Hopplös drömmare och halvtidsexcentriker. Läser jämt, läser allt (helst märkligheter). Skriver. Lyssnar på vacker musik som är mer mainstream än jag skulle önska. Ser filmer jag genast glömmer (helst rysare). Umgås med mina konstiga vänner som av någon anledning står ut med mig. Tillbringar timmar med min älskade dator. Jobbar för hästklubben, rider när jag kan. Lever.
hemstad Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från Borgholm, Kalmar län, Sverige
REFLEXIONER ÖVER TRE SABBATSÅR
fredag 13 juni 2008 - Borgholm, Kalmar län, Sverige

Det var en gång en liten svenska som for till Irland utan att ha en aning om vad som väntade. Tre år senare klev hon tillbaka till verkligheten från en resa som via Italien, Spanien, Australien, Kanada och Tyskland tagit henne över världen och genom sig själv. Och näpna tjugotvå år

AUF WIEDERSEHEN!
söndag 1 juni 2008 - Borgholm, Kalmar län, Sverige

Nej jag grät inte. Men jag var riktigt jävla ledsen, och de sista dagarna i Tyskland – egentligen ändå tills jag var hemma i Frönäs – kändes huvudet helt tjockt av bedrövelse. Nu är jag hemma i Sverige igen, och jag vet inte om det är bättre eller sämre – men allting har ju sin

FOTBOLL & FRAMTID
onsdag 28 maj 2008 - Bremen, Tyskland

Mest frekvent ställda fråga till mig under veckan som gått: ”Hur känns det att behöva åka/få komma hem nu?” Ärligaste svaret måste vara att det inte kändes så mycket, som vanligt. Glädje ja, sorg ja – men hyfsat lågt på känsloskalan. Gråten i halsen Tills i måndags, när det

KATOLIKDAGAR & EUROVISION
söndag 25 maj 2008 - Osnabrück, Niedersachsen, Tyskland

Bokligt Läste till sist ut Svitjods Undergång – Och Sveriges Födelse som jag bollat med parallellt med skönlitterär läsning under våren. Fredrik Lindström och hans bror Henrik berättar om hur landet grundades, och jag har fått hävda flera gånger hur intressant det är för en

TÖRNROSDALEN
måndag 19 maj 2008 - Rothenburg ob der Tauber, Bayern, Tyskland

Hastigt och lustigt begav jag mig av till Bayern och den pittoreska lilla staden Rothenburg ob der Tauber. ”Vad i all världen ska du dit och göra?” undrade Olga, med den där oförståelsen hon har som jag retar mig så på. Okej, jag ifrågasatte själv det hela ett tag – främst med

PINGSTLOV
tisdag 13 maj 2008 - Bremen, Tyskland

”Var det nu?” frågade Sajja när jag undrade vad hon hade gjort under pingsthelgen. I Tyskland är det en storhelg, och skolorna håller minilov mellan påsk och de korta sommarferierna (sex veckor som flyttas från år till år). Och ja, pingsten var nu. Föl #2 Väcktes vid halv

AV TUSEN VACKRA DÖRRAR
fredag 9 maj 2008 - Bremen, Tyskland

Man tjänar ingenting på att gräma sig över vad som kanske skulle fallit ut bättre om man handlat annorlunda. I en parallellvärld sitter Elin i Zürich med Sandra, och jag kan inte låta bli att tänka på dem då och då. Särskilt inte när Sandy med femton e:n i ”please” bad mig hälsa

FÖRSTA MAJHELGEN
söndag 4 maj 2008 - Bremen, Tyskland

Just det, det var såhär det är att leva! Lite fart och fläkt på tillvaron så är Elin einen kleinen Solstråle. Dessutom har jag paradoxalt nog fått mer skrivet under de här upptagna dagarna, än vad jag fick under de två tristessveckorna som föregick dem. Så det är prima liv i

HÄSTAR OCH DRÖMMAR
tisdag 29 april 2008 - Osnabrück, Niedersachsen, Tyskland

Vad ska veckorna ha så brått för? Jag får ju ingenting gjort! Och så Rita som tycker jag borde sova mer, när jag sällan ens är uppe efter midnatt längre. Hade bland annat tänkt bli klar med skrivandet i Tyskland – haha, jag har väl en månad kvar här, så det kan jag ju bara drömma

