Hej hej! Är en glad tjej som förtillfället bor på Mallorca. Jag jobbar som lärare på Svenska skolan och trivs fantastiskt bra. Tycker om att umgås med vänner, träna, dansa och allt annat som gör livet härligt...
hemstad Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien
Senast aktiv - från Växjö, Kronobergs län, Sverige
Im Sorry!
onsdag 7 april 2010 - Palma de Mallorca, Balearerna, Spanien

Hej Allihop!! Jag vet att jag har varit urusel på att skriva men helt enkelt så har jag inte haft någon lust.. Jag mår bra o jobbet flyter på. I maj åker vi till Tarragona och Port aventura, en nöjespart. I juni bär det av till en sportscamp med ungarna och båda resorna ska bli otroligt

Ca en månad kvar till Julafton..
torsdag 19 november 2009 - Mallorca, Balearerna, Spanien

Hello and good evening! Right now im having a breath after a period of development chats..14 students in 1.5 weeks .. pretty well done, I think, however .. Everything is tip top here! The sun is shining and it's 20 degrees outside. Now it's full roll of practicing Lucia songs. It is a great

November och 20 grader varmt!!!
söndag 8 november 2009 - Mallorca, Balearerna, Spanien

Godmorgon!! Dags att skriva igen då det var ett tag sen! Det har hänt lite grejer sen sist jag skrev. Jag är fortfarande lite förkyld, men jag tror inte det är nån större fara.. Man ör inte direkt van vid 22 grader varmt i november månad, men på kvällarna är det ganska kallt.. Många

Fotos
torsdag 22 oktober 2009 - Mallorca, Balearerna, Spanien

Hej Jag laddar upp lite foto från när vänner har hälsat på!! Hey I will upload some pics from the days my friends have been here!

Sjuk..
onsdag 21 oktober 2009 - Mallorca, Balearerna, Spanien

Hej och godmorgon!! Hoppas ni alla mår bra .. för det gör inte jag.. Jag är sjuk och ligger nerbäddad i soffan med feber. Eller idag e det nog bättre på feberfronten, men igår var det riktigt dåligt. Öm i nacke och rygg och allmänt hängig. och nej jag har inte fått svininfluensan..

My adress
söndag 18 oktober 2009 - Mallorca, Balearerna, Spanien

Hej igen!! Hello again!! Här kommer en uppdatering med min nuvarande adress: Here is a update with my address: Sofie Lagerstedt Calle Polvorin 39, 11:3 07015 El Terreno, Palma de Mallorca Spain Tel: (00)+34653603757 [email protected] take care ... love Sofie

BILDER
onsdag 14 oktober 2009 - Mallorca, Balearerna, Spanien

Nu finns det bilder att kika på!! / Sofie

Long time..
onsdag 14 oktober 2009 - Mallorca, Balearerna, Spanien

Hej igen!! Sorry nu var det ett tag sen jag skrev.. men det händer så mycket här nere så jag hinner knappt med själv.. Jag har börjat på Spanska kurs hos myndigheterna här.. Kommer nog att bli toppen!! Skolarbetet fungerar toppen.. och det är fortfarande runt 25 grader .. trots att det är

Hej!!
onsdag 30 september 2009 - Mallorca, Balearerna, Spanien

Hej igen!! Nu var det dags for en uppdatering fran min lilla o. Livet leker och allt ar bra. I helgen var jag med min granne och hennes barnbarn i Estrenc, sodra Mallorca!! Mycket trevligt.. Pa sondagen begav det sig till Palma Nova for att sola mellan de stora molnen.. men rackarns va det tog

Äntligen!!!
söndag 20 september 2009 - Mallorca, Balearerna, Spanien

Hello! Now at last I've got my apartment! I'm soo happy .. I was at IKEA last Friday and spent some money .. Not so difficult if you named Sofie Lagerstedt I like it already in the apartment. It is in Spanish standard which can not be compared with Sweden. But I'm super happy. The kitchen is not

Lärare på Svenska skolan Mallorca

Lärare på Svenska skolan Mallorca

18 augusti 2009 - 1 juli 2010

Ett nytt äventyr börjar då Jag kommer jobba som lärare på svenska skolan Mallorca.

Norway - Teaching practice

Norway - Teaching practice

30 januari 2009 - 23 februari 2009

Jag åker till Norge för att göra en del av min slut praktik. De har ett projekt, där de tar ut alla lärare på en skola och sätter in blivande lärare som skall sköta skolan i 3 veckor. Skall bli kul och utmanande!! Im going to Norway, to do teaching practic. They have a project in Norway, all the teachers are off from school, and all the "going to be - teachers" is taking over the school for 3 weeks.. Its gonna be a challange...

Menorca

Menorca

1 juli 2008 - 14 september 2008

Jobba som Musikal artisk och entertainer

Semester Mallorca 2006

Semester Mallorca 2006

1 augusti 2006 - 19 augusti 2006

Semester för att hälsa på mina kompisar från Menorca/Mallorca.

Mallorca/ Menorca

Mallorca/ Menorca

13 mars 2005 - 31 oktober 2005

Flyttade till Spanien och Mallorca/Menorca för att jobba som showartist och aktivitetsledare. Trevlig läsning!!

Barcelona

Barcelona

28 januari 2008 - 30 juni 2008

Jag åker till Barcelona för att plugga. Skall studera Engelska och Katalanska och på fritiden skall jag försöka ta dans lektioner i salsa och flamenco!! Trevlig läsning!!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sofie uppdaterar sin resa