en fis gör livet glatt!
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
kanellängd
tisdag 20 april 2010 - Arica, Región de Arica y Parinacota, Chile

Ok, då var det dags igen... senast vi skrev befann vi oss i Coca, Ecuador och skulle ta båten till Peru. Som vissa av er vet så blev det inte så. Men vafan, man kan ju inte få allt här i livet, så efter 10 timmar på båt till gränsen och ytterligare 13 timmar tillbaka till Coca så tog vi

Los chinos son feos, pero son inteligentes
onsdag 24 mars 2010 - Coca, Orellana, Ecuador

Hej! Sen senast har vi korsat gränsen Colombia – Ecuador och en hel del annat… vi börjar med Quito. Quito är som bekant Ecuadors huvudstad, och enligt min uppfattning sydamerikas svar på Bangkok. Till Quito kommer turister som rest hit och dit på kontinenten för att supa, festa, härja

si no sabes que quieres en la vida estás jodido...
onsdag 10 mars 2010 - Medellín, Antioquia, Colombia

ok, vart slutade vi? tror det var någonstans i Mexico. Sista dagarna i Mexico C ägnade vi iaf till turistobertogrejer som vi inte hade "hunnit" tidigare. Vi var vid Guadalupes basilika och sedan åkte vi till Teotihuacan dagen innan vi skulle åka till Colombia. Sista dagen i 'la casa de Luis'

sentimentaaaaal, sentimentaal
måndag 22 februari 2010 - Mexico City, Mexiko

Tillbaka i Mexico City och Luis... efter det senaste inlägget har vi gjort lite grejer. Söndag den 14e februari åkte vi till en stad utanför León som heter Guanajuato med Alejandro och hans vän för att senare möta upp med några andra kompisar till Alejandro, bl.a en svensk tjej som vi

chipotle, totopos, strand/playa (extra, extra: mensaje en sueco y en español!!)
lördag 13 februari 2010 - Leon, Mexiko

Nu har vi varit i Mexico i 12 dagar. De första 4 dagarna spenderade vi i Mexico City hemma hos Luis. Alejandro hade också kommit dit från Leon och med honom spenderade vi den mesta av tiden medan Luis var i skolan. Första dagen begav vi oss för att ta kossanbilderna vid Zócalo (centrum i

siiiiiii, siiiiii!
måndag 4 juni 2007 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

två dagar har vi varit hemma och det har varit en fin helg, med fint väder och många fina återseende. humöret håller sig uppe, tro det eller ej, fast vi nu är på fast mark igen och det kändes lite i ena ögonvrån när vi lämnade Buenos Aires. den sista tiden hann vi med båda sidorna av

har i argentina
lördag 19 maj 2007 - Salta, Argentina

Nu har vi kommit till argentina, efter att "fastnat" ngra dagar i chile... att fastna i chile var inte sa hemskt och det kanns trakigt att vi inte har tid att resa runt mer i chile.... hur som helst hamnade vi i en lite stad i norra chile som heter san pedro de atacama, det ligger valdigt nara

du har en orm dar, pa din choklad!
fredag 27 april 2007 - La Paz, Bolivia

Vi akte fran rio, 30 timmar med buss till Corumbá, som ligger pa gransen till Bolivia i ett traskomrade(Pantanal), lika stort som Frankrike... Pga konstiga system och losningar i Brasilien stannade vi dar i 2 natter innan vi begav oss till Santa Cruz i Boliva med tag, 15 timmar. Taget som kallas

hej da rio!
torsdag 12 april 2007 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Nu beger vi oss mot en liten stad som heter Corumbá, som ligger 15 minuter fran den bolivianska gransen. Vi beraknar vara dar ca kl 14.00 i morgon. Vi ska namligen sitta pa en buss i 28 timmar! Matsacken ar packad och nu ar det hejda rio! Kanns lite konstigt att lamna brasilien nu nar vi varit

bilder
söndag 8 april 2007 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

nu har latnattis och latgeorge lyckats fa upp lite bilder till alla dar hemma. de kom lite i oordning, men det ar sant man far sta ut med. nu ar klockan halv tre och jag ska sova, godnatt!

totopos

totopos

1 februari 2010 - 2 juni 2010

Mexico, Colombia, Ecuador, Peru, Chile och Argentina med Vicente under 4 månader... It's gonna be... wait for it... Legendary!

övriga resor

övriga resor

1 januari 1995 - 13 februari 2005

olika resor som jag varit på innan jag gjorde en resdagbok. resor med familjen, kompisar och skolan. första resan 1995 till lanzarote med mamma tills 2005 då vi åkte till centralamerika och fixade till den här sidan.

tranquilo backpackers, george och nattis i sydamerika

tranquilo backpackers, george och nattis i sydamerika

28 februari 2007 - 1 juni 2007

nattis och george åker till sydamerika i februari. flygresan går fram och tillbaka till buenos aires. en ungefärlig resrutt är planerad, sen får vi se hur det blir.

barschelåna

barschelåna

15 augusti 2006 - 22 augusti 2006

george och nattis åker en vecka till barcelona för att softa, bada, dricka en öl eller två, äta god mat och ha det gött. allright!

London Baby!

London Baby!

13 juli 2006 - 19 juli 2006

Nora och Nattis drar till london några dagar för att röja med världens bästa David. och så ska vi shoppa lite också förstås. woho!

nattis magiska mystery tour

nattis magiska mystery tour

28 februari 2006 - 29 mars 2006

nu åker jag ensam till thailand. en månad bara, men ändå ENSAM! ja,ja...det blir bra. brra, micket brra!

A Mexico!

A Mexico!

14 februari 2005 - 10 maj 2005

Resa genom centralamerika och vidare till cuba

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Nathalie uppdaterar sin resa