MÜNSTERFÄRD
fredag 25 april 2008 - Münster, Nordrhein-Westfalen, Tyskland

Sedan jag skrev här sist har våren hunnit slå sig ner i Lehrte. Höll på att säga att det är väl ungefär också allt som hänt de senaste två veckorna, men det är väl inte helt sant. Kulturnytt Nog för att jag känt mig hyfsat rastlös. Blir svårare att fylla de där tomma timmarna,

Global praktikant i Sydafrika

Global praktikant i Sydafrika

28 oktober 2014 - 31 mars 2015

I Sauerkrautens Förlovade Land

I Sauerkrautens Förlovade Land

15 januari 2008 - 30 maj 2008

Dags att sträcka på benen en sista gång före hemflytten. Tanken var att hitta jobb i ett tyskspråkigt land för att hålla mig sysselsatt/försörjd fram till sommaren. Det råkade sig så att familjen Fischer från tyska Niedersachsen fick tag i mig, och jag övertalades att bli au pair en andra gång. Rita och Josef har två döttrar - 14-åriga Laura och 12-åriga Maike - som det är tänkt att jag ska hjälpa med skolarbetet, och framförallt engelskan. Diverse hushållsarbete lär väl också ingå, men deras djur är en bonus. Två tinkerhästar och en större ponny, samt katter och kaniner. De verkar alla himla härliga, så det är bara att hoppas att jag ska kunna kommunicera med dem.

En annan del av Nordamerika

En annan del av Nordamerika

11 september 2007 - 16 december 2007

Än en gång ger jag mig av för att flumma runt i ett nytt land och leka upptäcksresande på Elins sätt. Det börjar med en road trip och slutar med tre månaders franskapluggande i Montreal. [i]Stay in touch![/i]

Så långt bort man kan komma

Så långt bort man kan komma

6 mars 2007 - 18 juni 2007

Upptäcksfärd i Sydney, Canberra och Melbourne m.m. Därefter en tretton veckors Cambridge-kurs på Shafston International College i Brisbane.

Spanskakurs i Nerja

Spanskakurs i Nerja

7 januari 2007 - 3 februari 2007

Fyra veckors intensivkurs borde åtminstone ge mig en bra grund i spanskakunskaper.

USA 2005

USA 2005

19 april 2005 - 30 april 2005

11 personer från CIS åkte iväg till USA som slutexamination av våra amerikanska studier. Vi hade sååå kul!!!

Familjesemestrar 00-04

Familjesemestrar 00-04

4 augusti 2000 - 3 augusti 2004

Jag och familjen har bilat runt följande länder: *Irland 2000 *Frankrike 2001 *Italien 2002 *Portugal 2003 *Skottland 2004

Språkresa till Florens

Språkresa till Florens

10 september 2006 - 13 december 2006

[b]Vad?[/b] Språkresa i nybörjar-Italienska, med språreseförmedlingen Avista. [b]Var?[/b] Florens, i det härliga Italien =D [b]När?[/b] 13 veckor i höst. [b]Hur?[/b] Språklektioner mellan 9-13, mån-fre, resten är fri tid som jag ska utnyttja så mycket som möjligt till aktiviteter, upplevelser och resor. [b]Vem?[/b] Eget sällskap är alltid bäst, men boende blir i värdfamilj. [b]Varför?[/b] Ja, det kan man fråga sig...

Au pair på Irland

Au pair på Irland

8 september 2005 - 26 maj 2006

Av hänsyn till familjen jag jobbade i har jag plockat bort inläggen jag skrev under mina nio månader i Irland. Hör av dig om du vill läsa om tornbuskarna, Atlantvindarna, strandgalopperna, jaktbalerna, julen med sydafrikanerna, min tjeckiska St. Patrick's Day, hushålls- å stallgörat å de tre superhärliga tjejer jag höll reda på, samt deras klan som jag kände mig som en del av å som jag fortfarande saknar så mkt.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Elin uppdaterar sin resa