Dags å vända hemåt
fredag 26 januari 2018 - Holbox, Quintana Roo, Mexiko

Tyvärr hittade molnen från norr hit igen på onsdag eftermiddag, så nu är det snålt med sol igen. Idag är de sista chansen å få lite mer färg på nosen. Gällande TSU projektet så har vi bestämt att skjuta de på framtiden för de Tequila vi testat här smakar lika obehagligt som de

Vindarna har mojnat
tisdag 23 januari 2018 - Holbox, Quintana Roo, Mexiko

isöndags avtog vinden och molnen började minska och kommer nu från syd iställe men nu får vi massa sol, så vi blir av med lite solkräm. Får väl lägga ut några solkrämer på Blocket eller börja leta efter en ny resa😀Nu bevakar vi mest solsängen å kollar på en grön kolibri som

Händelse rikt vid poolen
söndag 21 januari 2018 - Holbox, Quintana Roo, Mexiko

Nu börjar vi får mer sol, dagen ser riktigt lovande ut. Annars var första veckan mest en mat och dryckesresa med en hel del vandring. Gick i går längs stranden mot den plats där de skall finnas flamingos, men de har dragit till Miami.Fick hör av en servitör att de är en hårdvinter här,

Vars e solen?
måndag 15 januari 2018 - Holbox, Quintana Roo, Mexiko

​​​​​​​Resan hit gick bra , vi trodde tidsskillnaden skulle vara 7h men det är den lite längre väster i Mexico , så flyget var 1h kortare bara 11h. Om nu de kan kallas bara.Här har dock solen lyst med sin frånvaro, kanske visat sig 2h. Fortsätter det så här så det nog lite

Ny kompis
torsdag 18 januari 2018 - Holbox, Quintana Roo, Mexiko

I tisdags fick till slut lite sol , så vi slapp få över 20 000 steg registerade i luren. Igår bjöds de på hällregn när vi stadsvandrat och just anvnhutit en smaskig lunch, så vi fick gå in på restaurangen igen å ta en väntöl. Så inget solande i går men närbild satt vid vår

Ko slalom
måndag 23 januari 2017 - Agonda, Goa, Indien

Igår tog vi en sen eftermiddags tripp till Palolem, grann stranden som ligger 20 min Söder över med tuk- tuk. En lite större håla än dennna med mer turister och fler razzel butiker. Slutade med ett antal påsar "masala"( kryddor)i diverse färger. Färden kan beskrivas som ko-slalom med i

Nu finns det klipp
fredag 20 januari 2017 - Agonda, Goa, Indien

Jippi , indiska staten har nu höjt Max uttag i ATM till 10 000 rupies per dag , ca 1 400 SEK. Så nu är alla happy i Agonda både turister och säljarna och säkert i resten av Indien som måste haft penga brist sedan de ny pengarna infördes i november .Nu har solen precis gått ner och vi har

Ko stig överallt
tisdag 17 januari 2017 - Agonda, Goa, Indien

Här är det runt 34 grader på eftermiddagen och ca 22 på morgon,så solsängarna används flitigt. Vår hydda har ingen AC men fläkt som nästan ej behövs på nätterna, så klimatet är perfekt.På stranden får man ha koll på glidminorna för det vandrar ett 10 tal kor som sällskapsdjur

Fredag den 13:e
söndag 15 januari 2017 - Agonda, Goa, Indien

Resa flöt på bra till vi landade i Bombay strax före midnatt,men när det blev fredagen den 13:e börja de trassla.vi försöker ta ut cash i ATM , det står max 40 000, går ej får då meddelande Max 10 000 rupies, testar med 10 000 å 9 000 samma svar, hmm,Testar en annan ATM samma sak, shit

Ingen sovmorgon
onsdag 11 januari 2017 - Källbacken 6, Stockholms län, Sverige

Så var det äntligen dags för året vinterresa.14 nätter på Agonda Beach i Goa ,Indien Alarmet ljuder 03:30 arla morgon eftersom plan till Asterdam går 06:20.Sedan tar vi oss vidare till Bombay(9h) där vi får vänta några timmar ( på natten) på 1 timmes planet till Goa. 20h efter vi

TequillaShotsUtvärdering

TequillaShotsUtvärdering

13 januari 2018 - 28 januari 2018

Årets Vinter tripp går väster ut. 2 veckors TUI charter på ön Holbox utanför Cancun i Mexico med hopp om god mat, mycket avkoppling å en å annan skvätt av de inhemska dryckerna skall vi hinna avnjuta

Ris(k)resa

Ris(k)resa

12 januari 2017 - 28 januari 2017

Årets vinterresa är till Goa, Indien efter tips från grannen hemma. Flyg och boende på stranden har vi förbokat, så vi skall husera på stranden i 14 dar och så lär vi väl veta om vi tål maten eller magsjuka får leva på ris , Indien är ju trots allt Indien. Vi har bokat en Beachfront bungalow på Agonda Paradise och bilder ser lovande ut . http://www.booking.com/hotel/in/agonda-paradise.en-gb.html? Flyger med Jet Airways via Amsterdam -Bombay till Goa ,med några sega timmar på Bombays flygplats både ner och hem, men biljetterna var billiga c.a 5 000 SEK per person

Rom resa

Rom resa

18 januari 2016 - 2 februari 2016

Tobago 2 veckor charter

Ö-Charter

Ö-Charter

25 december 2014 - 8 januari 2015

En 2 veckors charter med Ving till Kap Verde är årets vinterresa för oss. Resväskor istället för de sedvanliga ryggsäckarna. Det blr mest att ta det lungt och ladda batterierna in för kommande drabbningar.

Återigen

Återigen

23 januari 2014 - 15 februari 2014

På Sri Lanka är Hikkaduwa,Mirissa,Tangalle de 3 orter som blir besökta denna De 2 senare har vi varit på tidgare. Som vanligt så skall vi ej göra så månag knop utan mes slapp och ha de bra och äta gott

SNOW escape

SNOW escape

13 december 2012 - 12 januari 2013

Denna gång gör vi ett återbesök till Sri Lanka Planerar att vara i Unawatuna,Tangalle och Mirissa. Vi hoppas på att få god mat och en avslappnad semster,som blir hela 4 veckor tack vare att vi åker över Jul, då man "får" en gratis semstervecka iår.

Te ön

Te ön

13 januari 2012 - 4 februari 2012

Vi hade bokat och skulle åka hit tidigare, men då slukade tsunamin vårt hotell 2-3 veckor innan vi skulle åka,så då fick vi dra till Vietnam i stället. Så nu blir det nytt försök att se Sri Lanka.

Väst flanken i öst.

Väst flanken i öst.

24 januari 2011 - 23 februari 2011

Denna 4 veckors tripp så ska vi ta oss från en liten ö Koh Phayam ner till vårt paradis ö Koh Bulon. Detta blir en resa längst hela västkusten i Thailand från gränsen till Burma ner till gränsen mot Mlaysia Vi hoppas ni följer med oss i vår dagbok.

B2B -Back to basic

B2B -Back to basic

12 januari 2010 - 5 februari 2010

Äntligen resedags! Denna gång blir det (för 3:e gången) till vår favorit ö, Koh Bulon. I år skall vi få besök och vi får se hur de handskas med varaner, ödlor och annat smått och gott på ön. Länk till resorten http://www.bulone-resort.net/sw/0.html

''Tjatter resa till hönshamnen''

''Tjatter resa till hönshamnen''

24 december 2008 - 9 januari 2009

16 dagars charter till Porto de Gahlinas. med avfärd på Julaftonskvällen.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sofia Och Jocke uppdaterar sin resa