Mekongdeltat - resans hojdpunkt ?
torsdag 7 januari 2010 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

7 december 2010 Upp tidigt och packa ihop. Fick stalla vara stora ryggsackar pa hotellet under var Mekongtripp. At frukost och vantade sedan pa upplockning...vilken kom vid 07.30. Fick ga i gasmarsch till en resebyra pa en annan gata, vanta pa fler turister och efter en stund - ombord pa en buss

Mellanlandning i huvudstaden...
onsdag 6 januari 2010 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Hade ytterligare nagra skon, slappa dagar pa Phu Quoc - som verkligen kan rekommenderas som resmal - innan vi vid lunchtid den 6 januari flog darifran mot Ho Chi Minh City. Var flight hade blivit senarelagd 2 timmar pga tekniska problem men lyckligtvis fanns plats pa en tidigare avgang. Var i

Aventyr pa Phu Quoc
fredag 1 januari 2010 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Nyarsdagen 1 januari 2010 Frukost redan vid 9 men J har sovit illa (harda sangar, inte bara liggstolar) och kanner av brannan sa han far vila lite idag. Jag boakde en blackfisketur till eftermiddagen och tog sedan en langpromenad langs stranden mot staden Doung Dong. Var runt pa marknaden och kopte

Mot on Phu Quoc !
tisdag 29 december 2009 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Vackning 05.20. Fick tanda upp i receptionen och tjoa efter personal. Nar vi skulle betala kunde personalen inte hitta vara pass. Ganska stressande da vi hade en buss till flyget att passa...Han for runt och leta och kom sa smaningon med en nycket som nagon annan personal fatt med sig hem, hu. Kom

Dalat - overreklamerad stad
söndag 27 december 2009 - Dalat, Vietnam

Sondag 27 december Vackning 05.40. Frukost och utcheckning och sa smaningom avfard mot Dalat. Det kom en muckig minibuss och plockade upp oss 40 minuter senare an sagt. J och jag som var det sista de plockade upp fick sitta pa sma utfallbara saten med laga ryggstod i mittgangen. Vi tankte att vi

Blasta i Mui Ne
torsdag 24 december 2009 - Phan Thiet, Vietnam

Kom sa ivag med morgonbussen fran Nha Trang till Mui Ne for att fira julafton dar. Bussen var verkligen annorlunda - med liggplatser som holkar for varje resenar! Boade in oss. Joakim hade fatt holken i mittengangen sa han behovde sakerhetsbalte for att inte ramla ut. Resan bjod pa ett nytt

Turistlosa Quy Nhon...och vidare mot Nha Trang
måndag 21 december 2009 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Upp tidigt for att hinna ta ut pengar pa kortet pa banken. Hade varit battre att ta med mer dollar da det blir hoga avgifter vid dessa uttag. Fick i oss frukost och sa hejda till A & S som nu sticker till Phu Quoc i 14 dagar. Vi vill forst hinna se mer av landet men vi tanker aka dit och mota upp

Nagra dagar i Hoi An
fredag 18 december 2009 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Fredag den 18 december At frukost pa ett 5-stjarnigt hotell (kandes lyxigt) innan vi checkade ut fran vart trevliga Guest House i Hue. Taxi till busstationen dar vi motte upp Anette och Stephan. Kopte biljetter till Hoi An, med byte i Danang. Resan som tog ca 3 1/2 timme gick smidigt. Tog en olpaus

Mer av Hanoi och darefter mot Hue
torsdag 17 december 2009 - Hanoi, Vietnam

Vaknade tidigt och gjorde oss i ordning, fick frukost, betala for rummet och lat vart bagage sta kvar for en dag i Hanoi. Tog en taxi till Ho Chi Minh Masoleum och var dar strax efter 10. De stoppar inslappet vid 11 for att kunna ta statlig lunch 12-14. Vi fick ga utomhus via en "snitslad" bana. En

Utflykt till Halong Bay
onsdag 16 december 2009 - tp. Hạ Long, Quang Ninh, Vietnam

Efter frukosten med vietnameserna pa gatan mittemot Hotell Especen i Hanoi var det sa dags for nasta utflykt - Halong Bay ! Vi blev upplockade vid 08-tiden, akte darefter runt i Hanoi och plockade upp fler manniskor innan minibussen var full och vi gav oss ivag den ca 16 mil langa vagen till

Vietnam

Vietnam

8 december 2009 - 12 januari 2010

Ny resa under vår mörka, trista årstid till ett land som lockar ! Vi flyger till Hanoi. Därifrån tar vi oss med ryggsäck ned till Saigon varifrån vi flyger hem fem veckor senare...lagom till Tjugondag Knut.

Till Indien

Till Indien

20 november 2007 - 12 december 2007

Till Goa och kanske lite till

Thailand och Cambodja

Thailand och Cambodja