Nu går miljonärs livet mot sitt slut
fredag 25 januari 2019 - tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Här i Vietnam så går man ,utan att blinka, omkring med en mille på fickan när man går ut på kvällen , en middag kostar ju nästan en halv .Nu är det dock i Vietnamesika Dong(VDN)där en mille motsvarar ca 450 SEKDvs näst intil monopol pengar.Vi har fått i oss massa god mat och lapat

Drog dit pepparn växer
onsdag 23 januari 2019 - tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Igår tog vi en tur på öns södra ända och besökte en fiskeby som var rätt intetsägande , vidare till ett ställle där gjorde fisksås, som inte luktade så gott fast ej så illa som vi befarat.Hann med en pärlodling resp ett tempel å slutligen kom vi dit pepparn växer.Tydligen skall 1/3

Efter regn kommer sol
måndag 21 januari 2019 - tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Besöket på natt marknaden var en intressant upplevelse ,där vissa nya partytrick visades.tex att stoppa in en lång smal grön orm i varje näsborre och dra in så de kom ut genom munnen😳 Den kille har nog inga problem med bihåleinflammation!Nattmarknaden var precis vid fiskehamnen, så vi

Vår nuvarande boende nr 18 så klart
fredag 18 januari 2019 - tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Haft några dagar med soldis men nu  är svetsens låga på för fullt igenVi har knallat runt lite på bygatan precis ovanför där vi bor på kvällarna , men i kväll tänkte vi dra in till stan å gå på natt marknad å se vad den har å erbjuda.Önskar er alla en trevlig helg

Färska vårrullar
onsdag 16 januari 2019 - tt. Dương Đông, Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Nu har vi varit här några dagar å börjar hitta de bra middags resturangerna I natt var det blixtar å dunder men nu är solen tillbaka , trots lite soldis , så är det 30 grader å vattnet svalkar knappt. Nu har vi rymt från solsängen å sitter på hotellets strand resturang å äter lunch

Ikväll/natt bär det av
lördag 12 januari 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Så var det änligen dags för årest Vinterresa.direk flyg med TUIs dreamliner till ön Pou Quc , VietnamVi åker charter denna gång och skall husera i en strandnära bungalow i 14 dar.Hoppas på skapligt Wifi så at vi kan sända fler inlägg med bilder under resan

Dags å vända hemåt
fredag 26 januari 2018 - Holbox, Quintana Roo, Mexiko

Tyvärr hittade molnen från norr hit igen på onsdag eftermiddag, så nu är det snålt med sol igen. Idag är de sista chansen å få lite mer färg på nosen. Gällande TSU projektet så har vi bestämt att skjuta de på framtiden för de Tequila vi testat här smakar lika obehagligt som de

Vindarna har mojnat
tisdag 23 januari 2018 - Holbox, Quintana Roo, Mexiko

isöndags avtog vinden och molnen började minska och kommer nu från syd iställe men nu får vi massa sol, så vi blir av med lite solkräm. Får väl lägga ut några solkrämer på Blocket eller börja leta efter en ny resa😀Nu bevakar vi mest solsängen å kollar på en grön kolibri som

Händelse rikt vid poolen
söndag 21 januari 2018 - Holbox, Quintana Roo, Mexiko

Nu börjar vi får mer sol, dagen ser riktigt lovande ut. Annars var första veckan mest en mat och dryckesresa med en hel del vandring. Gick i går längs stranden mot den plats där de skall finnas flamingos, men de har dragit till Miami.Fick hör av en servitör att de är en hårdvinter här,

Vars e solen?
måndag 15 januari 2018 - Holbox, Quintana Roo, Mexiko

​​​​​​​Resan hit gick bra , vi trodde tidsskillnaden skulle vara 7h men det är den lite längre väster i Mexico , så flyget var 1h kortare bara 11h. Om nu de kan kallas bara.Här har dock solen lyst med sin frånvaro, kanske visat sig 2h. Fortsätter det så här så det nog lite

Öliv i öst

Öliv i öst

12 januari 2019 - 28 januari 2019

I år reser vi med TUI charter till Vietnam till ön Puh Quoc , där vi skall ha de skönt på en lung strand ett per kilometer söder om Duong Dong. Det är 14 år sedan vi var i Vietnam senaste, då på fast landet ,så det skall bli intressant att se vad som hänt sedan dess.

TequillaShotsUtvärdering

TequillaShotsUtvärdering

13 januari 2018 - 28 januari 2018

Årets Vinter tripp går väster ut. 2 veckors TUI charter på ön Holbox utanför Cancun i Mexico med hopp om god mat, mycket avkoppling å en å annan skvätt av de inhemska dryckerna skall vi hinna avnjuta

Ris(k)resa

Ris(k)resa

12 januari 2017 - 28 januari 2017

Årets vinterresa är till Goa, Indien efter tips från grannen hemma. Flyg och boende på stranden har vi förbokat, så vi skall husera på stranden i 14 dar och så lär vi väl veta om vi tål maten eller magsjuka får leva på ris , Indien är ju trots allt Indien. Vi har bokat en Beachfront bungalow på Agonda Paradise och bilder ser lovande ut . http://www.booking.com/hotel/in/agonda-paradise.en-gb.html? Flyger med Jet Airways via Amsterdam -Bombay till Goa ,med några sega timmar på Bombays flygplats både ner och hem, men biljetterna var billiga c.a 5 000 SEK per person

Rom resa

Rom resa

18 januari 2016 - 2 februari 2016

Tobago 2 veckor charter

Ö-Charter

Ö-Charter

25 december 2014 - 8 januari 2015

En 2 veckors charter med Ving till Kap Verde är årets vinterresa för oss. Resväskor istället för de sedvanliga ryggsäckarna. Det blr mest att ta det lungt och ladda batterierna in för kommande drabbningar.

Återigen

Återigen

23 januari 2014 - 15 februari 2014

På Sri Lanka är Hikkaduwa,Mirissa,Tangalle de 3 orter som blir besökta denna De 2 senare har vi varit på tidgare. Som vanligt så skall vi ej göra så månag knop utan mes slapp och ha de bra och äta gott

SNOW escape

SNOW escape

13 december 2012 - 12 januari 2013

Denna gång gör vi ett återbesök till Sri Lanka Planerar att vara i Unawatuna,Tangalle och Mirissa. Vi hoppas på att få god mat och en avslappnad semster,som blir hela 4 veckor tack vare att vi åker över Jul, då man "får" en gratis semstervecka iår.

Te ön

Te ön

13 januari 2012 - 4 februari 2012

Vi hade bokat och skulle åka hit tidigare, men då slukade tsunamin vårt hotell 2-3 veckor innan vi skulle åka,så då fick vi dra till Vietnam i stället. Så nu blir det nytt försök att se Sri Lanka.

Väst flanken i öst.

Väst flanken i öst.

24 januari 2011 - 23 februari 2011

Denna 4 veckors tripp så ska vi ta oss från en liten ö Koh Phayam ner till vårt paradis ö Koh Bulon. Detta blir en resa längst hela västkusten i Thailand från gränsen till Burma ner till gränsen mot Mlaysia Vi hoppas ni följer med oss i vår dagbok.

B2B -Back to basic

B2B -Back to basic

12 januari 2010 - 5 februari 2010

Äntligen resedags! Denna gång blir det (för 3:e gången) till vår favorit ö, Koh Bulon. I år skall vi få besök och vi får se hur de handskas med varaner, ödlor och annat smått och gott på ön. Länk till resorten http://www.bulone-resort.net/sw/0.html

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sofia Och Jocke uppdaterar sin resa