Tjäänaaa!! Äntligen så lämnar vi Sverige bakom oss och beger oss ut i världen! Checka dagboken då och då för att se vad vi gör och befinner oss, lämna gärna ett meddelande! Ni får gärna maila till oss personligen(",) Ha det så bra hemma i Sverige!!! Kramar Sofia&Mathias
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Fem dar kvar...
måndag 19 maj 2008 - Brisbane, Queensland, Australien

Efter Fiji åkte vi tillbaka till Brisbane i Australien. Vi hade kanon väder några av dagarna, så vi spenderade lite tid vid våran pool vi hade på hostlets tak!!! Eftersom vi tyvärr inte fått så mycket sol på Fiji... Sedan spenderade vi desto mera tid i en surfaffär på Queenstreet.

Ö luffa bland Yasawa öarna!!
söndag 4 maj 2008 - Nadi, Västra divisionen, Fiji

Vi kom till ett regnigt Fiji. Stannade en natt pa fastlandet i Nadi, for att morgonen efter bege oss ut for att upptacka Yasawa oarna. Yasawa oarna ar en ögrupp med massor av sma öar. Det ar vanligtvis ett resort per ö. Man bade sover och ater pa samma stalle. Mer an sa finns det inte forutom

Norra ön!!
onsdag 23 april 2008 - Auckland, Nya Zeeland

Norra on har tyvarr inte bjudit pa sa bra vader. Sa vi har inte kunnat gora det vi tankt. Efter den gungiga batfarden till den Norra on ville vi bara hitta en plats att sova pa. Vi hittade en parkering lite utanfor Wellington som vi sov gratis pa! Wellington som stad gillade vi verkligen. Fint

Sista tiden pa sodra on!!
lördag 19 april 2008 - Picton, Marlborough, Nya Zeeland

Det vi kom till Dunedin for att se var pingviner. Sa vi begav oss ut pa pingvinjakt. I Sandstorm och osregn stog vi pa stranden och vantade pa att att pingvinerna skulle komma upp pa land. Tillslut kom det en stackare alldeles sjalv...Tog honom 30 min att ga upp pa land sa vi kunde fota...seg

Manga aventyr!!
fredag 11 april 2008 - Dunedin, Otago, Nya Zeeland

Efter Harihari begav vi oss soderut langs kusten till Frans Josef. Har stannade vi bara upp nagra timmar for att fa lite information om glacierklattring. Vi beslutade oss for att fortsatta till nasta stad Fox Glacier for att klattra dar. Vi stannade upp och sov gratis pa en parkering vid Lake

Livet i en Campervan!
torsdag 3 april 2008 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Vi kom till Christchurch natten till den 3:e. Har hade vi forbokat boende i 2 dagar. Dom 2 dagarna spenderades at att leta Campervan, se den kanda Katedralen och att aka Gondol till ett fantastiskt utsiktsstalle. Christchurch var en lugt och mysig stor stad. Vadret har ar mycket kallare an

Sista 8 dagarna i Australien!!
onsdag 26 mars 2008 - Byron Bay, New South Wales, Australien

Nasta stopp efter Hervey Bay och Fraser blev Brisbane! Tyvarr var vadret inte det basta sa det fanns tyvarr inte sa mycket att gora. Vi spenderade en del tid med att leta boende i Byron Bay, sitta vid datorn och laga mat. Vi blev kvar har i 2 natter. Efter 3 h kom vi till ett soligt Byron Bay.

Segling/4WD!!
söndag 16 mars 2008 - Fraser Island, Queensland, Australien

Efter 3 regniga dagar i Cairns begav vi oss till Airlie Beach. I Cairns hade vi kopt en paket resa som inkl en seglingtur i Airlie och en tur med 4WD pa Fraser Island. Airlie Beach ar kannt for sin otroliga segling. Sa harifran begav vi oss ivag pa havet i 3 dagra och 2 natter pa varan 19.2 m

Thanks Hannah&Dave! /Dykning!
lördag 8 mars 2008 - Cairns, Queensland, Australien

Efter en orolig natt med dalig somn lamnade vi Melbourne for att ta oss till Adeliade. Som ni vet hade vi kvallen innan ringt runt till alla Hostel och hotell och fatt daliga besked, allt var fullbokat. Vi hade aven ringt till Dave som vi traffade i Kina men inte fatt natt svar, vi hade lamnat

Storstader!
tisdag 4 mars 2008 - Melbourne, Victoria, Australien

Antligen i Australien efter en en lang flygtur. Forst mellanlandning i Taiwan sen 10h till Sydney! Austarlien ar valdigt nogranna med vad man far ta med in i landet. Vi som precis hade varit pa IKEA i Hong Kong hade med oss svensk choklad. Sofia var livradd att dom skulle beslag ta den men dom

Kina/Oceanien

Kina/Oceanien

29 januari 2008 - 24 maj 2008

Nu drar vi iväg på långresa nr 2! Den här gången ska vi till Kina, Hong Kong, Australien, Nya Zealand och Fijiöarna!! Tack och hej!!

Asien Tour

Asien Tour

8 januari 2006 - 26 maj 2006

Transibiriska järnvägen ( Moskva) - Mongoliet 20 min) -Peking - Shanghai - Vietnam - Laos - Thailand - Kambodja - Thailand - Malaysia - Bali-Malaysia-Thailand!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sofia, Mathias uppdaterar sin resa