Welcome to us at smilephoto We are two people who love to travel to when and far Content on the page + Restaurants | Mat | snack + History sites + Flower | grows + Sun and bath + Games and fun + Photographs pictures + Facts and texts of places Join us on the trip :)
hemstad Kalmar, Kalmar län, Sverige
Det är alltid lika svårt att lämna någon man tycker om
måndag 10 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Det är alltid lika tråkigt att lämna någotMen det hör ju till på ett sätt också att dessa känslor kommer fram så här dagen inan avresan hem mot sverigeHur var resan då ?I det stora hela har den varit jätte braMed god mat och platsen med stor pol och lekplats och fotboll och tennis

Vart tusan är solen
söndag 9 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Under hela förmiddagen var det svårt för solen att tränga igenom målnenMen det påvärkade inte oss på några negativa sättVi fick på något viss att tiden gå med att köra olika ord spel i form av gissa namn på T eller forma en meningDet blev mycket skratt kan jag säga. Ut över detta

Ett kärt återbesök - Gamla staden
lördag 8 juni 2019 - Port d'Alcúdia, Balearerna, Spanien

Ett kärt återbesök - Gamla stadenStaden med dom vackra gränderna med grönskaSamt resturanger och butikerna samt en promenad på muren

Kvällarna är magiska
fredag 7 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Kvällarna är något utöver det vanligaAtt promenera ner till centrum och gå längs stranden då man kan se båtar långt där ute och samtidigt se månen ge sin spegelbild in mot strand kanten  Då mår man braDen här kvällen har varit den varmaste under vår tid här

Havet har alltid varit något speciellt
torsdag 6 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Havet behöver inte någon större presentation Utifrån hur vackert det är och att man lätt kan hitta sin egna plats på stranden utan att trängas med alla mänsikorDet är ett plus så klart. Sedan kan man ju gå till närmaste resturangen och inköpa allt från dryck till goda tillbehör. Så

Julio kämpar på än idag
torsdag 6 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Mannen med dom goda krepen i alla olika smaker. Julio kämpar på än idag med sin värksamhet och så klart stor hans fru vid kassan. Som vanligt :)Men de finns dom som säger att han ör en stor symbol för Alcudia.Ett måste att besöka honom men för att prova dessa goda krepen han gör med

Bord Nr: 33
torsdag 6 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Den italienska restaurangen - RomaBord Nr: 33 blev en känd placering för oss under de två gångerna vi var där och åt mat.Det var allt från Fisk till Bolognesie till dryckUnderbar personal och som böjd på sig självVärd ett besök när du är på Alcudia

Det första hotellet vi bodde på här på mallorca
torsdag 6 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Första hotellet vi bodde på här på mallorcaAtt ge intryck av själva hotellet och vad som händeDom är rätt så små idag. Men det var lite kul att även få se hotellet igen .

Många fina minnen
torsdag 6 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Det är många fina minnen som kommer fram av att bara stå utanför detta hotellBåde abba och Elvis kom och spelade för ossMen att det låg nära havet och strandpromenadenSamt nära till shoppingen och alla resturanger

Dag 1 och 2 - Detta har hänt
torsdag 6 juni 2019 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Alcudia - Intryck av resan så här långtIntryck ja.. ;) Det har varit lek i poolen som sig bör när man har med sig två goa killar. Men vi har besökt en del av shopping stadenOch sedan gick vi strand promenade hem  Mysigt

Makarska-rivieran

Makarska-rivieran

24 augusti 2019 - 31 augusti 2019

Makarska är en liten stad vid den kroatiska Adriatiska kusten och ligger cirka 60 km sydost om Split. Staden är en del av Split - Dalmatia län och har en befolkning på 13 716 invånare. Staden utvecklades till ett av de viktigaste turistcentra i Dalmatien, den ligger på en hästskoformad vik mellan berget Biokovo och Adriatiska havet. Makarska utvecklades runt en naturlig hamn skyddad av halvön St Peter och udden Osejava. Det är den enda hamnen av denna typ mellan floderna Cetina och Neretva. Tidigare användes hamnen för att ge skydd under vilda stormar till sjömän, köpmän och pirater. Numera erbjuder det skydd från stormen till yachter, segelbåtar och turistfartyg.

Hola mallorca

Hola mallorca

4 juni 2019 - 11 juni 2019

Pronto es hora de un viaje a Mallorca, el lugar se llama Alcudia. El lugar en sí no necesita un preajuste exactamente. Pero se puede decir que lo nuevo y lo viejo se encuentran con restaurantes y tiendas de compras. Nuestro viaje será en gran parte sobre sol y baño. Pero debemos tratar de animarlo con alegría y calidez en forma de imagen y texto.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Mj uppdaterar sin resa