Född i Buenos Aires, uppväxt i Tres Arroyos (Argentina) och Upplands Väsby. Arbetat i fartygsreparations-branschen i Las Palmas (Gran Canaria) i 17 år och arbetade senast som kanslichef på SSA till 2011, men har nu hand om arkiv, lager och utdelning av specialsignaler. Älskar att resa, speciellt med bil i USA, där jag samlar counties (ungefär som våra kommuner). Har drygt 2200 och har därför en bit kvar till de 3077 som finns! Är gift med underbara Brita som naturligtvis också hänger med på mina ovanliga resor. Tillsammans har vi fyra barn och åtta barnbarn!
hemstad Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från Porto Alegre, Rio Grande do Sul, Brasilien
Måndag 13 - onsdag 15 januari 2020
onsdag 15 januari 2020 - Porto Alegre, Rio Grande do Sul, Brasilien

Måndag 13 januari 2020 Alltid spännande att vakna i en ny stad. Dessutom i ett nytt land. Idag skall vi träffa Erics amatörradiokompis Carlos, /CX7CO / SM0KCO) som bor här i Montevideo. Han kom till Sverige 1975, arbetade bland annat på Ericsson och bodde i Sverige i 30 år innan han

10 - 12 januari 2020
måndag 13 januari 2020 - Montevideo, Uruguay

Fredagen den 10 januari 2020 Igår kväll var klockan över midnatt när vi skulle lägga oss. Kollade mobilen och fick se ”10 januari”. Eric, vi har bröllopsdag! Hade inte haft en tanke på detta!! Vad bra att vi skall på tangoshow på kvällen. När vi vaknade kom sms från min kära

Onsdag 8 - torsdag 9 januari 2020
torsdag 9 januari 2020 -

Onsdag 8 – torsdag 9 januari 2020Lite pirrigt var det. Vi skulle umgås en hel dag med ett par vi aldrig träffat förut. Kunde dom engelska eller bara spanska? Sa till Eric att han måste tänka på att översätta åt mig. Vi gick ned till receptionen strax före kl. 10. Nyduschade och

Lördag 4 - måndag 6 januari 2020
måndag 6 januari 2020 - Tres Arroyos, Buenos Aires, Argentina

Lördag 4 – söndag 5 januari 2020Efter regn kommer solsken men oj vad det blåste ute och bara 22 grader varmt. Vilken skillnad mot gårdagens 33. Nu var det redan dags att packa ihop igen. Kl 10 checkade vi ut och fick  ställa in  vårt bagage. Vi fick lov att utnyttja hotellets kafeteria mm

Nyårsdagen - 3 januari 2020
lördag 4 januari 2020 -

Nyårsdagen 1 januari 2020Det skulle bli åska och regn på eftermiddagen så vi gick ut redan vid 11-tiden. Stadens gågata är lång och idag var den nästan folktom. Fortsatte på strandpromenaden som är ännu längre. Gick ned till en strand för att känna på vattnet. Svårt att gå ut för

30 - 31 december
onsdag 1 januari 2020 - San Carlos de Bariloche, Río Negro, Argentina

Måndag 30 decemberEfter en god natts sömn och frukost, bestående av nygräddat bröd, dulce de leche, kvittenmarmelad, en pudding som liknade brylépudding, flingor, mjölk, kaffe och te (tillsammans med väldigt många ungdomar), gick vi ut i staden. Vi hade en hel del ärenden att uträtta

Lördag 28/söndag 29 december
måndag 30 december 2019 - San Carlos de Bariloche, Río Negro, Argentina

Lördag 28 decemberSista frukosten på altanen och den fina utsikten. Duschade och samlade ihop våra ägodelar. Tog adjö av de rara flickorna, som skött om oss och åkte iväg till bussterminalen vid 12-tiden. Köpte biljetter till Santiago och när vi kom fram efter två timmar var vi tacksamma

26 - 27 december
lördag 28 december 2019 - Valparaíso, Región de Valparaíso, Chile

26 decemberDet vi kallar Annandag Jul är här, som i praktiskt taget alla länder, en vanlig arbetsdag. Men det verkade som att många var lediga för det var otroligt mycket folk överallt. Vi tog tåget utefter havet till staden Viña del Mar, som i princip växt ihop med Valparaíso. Vilken fin

Juldagen
torsdag 26 december 2019 - Valparaíso, Región de Valparaíso, Chile

JuldagenFrukost på altanen, 15 gr varmt och klar luft. Ingen dimma, ingen brandrök. Följer den tragiska händelsen både via radio och TV. På vår promenad såg vi kullarna där branden härjat. Nu är det ca 245 boenden, som är drabbade, men som tur är inga personskador.Lugn förmiddag med

