"White Night"
söndag 26 augusti 2007 - Riga, Lettland

Tillbaka i Valmiera efter ytterligare en helg i Riga. I fredags tog jag kvällståget till Ligatne, mötte upp Patrik på stationen. Vi såg på "Pearl Harbor" och sen kom Caroline hem. Vi satt och kollade på YouTube-klipp till halv två, sen gick vi till sängs. Dagen efter tog vi tåget till

Riga
onsdag 22 augusti 2007 - Riga, Lettland

Helgen spenderades i Riga med tre andra volontärer från on-arrival. Vi hade hört om en volontärfest, men när vi kom dit så var det två letter som fyllde år, men det var ändå helt klart en majoritet av volontärer. Träffade på en fransman som hade pluggat i Luleå och en lett som hade

Snart helg
fredag 17 augusti 2007 - Valmiera, Lettland

Sigulda var trevligt. Som Cityfesten fast mindre och det mesta för barn. Fast det fanns en del öltält, men mest i ytterområdena. Vi gick runt ett tag, och gick till tågstationen ibland för det dök upp fler volontärer hipp som happ. På kvällen åkte vi till Ligatne, och var i Patrik och

Onsdag
onsdag 8 augusti 2007 - Valmiera, Lettland

Igår följde jag med min mentor Madara hem till hennes familjs hus. Vi kvällen gick vi iväg till en sjö och solade. Sen gick vi hem till henne igen, och träffade hennes bror, syster, mamma och mormor. Hennes mormor envisades att prata lettiska med mig hehe. I helgen åker jag nog till Sigulda

"On-arrival training"
söndag 5 augusti 2007 - Valmiera, Lettland

Så var "on-arrival training" avklarad. Volontärer från Tyskland, Rumänien, Sverige, Polen, Frankrike och Holland, totalt var vi 10 st plus två lettiska ledare Baiba och Kristine. Patrik och jag kom senare än dom andra eftersom vi kom direkt från flygplatsen, men det gick bra ändå. Under

London

London

5 november 2009 - 8 november 2009

Resa med ungdomsgruppen

Paris

Paris

29 oktober 2009 - 1 november 2009

Kärlekens stad!

Taizé, France (Trip nr 3)

Taizé, France (Trip nr 3)

26 juli 2008 - 4 augusti 2008

My third trip to the Taizé community in France.

Nyårsresa

Nyårsresa

27 december 2007 - 3 januari 2008

Åker över till Lettland över nyår

Jurmala, Latvia

Jurmala, Latvia

2 juli 2007 - 5 juli 2007

A "weekend-trip" to Latvia with a few friends.

Jelgava, Latvia

Jelgava, Latvia

23 september 2004 - 27 september 2004

Went to visit our friendparish in Jelgava, Latvia.

Valmiera, Latvia

Valmiera, Latvia

1 augusti 2007 - 27 augusti 2007

I'm going to Latvia as an volunteer.

Taizé, France (trip nr 2)

Taizé, France (trip nr 2)

29 juli 2006 - 8 augusti 2006

My second trip to the Taizé community in France.

Croatia, Zagreb

Croatia, Zagreb

26 december 2006 - 3 januari 2007

The new years meeting of Taizé community was this year held in the capital of Croatia, Zagreb.

Jelgava, Latvia (igen)

Jelgava, Latvia (igen)

3 november 2005 - 7 november 2005

Hälsade på kompisar

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sofia uppdaterar sin resa