Bangkok
söndag 11 mars 2012 - Bangkok, Thailand

Hallå, i fredags var det dags att åka till Bangkok där vi hade bokat en busstur till Cambodja på lördagen för att förlänga våra visum.  Vi skulle åka dit tillsammans med Jimmy så runt fyra på fredagen lämnar vi twinhouse i hans lilla bil från andra världskriget utan ac. Ungefär

Elefanter!
söndag 11 mars 2012 - Prap Traichak, Ban Khlong, Phitsanulok, Thailand

Hej, För två veckor sedan åkte vi på elefantprojektet i en vecka. Vi va 11 volontärer och koordinatorerna Goong och Jimmy. Vi åkte buss i fyra timmar upp till ett bergsområde där vi om dagarna var vid en nationalpark för att hjälpa till att sköta 12 elefanter som räddats från

Clay house 2
söndag 26 februari 2012 - Bang Phutsa, Sing Buri, Thailand

Hej, Just nu ligger vi i våra sängar på rummet och försöker att svettas så lite som möjligt. Denna veckan har det varit riktigt varmt så man orkar inte mycket annat. Så i helgen har vi bara legat vid poolen på dagarna. På kvällarna har det blivit BBQ med kyckling, kortspelande och

Övernattning
måndag 20 februari 2012 - Bang Phutsa, Sing Buri, Thailand

På torsdagen valde vi och tre till att stanna kvar på barnhemmet och sova där vilket var en spännande upplevelse. Det började med att så fort de andra volontärerna åkt kom de fram två flickor från barnhemmet som tyckte att vi behövde duscha.  Vi gick med på det och fick som ett stort

Clayhouse
måndag 20 februari 2012 - Bang Phutsa, Sing Buri, Thailand

Hej, Nu har det gått lite mer än en vecka till här. Snorklingen på onsdagen var helt okej. Först stannade vi med båten på en fiskfarm där vi fick gå och titta på jättestora fiskar och sköldpaddor. Sedan var vi på två snorklingställen men det fanns inte jättemycket att se där,

Khu Samet
tisdag 7 februari 2012 - Phe, Rayong, Thailand

Hej! Just nu är vi på "strandvecka", så vi kommer vara på Khu Samet tills på lördag. En ganska liten ö, med mycket turister. Vi kom igår och än så länge har vi mest hunnit göra oss hemma på stranden. Och till vår stora glädje finns det en svensk restaurang här, så igår fick vi

Första veckan
måndag 23 januari 2012 - Bang Phutsa, Sing Buri, Thailand

Hej, Det har redan gått en vecka här och vi börjar vänja oss lite grann vid ödlor i duschen, stekande värme och galna hundar (däremot har vi inte vant oss vid de tusentals myggor som biter sönder dig varje kväll).  Introduktions veckan har bestått av att besöka tempel, laga mat, gå

Framme
måndag 16 januari 2012 - Bang Phutsa, Sing Buri, Thailand

Hej, Nu har vi vart här i ungefär ett dygn och just nu sitter vi och väntar på kvällsmaten. Igår när vi kom fram efter 24 timmars resande hände inte så mycket. Vi fick våra rum, åt lite mat och sedan somnade vi helt slut klockan åtta på kvällen.  På volontärcentret där vi är

Volontär thailand

Volontär thailand

14 januari 2012 - 16 maj 2012

Vi ska vara fyra månader i Thailand. De första 13 veckorna kommer vi bo på ett volontärcenter och på dagarna kommer vi att hjälpa till på ett barnhem. Resten av resan kommer vi åka runt och ha semester!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sofi uppdaterar sin resa