Född i Buenos Aires, uppväxt i Tres Arroyos (Argentina) och Upplands Väsby. Arbetat i fartygsreparations-branschen i Las Palmas (Gran Canaria) i 17 år och arbetade senast som kanslichef på SSA till 2011, men har nu hand om arkiv, lager och utdelning av specialsignaler. Älskar att resa, speciellt med bil i USA, där jag samlar counties (ungefär som våra kommuner). Har drygt 2200 och har därför en bit kvar till de 3077 som finns! Är gift med underbara Brita som naturligtvis också hänger med på mina ovanliga resor. Tillsammans har vi fyra barn och åtta barnbarn!
hemstad Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
Fredag 23 till söndag 25 november
söndag 25 november 2018 - Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige

B: Sista dagen på vår 50 dagar långa resa. Vi stuvar om i våra väskor och hoppas att ingen väska är för tung. Jag går ner till kvartersbutiken och beställer vår Western Omelette och två kaffe. Känns lyxigt att få så god, nylagad mat. Eric hämtar upp frukosten och vi njuter och

Torsdag 22 november
torsdag 22 november 2018 - Brooklyn, New York, USA

B: Idag är en speciell dag. Mijas dotter Leah fyller 10 år. Grattis kära Leah. Vi har pratat på facetime och vi skall ses den 30 december i Göteborg.Idag är Thanksgiving day här och det är en stor högtid. En parad avgår från Central Park utefter 7:e Avenyn. Denna parad har avgått varje

Måndag 19 till onsdag 21
onsdag 21 november 2018 - Brooklyn, New York, USA

B: Måndag: Idag hade vi bara en kort körning, ca 3 timmar och jag körde hela tiden. Det började regna och det blev väldigt dålig sikt. Vi kom fram till Stroudsburg redan vid14-tiden. Hittade ett trevligt ställe, Perkins, där vi tog kaffe och sötsaker (de hade eget bageri). Vi kollade

Lördag 17/söndag 18 november
söndag 18 november 2018 - Harrisburg, Pennsylvania, USA

B: Eftersom det skulle vara minusgrader under natten och morgonen startade vi inte bilkörningen förrän strax före 11 från Fairmont, West Virginia och åkte in i Pennsylvania. Det blev mer och mer snö men tack och lov var vägarna torra och det blev ett par plusgrader. Landskapet fortsatte som

Torsdag 15/fredag 16 november
lördag 17 november 2018 - Fairmont, West Virginia, West Virginia, USA

B: Vilken tur att vi hamnade på ett så bra motell med jättefint och fräscht rum i Charles Town. Även personalen får högsta poäng. Vi stannade där i två nätter för det blev  oväder som utlovats. Snö och hård vind torsdag morgon och hela dagen. Mot eftermiddagen blev det plusgrader

Onsdag 14 november
onsdag 14 november 2018 - Charles Town, West Virginia, USA

B: Idag är det betydligt högre i tak och vi skymtar den blå himlen och även solen emellanåt. Eric överraskade mig i morse och sa ”vi måste vara iväg kl. 9.00 för vi har en tid att passa”. Jag körde norrut till nästa county och så får jag se en skylt ”James Madison’s

Måndag 12/tisdag 13 november
tisdag 13 november 2018 - Charlottesville, Virginia, USA

B: Måndag morgon startade vi i Forest City, North Carolina. Regnet stod som spön i backen när vi startade på morgonen och det var kallt. Dock inte minusgrader. Eric fick köra och han hade ändrat resplanen så att vi inte skulle åka upp i bergen utan började med breda fyrfiliga vägar. Efter

Söndag 11 november
söndag 11 november 2018 -

B: En riktigt trevlig söndag har vi upplevt. Strålande sol, minus en grad i morse. Blev som högst  plus nio. Åkte från Cornelia i Georgia vid 9-tiden. Vi åkte in i South Carolina genom bl.a. Walhalla (döpt av tyska bosättare) och därefter genom Chattahoochi National Forest in i Georgia

Lördag 10 november
lördag 10 november 2018 - Cornelia, Georgia, USA

E: En liten snabb rapport från dagens "äventyr". En gnistrande klar och solig morgon med +3 grader när vi lämnade Cleveland (Tennessee). Vi kom iväg hyfsat tidigt (09.30) och åkte mot Georgia på US-46, en mycket vacker väg som löpte utmed Ocoee River djupt nere i en dal i Apalacherna. Vi

