Använder resdagboken mest för att själv ha koll på när jag var vart. Ska dock bli bättre på att skriva under mina resor :)
hemstad Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
I tid
onsdag 3 februari 2010 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Så ja första semester ölen nere och planet ser ut att gå i tid, kom till sthlm 11:45 och med tvivelaktiga besked ang planet. Men efter en busstur på ca 2h så kom jag hit och sen har allt flutit på. Det är den första turen idag som ska avgå i tid, känns som att fru fortuna är på min

Snööö
onsdag 3 februari 2010 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Woho tänkte jag.... Inte imorse när klockan ringde 0430. Just då idiot förklara mig själ och tyckte att jag kunde lagt 2500 till och flugit från landvetter. Men men uppp fixa iordning mig och hoppa i kläderna och ut genom dörren. Ingen snö och nästan vindstilla gött. Gick upp till min

Bege sig hemåt
fredag 13 november 2009 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Ja Idag är de avresedag hemåt, klockan är nu 15:56 och 15:30 blir vi hämtatde för transport till flygplatsen i kapstaden. Vårat plan går till Hethrow går 20:10 lokal tid och landar 06:55 i london lokal tid där har vi ca två timmar innan flyget till Göteborg går och vi landar starx efter

Och lite vin till
torsdag 12 november 2009 - Stellenbosch, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Så där ja, idag blev det ännu mera vin tyvärr missa jag att skriva upp de på första stället, ska se om mossan kanske har dom uppskrivna. Fairview 1 2 3 4 5 SOLMS Astor Vastrap 07 **+++ Lekkerwijn ** Astor Langarm *** Hiervandaan ***+ Africa ***+ (+) Koloni ** Karri ** Cap Jazz Shiraz

Vin och mera vin
onsdag 11 november 2009 - Stellenbosch, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

20091111 11:01 vi ska ut på vinprovningar nu samt lunch kommer ranka vinnerna efter egen smak. * är de bästa. Tycker jag att två vinner ligger på samma * så lägger jag till +. Max är fem * och tre +. Jag kommer att sätta rubrik på vingården först sen vinerna och ev

Hej då Kapstaden
tisdag 10 november 2009 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

20091110 10:16 Har packat klart allt och sitter nu på ett caffe med trådlöst internet för att ladda upp lite texter till resedagboken. Nu ska vi åka mot stellenbosch för vin provningar på olika vingårdar.  Ser nu när jag laddar upp att vissa dagar inte är helt hundra, fixar de när jag

Mycket att se idag
måndag 9 november 2009 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

20091109 10:13 Vi lämnar nu "District six museum" och tar oss mot det första townshipen (kåkstad) namnet på denna är langa Towns.  Museumet visade hur district six såg ut och fungerade innan de vita körde bort de svarta och de färgade. Man gör här i Sydafrika skillnad på svarta och de

Mera butiker
söndag 8 november 2009 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

20091108 Idag har vi fridag så vi får bestämma själva vad som ska göras. Vi har ätit frukost nu och det blir nog shoping idag. Jag har sovit dåligt då jag igår kväll inte hitta min plånbok och ringde dom som haft turen vi åkte med, dom hade den och kom och lämna den imorse. 13:21 Vi

Cape point och cape of good hope
lördag 7 november 2009 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

20091107 08:06 "Acorn house" Allt börja med att pappa knacka på 07:15 jag hittat inte nyckeln för att låsa upp så de tar ett tag innan jag får upp dören. Han säger att han såg fel och att dom hämtar oss 08:00 dock missar vi frukosten. Tar de lungt, läser lite och hoppar sen in i duchen.

Kapstaden
fredag 6 november 2009 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

20091106 0915 Vi lämnar nu Misty waves hotel för färd mot Kapstaden. En körning på ca 1,5 timmar. Vi fick avluta denna vistelse med frkost och lite valar som hängde rakt utanför hotelet. 13:15 Vi har chekat in oss på hotellet (kanon hotel) och vi är nu nere på stan. Vi köpte oss en

Ett möte med våren på Malta

Ett möte med våren på Malta

3 februari 2010 - 11 februari 2010

Ska ner till Malta för att komma ifrån lite och se ett nyt ställe på våran fina jord. Skönt att få lite försmak av våren.

Sydafrika - The big tripp

Sydafrika - The big tripp

29 oktober 2009 - 14 november 2009

Ska till sydafrika nästan två och halv vecka med mossan och fassan. Åka runt och se och uppleva en massa saker. Har tagit med två resmål två gånger då Mabula och Hermanus inte fanns med på listan här. Jag updaterar från iphonen när jag får tillgång till nåt nätverk, dock är sidan intehelt lätt att hantera dör ifrån så de blir det de blir. Vårat schema: Flyger från Sverige den 29onde 16:30 landar i london 17:40. Flyger från London 21:05 landar i johannesburg 10:30 den 30onde. 30/31/1: Mabula Game lodge 1 Port Elizabet 2/3 Knysna 4/5 Hermanus 6/7/8/9 Cape Town 10/11/12 Stellenboch 13onde flyger vi till London, avgång 20:10 landar 06:55 den 14onde. 09:10 lyfter vi mot Sverige igen.

Tunisien med kollegorna

Tunisien med kollegorna

5 oktober 2009 - 12 oktober 2009

Semestervecka i Tunisien med arbetskollegorna :)

Gran Canaria

Gran Canaria

28 januari 2009 - 4 februari 2009

Ska på sol semester för att bryta av vintern lite.

New York - a trip to the big apple

New York - a trip to the big apple

3 juni 2008 - 10 juni 2008

Mer info kommer.

Back to london

Back to london

31 augusti 2007 - 7 september 2007

Så då var det dags en nytt besök i london, denna gången åker jag med niklas igen och vi blir borta en vecka. Vi kommer att bo på Astor Hyde Park Hostel under våran vistelse. Hoppas kunna skriva och meddela om våra görenden och äventyr.

Weekende i stockholm

Weekende i stockholm

9 juni 2007 - 12 juni 2007

Ska upp till stockholm och fira emils student passa på att turista lite på samma gång :)

Scotland - a land full of whiskey

Scotland - a land full of whiskey

26 maj 2007 - 2 juni 2007

Jag och sebastian drar i slutet av maj till Skottland för en vecka med whiskey, pubkultur, lite allmän kultur och mer whiskey på schemat. Resan kommer i det stora hela handla mycket om Whiskey, framgår kanske av namnet på resan? Förhoppningsvis innefattar det ett gäng provsmakningar, en del pubkultur och en gnutta allmän kultur. Vi kommer även hälsa på Sarah som jag träffade i oz och bo hos henne i några dagar.

2 dar i åre

2 dar i åre

9 februari 2007 - 12 februari 2007

En kort kort tur till åre under VM anja tog guld osv :)

Lång weekend i London

Lång weekend i London

15 mars 2007 - 19 mars 2007

Ska iväg en lång weekend till london me nikke. Ska bli gött att bara komma bort ett tag från jobb och allt :)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sebastian uppdaterar sin resa