En 28 år ung sjuksköterska, som aldrig får nog av att uppleva världen.
hemstad Borås, Västra Götalands län, Sverige
@#%!*# Indien
söndag 27 januari 2013 - Varkala, Varkala, Kerala, Indien

Ja, det är lite så man känner efter drygt en månad i detta landet.. ;-) När tredje taxichauffören på raken försöker lura i dig att det minsann är skäligt att betala dubbla priset mot vad du vet att det borde kosta, eller som häromdagen när en rickshawchaufför hävdade att det var 6km

Sandslott o ruiner
onsdag 16 januari 2013 - Palolem, Canacona, Goa, Indien

Nu var det visst ett tag sedan jag skrev här, som Viveka (Mattias mamma för er som inte visste detta) påpekade tidigare idag. Så.. efter att ha spenderat några lata dagar på stranden i Mandrem, som väl i ärlighetens namn inte var alltför lata, då vi gjorde två större utflykter. En till

Yes ma'am!
fredag 4 januari 2013 - Mandrem, Goa, Indien

"Yes ma'am", "of course ma'am", "most certainly ma'am", "my pleasure ma'am".. ja, jag skulle kunna fortsätta i evighet. Varav denna överdrivna uppassning o vänlighet i Indien då? Svar: Taj Mahal Palace. Ingen av oss fyra smutsiga och trötta backpackers som checkade in där (o kände oss som

Smuts, kyla och sevärdheter
lördag 29 december 2012 - Agra, Uttar Pradesh, Indien

Hej! Efter en helt ok flygresa (där jag i ärlighetens namn nog var mer rädd än Mattias) landande vi i Delhi. Det luktade o pyrde av föroreningar till och med in på flygplatsen o kaoset av människor o trafik var påtagligt genast efter det att vi klev ut på gatan. Vi blev dock inte

Julskinka och resfeber
tisdag 25 december 2012 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Vet inte vad det beror på..? Har rest lite hit och dit i världen, sovit under bar himmel mitt i ingenstans i Australien, vandrat ensam på platser och tider i Rio de janerio som man absolut inte "får" och slängt mig ut från både berg och flygplan. Allt utan att ens fundera på vad som nu, fem

Käpprätt åt himlen - mot Kebnes sydtopp.
måndag 17 augusti 2009 - Kiruna V, Norrbottens län, Sverige

Den 16 augusti satte vi av mot Kebnekaises fjällstation, en 13 km lång vandringstur + 5 km båttur på den vackra turkosa sjön Láddjujávri. Solen sken och vi var fullpackade med både mycket mat och gott humör. Väl framme på stationen (som förövrigt var av slaget lyxresort) kröp vi ner i

Morning glory.
lördag 15 augusti 2009 - Linköping, Östergötlands län, Sverige

Det finns alltid en tjusning med att vakna riktigt riktigt tidigt å veta att man ska iväg på äventyr. Denna arla morgonstud vaknade jag på en madrass i vårt halvt möblerade vardagsrum i nya lyan klockan 04.30. Kände mej lite mörbultad å förstod ganska så snart att det måste vara

Himmel & Pannkaka!
onsdag 20 augusti 2008 - Reykjavik, Reykjaviks storstadsområde, Island

Ja, med dom två orden skulle man kunna summera min senaste tid här på isön. Det har funnits många toppar såsom återbesök i huvudstaden, gruvutforskning, islandshästridning X2 samt sist men inte minst mina två efterlängtade svenskbesökare (i form utav syster och kusin!). Pannkakor e ju

Efter regn, kommer Reykjavik. ;)
torsdag 24 juli 2008 - Reykjavik, Reykjaviks storstadsområde, Island

Goddagens! Ytterligare en knapp månad har jag hunnit lägga bakom mig, med allt vad det inneburit utav jobb och mer jobb och träning och så givetvis mer skojiga utflykter. Well.. read you self.. Då vi hade haft toppen (och då menar jag verkligen toppen) väder uppe i norr, och solens

Nationaldag & semester strax söder om norra polcirkeln.
söndag 29 juni 2008 - Reykjavik, Reykjaviks storstadsområde, Island

Hej hopp. Då var det dags för rapporten härifrån landet utav is. Å eftersom livet har fortsatt i samma tempo som när jag skrev sist så har jag ju massor massor att berätta om. Here we go.. Det hela började dagen efter det att jag lämnade er sist, närmare bestämt på Islands

Rice and curry

Rice and curry

25 december 2012 - 6 februari 2013

Första resan till Asien. Första resan som sambo, med sambon. Den som (över)lever får se..! ;-)

Systrar till Kebne och Tarfala

Systrar till Kebne och Tarfala

15 augusti 2009 - 22 augusti 2009

Johanna och Sofia åker billigt och bra med flyget till Kiruna där de couch surfar en natt hos en engelsman innan de drar vidare mot Nkkaluokta, Kebnekaise och Tarfala. En vandring på 6 dagar med lite slit och lite lyx. Toppen ska bestigas och brunbjörnar ska sökas.

Ice, ice bejbi.

Ice, ice bejbi.

9 maj 2008 - 31 augusti 2008

Till sagolandet i norr tar jag mej, med ambitionen att fylla sinnet med vackra naturupplevelser och kappsäcken med pengar.

GoWest!!

GoWest!!

27 september 2007 - 2 maj 2008

Cirkus 7 månaders äventyr i Amerikat.. =)

Charter & övriga resor 1997-2002

Charter & övriga resor 1997-2002

1 januari 1997 - 31 december 2002

Traditionella 2veckors-charter, husvagnssemestrar eller visiter till släkt & vänner, som jag deltagit i under mina något yngre levnadsår.

Jobb i Norge.

Jobb i Norge.

28 januari 2007 - 1 juli 2007

5 månaders slit på hotell i de norska fjällandskapet.

Australien

Australien

1 februari 2006 - 19 juni 2006

4 1/2 månad av toksköj längs Australiens östkust.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sofia uppdaterar sin resa