Är inte världens bästa på att uppdatera men följ mig gärna under mina resor runt om i världen. Jobbar just nu som reseledare och har gjort det sen i mars 2010.
Senast aktiv - från Alcúdia, Balearerna, Spanien
Snart på väg
lördag 29 januari 2011 - Borgholm C, Kalmar län, Sverige

Känns lite märkligt det här, måste jag säga. Jag har varit helt upptagen av vad som ska hände efter den här resan att jag helt enkelt missat det där med resfeber, so far... Men nu är det alltså klart! Den 29 eller 30 mars lämnar jag Swedenland för att resa tillbaka till den plats jag

Lägenheten på Kreta
onsdag 5 januari 2011 - Chania, Kreta, Grekland

Svenskstället nummer ett - under mina sju månader på Kreta bodde jag tre av dom i Agia Marina men flyttade sen på grund av mögelskada till en sjukt fin men tyvärr ganska liten lägenhet i Kalamaki. Havsutsikt, sandstrand 20 meter från fönstret, 43 grader, strålande sol.. Lediga dagar var

Santorini
lördag 19 juni 2010 - Thera, Egeo, Grekland

Jag och Emma hade turen att få studera Santorini på nära håll i juni. Vi hade en helt underbar dag i Oia och strosade runt i perfekt väder i en perfekt stad á la Mamma Mia. Vitkalkade hus med blåa tak, knallrosa blommor, god mat och lite strosande och jag fick massor med perfekta bilder. Vi

På Kreta!

När jag träffade Angelica på flygplatsen i Köpenhamn hade jag precis lämnat mamma och pappa efter en sista måltid på kinarestaurangen i Malmö. Jag var så jäkla förväntansfull och leendet gick inte att få bort den där sena onsdagskvällen. På plats i Alanya hade vi en veckas

Hemma igen
fredag 5 februari 2010 - Kolding, Region Syddanmark, Danmark

Nu är jag hemma efter en grym vecka i Danmark. Har delat lägenhet med fyra andra, besökt en strippklubb (hur hände det? haha), insett att jag låter som en ss-soldat när jag försöker snacka danska - men det er superduperdejligt! Nu er jeg en lille smule nervös eftersom besked om jobb kommer

NU ÅKER JAG!!!!

IDAG SMÄLLER DET!!!!! Åker ner till Köpenhamn vid sju ikväll och tidigt imorgon lyfter vi!! Hoppas allt går bra och sen får vi se när jag skriver här igen. Vet bara att det finns gratis internet på hotellet, men inte om vi har tid att använda det, haha. Ha det gött alla!

Hotellrum bokat.
torsdag 8 oktober 2009 - Borgholm, Kalmar län, Sverige

Nu har jag precis bokat hotellrum till den 8 november. Eller okej, jag har inte bokat, men tjejen som jag ska dela med har bokat vårt rum. Ett rum med två enkelsängar. Det hade ju känts lite knäppt att dela säng med någon man aldrig träffat tidigare, haha. Vi ska samlas SENAST 05.30,

FLYGTIDERNA HAR KOMMIT!!
onsdag 7 oktober 2009 - Borgholm, Kalmar län, Sverige

HAR FÅTT FLYGTIDERNA!!! Ska vara nere på Kastrup 05.30 så det blir väl förmodligen att sova på hotell natten innan. Vi flyger 07.30 och är framme i Barcelona 10.20!!! I infobrevet stod det dessutom att man kan välja att gå på Barca-match!! Överlycklig just nu!!

Har fått jobb!
tisdag 29 september 2009 - Västra Boulevarden 4, Kristianstad, Skåne län, Sverige

Älskar min chef från i somras just nu. Ringde till henne i förra veckan och igår kom det samtal jag väntat på. 70 timmar schemalagt jobb under oktober. Mer kommer det säkerligen bli. Hur skönt är inte det? Mindre skönt ska det bli att tillbringa en hel månad ensam på ett ganska

Underbar födelesedag!
torsdag 24 september 2009 - Västra Boulevarden 4, Kristianstad, Skåne län, Sverige

Fyllde år i tisdags vilket förmodligen alla ni som läser vet. Om inte, fy på er.. haha 22 september 2009, VILKEN DAG! Började tidigt med lite frukost och tårta och paketöppning såklart! Och vilka paket sen då! Fick högtalare av syskonen i helgen eftersom dom inte skulle vara här och av

Mallorca S11

Mallorca S11

10 april 2011 - 22 oktober 2011

Blue Academy

Blue Academy

30 mars 2011 - 9 april 2011

Äntligen ska jag få vara guide igen! :)

Spaweekend + Gran Canaria

Spaweekend + Gran Canaria

30 januari 2011 - 10 februari 2011

Äntligen är det dags för studentpresenten á la 2008&2009. Jag och systeryster kör en "World tour of GC" (Gran Canaria) med morfar i Playa del Inglés. Och för att mjukstarta så där lite lagom tar vid med farmor på en Spaweekend (läs: spadag) inne i Västervik innan avresa. Woop-woop, make way for the blondiesisters.

S10 - KRETA

S10 - KRETA

4 april 2010 - 27 oktober 2010

Min första säsong som guide på Kreta.

Turkiet

Turkiet

10 mars 2010 - 4 april 2010

Introduktion och några veckors jobb i Türkiye innan jag åkte till Kreta.

Danskakurs

Danskakurs

24 januari 2010 - 3 februari 2010

10 dagars kurs i Kolding, Danmark, tillsammans med alla underbara från Service&Co

Guidekurs

Guidekurs

9 november 2009 - 8 december 2009

Nu är det klart! Jag lämnar Sverige för en månad för att bli reseledare. Vad som händer efter kursen är skrivet i stjärnorna. Jag längtar sönder här!! [link url=http://sofiacnilsson.blogg.se]http://sofiacnilsson.blogg.se[/link]

Blandade resor 1993-2008

Blandade resor 1993-2008

25 februari 1993 - 2 april 2008

Resor som jag gjort innan jag skaffade resdagboken.

Egypten

Egypten

12 februari 2009 - 26 februari 2009

Makadi Bay, Saraya Suites Tjejsemester, bara mamma och jag :)

USA

USA

25 april 2008 - 6 maj 2008

Mamma fyllde 50 så vi passade på att hälsa på storebrorsan i Connecticut och självklart tog vi även en vecka i The Big Apple.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sofia uppdaterar sin resa