

Sex personer,12 kvm, en kille, fem tjejer,sol,bad och massor med äventyr!

Gotlandsgänget

Gotlandsgänget

11 december 2009 - 6 januari 2010

Från ett grått, trist och kallt Gotland mot värmen,solen och de leende människorna på Koh Tao, Thailand. Nästan 4 veckor tillsammans i paradiset! Enjoy! See Ya!

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Anna uppdaterar sin resa