Julafton
onsdag 25 december 2019 - Valparaíso, Región de Valparaíso, Chile

JulaftonFör ovanlighetens skull var det svalt i rummet när vi vaknade. Så skönt. 15 grader ute så jag tog på mig jeans och ylletröja. Frukosten serverades utomhus på stora altanen. Härligt att kunna vara ute men dimman gjorde att vår fina utsikt var borta.Efter att ha skypat med en del

Sydamerika 2019-2020

Sydamerika 2019-2020

3 december 2019 - 20 januari 2020

Bussluffning genom Brasilien, Paraguay, Argentina, Chile och Uruguay. Julen hoppas vi fira i Valparaiso, Chile, och nyår i San Carlos de Bariloche, Argentina. Resplanen är spikad, men det finns plats och tid för avvikelser, speciellt efter nyår. Eftersom december-januari är högsommar i södra Sydamerika är det semestertider med mycket folk i rörelse. Hoppas ni vill följa med på resan!

USA 2018 - avslutningen

USA 2018 - avslutningen

23 november 2018 - 25 november 2018

De avslutande två dagarna på vår 50 dagar långa bilresa i 25 stater. Kunde inte lägga in denna text i resan USA 2018 så fick skapa en separat resa...

USA 2018

USA 2018

6 oktober 2018 - 24 november 2018

JFK till dottern i Phoenix Arizona och tillbaka till JFK fast på olika vägar förstås. Som alla trogna vänner vet samlar jag counties, och efter denna resa är totalen uppe i 2250 av 3077!

USA 2015

USA 2015

1 oktober 2015 - 24 november 2015

Ännu en rundresa med bil i USA. Först de delstater Brita behöver (Wisconsin, Minnesota, Iowa, South Dakota, North Dakota, Montana) så att hon har varit i alla 48 stater. (Hawaii och Alaska får bli en senare resa.) Sedan en vecka hos Jenny i Phoenix Arizona. Som avslutning en lååång resa genom främst Texas, Arkansas, Mississippi, Missouri, Kentucky och Virginia. Vi får se vad vi hinner med. Avslutning minst två dagar i Chicago. Vi åker nästan bara småvägar!

USA/Karibien 2012

USA/Karibien 2012

4 november 2012 - 23 december 2012

Brita och jag flyger från Arlanda till Miami via Heathrow 5/11. Bil genom Florida, Georgia (Savannah), Alabama, Mississippi, Arkansas, Texas, Oklahoma, New Mexico, till min dotter i Glendale, Arizona. Därefter en 12-dagars "utflykt" till Nevada, Oregon och California. Några dagar till hos Jenny utanför Phoenix och sedan återresa på andra vägar genom New Mexico, Texas, Louisiana, Mississippi, Alabama till Port Everglades för kryssning i Karibien 11-21 december (Puerto Rico, Antigua, Martinique, Dominica, Sint Maarten och Bahamas)med min son Joakim och hans glada familj. Hoppas ni vill följa med på resan!

Nordamerika 2010

Nordamerika 2010

23 april 2010 - 26 maj 2010

Resenärer: Jag (Eric) och min älskade Brita. En resa som börjar och slutar på Liberty Airport (härligt namn) i New Jersey, USA. Vi ska åka genom 17 stater och 3 canadensiska provinser. Höjdpunkter blir att träffa ett av våra fem barnbarns farmor i Knowlton vid Lac Brome, Quebec, en amatörradiomässa i Dayton, Ohio (som jag besökte 1999 och 2000) och Charleston i South Carolina; plus en massa intressanta småstäder i totalt c:a 250 counties (kommuner). Inga motorvägar! Jag samlar counties per bil och har efter denna resa c:a 1600 av 3200 möjliga = 50%!! Alla stater har jag bilat igenom tidigare utom Alaska och Hawaii. Brita har besökt 26 stater; bara tio kvar efter den här resan. Vi kommer att skriva i Resdagboken när vi får en chans. Hoppas ni vill följa med oss på resan!

Route 60

Route 60

8 oktober 2005 - 31 oktober 2005

Resa med start och slut i Nashville, Tennessee, och genom ytterligare 18 stater i främst sydvästra USA. Tänker fira min 60-års-dag i Aspen, Colorado; därav resans namn... Medresenärer är min kära hustru Brita, min syster Margareta och hennes man Sune.

16 januari 2004 - 30 januari 2004

Vet inte mer än att vi ska bila genom fem av USAs sydstater. Resten visar sig vid ankomsten. Se makens resdagbok...

16 januari 2004 - 31 januari 2004

En bilresa genom Florida (från Miami), Georgia, Alabama, Mississippi och Louisiana (och tillbaka). Mitt mål är att köra bil och lyssna på radio och samla counties (mer om det i resdagboken senare) medan min fru Britas syfte säkert är att vila o sola där det går...

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Eric uppdaterar sin resa