Sofia gillar att resa. Gör det gärna ofta. Funderar alltid på nya äventyr och strapatser.
hemstad Leksand, Dalarnas län, Sverige
Senast aktiv - från Leksand, Dalarnas län, Sverige
Då var det dags att röra på sig igen...
tisdag 26 maj 2009 - London, England, Storbritannien

Sitter bland högar i mitt rum... En stor kanske hög som antagligen inte får plats. Tyvärr. Det börjar se fullt ut i väskorna... å så har jag ju min kudde också, den är med överallt och tar plats. men det ska nog gå. det brukar ju göra det. Jag haft en toppenhelg med de svenska

slutspurten
torsdag 21 maj 2009 - London, England, Storbritannien

Idag är det torsdag. Jag har jobbat ovanligt mycket i början av veckan så nu är jag ledig resten av dagen. Jag ska ta mej till Hammersmith en sväng. Ska kika i två affärer efter ett par saker till ett projekt jag har på g när jag kommer hem. Imorgon, fredag, är det inte heller mycket

Ashley & Westminster Abbey
fredag 15 maj 2009 - London, England, Storbritannien

Inte långt kvar nu... och NU hittar jag på världens goaste tjej att ungås med!! Hur typiskt är inte det... Har känt mej lite ensam hela vintern, ganska ofta, och nu när jag snart ska åka så träffar jag Ashley. Ashley är nanny till en av James kompisar, hon kommer från Australien. Hon

hemresan bokad
lördag 9 maj 2009 - London, England, Storbritannien

Nu har jag bokat flyg hem. Det blir sent den 26 maj. Hade tänkt åka lördagen innan men biljetterna var så dyra så jag stannar några extra dagar. Stannar i Stockholm till fredag förmiddag då jag tar tåget upp till Dalarna. På kvällen ska jag med jobbet till Dalhalla för att få lite

Lite ledigt
fredag 8 maj 2009 - London, England, Storbritannien

Nu har jag några dagar ledigt. Igår kväll åkte familjen till Cornwall för att fira morfars 70 årsdag. De kommer hem måndag kväll så jag har fyra dagar ledigt. Idag ska jag dock storstäda hela huset för hantverkarna är äntligen färdiga med båda badrummen. Nu äntligen slipper vi bo

Toppendag med pojkarna i Greenwich!!
lördag 2 maj 2009 - London, England, Storbritannien

Igår eftermiddag tog jag och Susanne pojkarna till Clissold Park efter James slutat skolan. Det är en jättefin park som ligger 10 min med buss hemifrån. Där hade vi picknick middag och åkte karuseller för de hade det där över helgen. Det tyckte pojkarna var superskoj! Framförallt

Skottland var toppen!!
onsdag 29 april 2009 - Edinburgh, Skottland, Storbritannien

Det bar av oförskämt tidigt i fredags. Klockan ringde 04.10. Tåg 5 timmar upp till Edinburgh med ett, minst sagt, internationellt gäng på 40 personer. Jag var enda svensk, umgicks mest med fyra tjejer, från Brasilien, Teneriffa och Tjeckien. Det var ett gäng från Thailand, Kina, USA och

imorgon bär det av!
torsdag 23 april 2009 - London, England, Storbritannien

Klockan ringer 04.10!! Galet tidigt men jag ska vara på King's Cross tågstationen senast 05.15 och det är en bit att ta sig dit och jag vill inte vara ute i sista minuten. Får väl sova på tåget. Försöka iallafall. Det ska bli superskoj!!! Ser verkligen fram emot det! :D Nu ska jag packa

tillbaka i tiden
måndag 20 april 2009 - London, England, Storbritannien

Igår flyttade jag tillbaka fyra år i tiden. Åkte till Greenwich där jag pluggade 2004/2005 och såg mej omkring. Kikade lite på söndagsmarknaden och gick sen till den fina parken, Greenwich Park. Det var massor med folk överallt, folk satt i gräset och hade picknick, satt med gitarrer,

mys
söndag 19 april 2009 - London, England, Storbritannien

Nu har jag varit tillbaka i några dagar. Det hade verkligen blivit vår här i London när jag kom tillbaka. När jag åkte var det små knoppar på träden, nu är de fullt utslagna! Vår gata ser inte ut som den gjort hela vintern, den är alldeles grön och fin! Idag har jag och pappa Marcus

back to London

back to London

10 november 2008 - 26 maj 2009

Så är det dags att flytta tilbaka till London igen! Det har jag funderat på länge och nu är det dags, det pasar i mitt liv. Det blir fram till sommaren och det ska bli grejt!

Parga - femte säsongen.

Parga - femte säsongen.

21 april 2008 - 29 september 2008

Det knallar på... redan dags för femte säsongen som reseledare. Tillbaka till Grekland. Parga den här gången. Ska bli skoj! spännande utmaningar.

CUBA - ett halvår i Karibien!!

CUBA - ett halvår i Karibien!!

14 oktober 2007 - 1 april 2008

KUBA - ett halvår i Karibien!! Kan det bli bättre?? Ska köra rundresor och göra lite annat hela vintern! wohoo!

mellanlandning

mellanlandning

22 april 2007 - 28 april 2007

mellanlanding mellan destinationerna Gran Canaria & Terracina. Full rulle redan från start!

Bella Italia Terracina - tredje säsongen

Bella Italia Terracina - tredje säsongen

29 april 2007 - 7 oktober 2007

Kära nån så tiden slinger iväg... redan dags för tredje säsgonen som reseledare. Tredje säsongen, tredje landet, tredje språket. Det kommer att bli fullt upp, mycket utmaningar, mycket jobb men å så skoj! Utflykter till Capri, Pompei & ROM!!! I LOVE ROME!!

Gran Canaria 06/07 - andra säsongen

Gran Canaria 06/07 - andra säsongen

4 oktober 2006 - 21 april 2007

Dax för andra säsongen som reseledare. Gran Canaria denhär gången. En riktig utmaning efter vad jag har hört. Den tar vi!

Första säsongen - apollo

Första säsongen - apollo

30 april 2006 - 25 september 2006

Nu har jag äntligen fått mitt drömjobb som [b]RESELEDARE[/b] på [b]Apollo[/b]!!! Jag vet inte exakt hur länge jag kommer att bli borta, men 5-6 månader blir det. Jag vet iaf att den 30 april packar jag min väska och flyttar till den mysiga grekiska lilla ön [b]Skiathos[/b]!!! Ska bli sååå skoj!! Äntligen!

jorden runt -dromresan

jorden runt -dromresan

20 september 2010 - 1 april 2011

Har planerat och dröm om den här resan.. Här är utkastet.

reseledarutbildning

reseledarutbildning

19 januari 2006 - 9 februari 2006

Om jag kommer in *håller tummarna* på Apollos reseledarskola så bär det av till [b]Egypten[/b] i tre veckor. Kom in! Kom in! Nu bär det av!!

Zakynthostripp

Zakynthostripp

3 juni 2003 - 10 juni 2003

Anna & jag åkte en vecka på chartertripp till Grekland. Det var inte vår grej... klarade inte av att ligga på beachen dag ut å dag in. Blev nåt äventyr på vespa å ut me en stor båt.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sofia uppdaterar sin resa