Torsdag 8/fredag 9 november
fredag 9 november 2018 - Cleveland, Tennessee, USA

B: Vi lämnade Henderson och åkte mot Savannah, Tennessee (alltså inte den mycket mer kända Savannah i Georgia). Där stannade vi för att ta en titt på staden. Vi fick syn på en mycket fin julgran inne på en bank. Den var rikligt dekorerad med bomullsblommor. Jag ville ta en bild så vi gick

USA 2018 - avslutningen

USA 2018 - avslutningen

23 november 2018 - 25 november 2018

De avslutande två dagarna på vår 50 dagar långa bilresa i 25 stater. Kunde inte lägga in denna text i resan USA 2018 så fick skapa en separat resa...

USA 2018

USA 2018

6 oktober 2018 - 24 november 2018

JFK till dottern i Phoenix Arizona och tillbaka till JFK fast på olika vägar förstås. Som alla trogna vänner vet samlar jag counties, och efter denna resa är totalen uppe i 2250 av 3077!

USA 2015

USA 2015

1 oktober 2015 - 24 november 2015

Ännu en rundresa med bil i USA. Först de delstater Brita behöver (Wisconsin, Minnesota, Iowa, South Dakota, North Dakota, Montana) så att hon har varit i alla 48 stater. (Hawaii och Alaska får bli en senare resa.) Sedan en vecka hos Jenny i Phoenix Arizona. Som avslutning en lååång resa genom främst Texas, Arkansas, Mississippi, Missouri, Kentucky och Virginia. Vi får se vad vi hinner med. Avslutning minst två dagar i Chicago. Vi åker nästan bara småvägar!

USA/Karibien 2012

USA/Karibien 2012

4 november 2012 - 23 december 2012

Brita och jag flyger från Arlanda till Miami via Heathrow 5/11. Bil genom Florida, Georgia (Savannah), Alabama, Mississippi, Arkansas, Texas, Oklahoma, New Mexico, till min dotter i Glendale, Arizona. Därefter en 12-dagars "utflykt" till Nevada, Oregon och California. Några dagar till hos Jenny utanför Phoenix och sedan återresa på andra vägar genom New Mexico, Texas, Louisiana, Mississippi, Alabama till Port Everglades för kryssning i Karibien 11-21 december (Puerto Rico, Antigua, Martinique, Dominica, Sint Maarten och Bahamas)med min son Joakim och hans glada familj. Hoppas ni vill följa med på resan!

Nordamerika 2010

Nordamerika 2010

23 april 2010 - 26 maj 2010

Resenärer: Jag (Eric) och min älskade Brita. En resa som börjar och slutar på Liberty Airport (härligt namn) i New Jersey, USA. Vi ska åka genom 17 stater och 3 canadensiska provinser. Höjdpunkter blir att träffa ett av våra fem barnbarns farmor i Knowlton vid Lac Brome, Quebec, en amatörradiomässa i Dayton, Ohio (som jag besökte 1999 och 2000) och Charleston i South Carolina; plus en massa intressanta småstäder i totalt c:a 250 counties (kommuner). Inga motorvägar! Jag samlar counties per bil och har efter denna resa c:a 1600 av 3200 möjliga = 50%!! Alla stater har jag bilat igenom tidigare utom Alaska och Hawaii. Brita har besökt 26 stater; bara tio kvar efter den här resan. Vi kommer att skriva i Resdagboken när vi får en chans. Hoppas ni vill följa med oss på resan!

Route 60

Route 60

8 oktober 2005 - 31 oktober 2005

Resa med start och slut i Nashville, Tennessee, och genom ytterligare 18 stater i främst sydvästra USA. Tänker fira min 60-års-dag i Aspen, Colorado; därav resans namn... Medresenärer är min kära hustru Brita, min syster Margareta och hennes man Sune.

16 januari 2004 - 30 januari 2004

Vet inte mer än att vi ska bila genom fem av USAs sydstater. Resten visar sig vid ankomsten. Se makens resdagbok...

16 januari 2004 - 31 januari 2004

En bilresa genom Florida (från Miami), Georgia, Alabama, Mississippi och Louisiana (och tillbaka). Mitt mål är att köra bil och lyssna på radio och samla counties (mer om det i resdagboken senare) medan min fru Britas syfte säkert är att vila o sola där det går...

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Eric uppdaterar sin resa