Ta del av mina upplevelser!
hemstad Malmö, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Tillbaka dar det borjade
lördag 11 december 2004 - Havanna, Havanna, Kuba

Sa ar denna resan nastan slut. HAr verkligen varit harligt att kunna fa slappna av i sex langa harliga veckor! HAr sa klart lart oss mer om landet nu sa vissa fragetecken har ratats ut och andra har man val vant sig vid (snabbt det gar med vanans makt) och ser inte som sa konstiga langre. Fast det

Ogenomtrangliga murar
torsdag 2 december 2004 - Havanna, Havanna, Kuba

Sa har vi varit har i en vecka. Tiden har sannerligen runnit ivag. Och jag funderar pa vad vi gjort... Men vi bland annat har varit i Havanna och strosat runt i kvarter som grundades pa 1500-talet fotograferat hus i massor atit ostsmorgasar och druckit kaffe cubanita, stirrat som hypnotiserade pa

Detta land...
fredag 26 november 2004 - Havanna, Havanna, Kuba

Framme! Det kandes bara fantastisk fran det ogonblick jag gled ut genom tullen. Inga konstigheter och problem forutom att jag fick min frukt konfiskerad och har ett rejalt dokument for att bevisa det. Restriktionerna mot dollarn ar lite konstiga... A ena sidan far du i uttagningsautomaten kvitto

Sista dagarna i Mexiko
onsdag 24 november 2004 - Mexico City, Mexiko

Sa narmar sig denna delen av resan sitt slut. Saka lamna ett land som verkligen haft och har mycket att erbjuda. Ett coolt land. Sitter inne pa ett frascht internetcafe dar tangerna inte har de tecken som anges pa knapparna. Har tillbringat de sista dagarna har pa denna paradiska lilla o utanfor

Mycket resande!
torsdag 18 november 2004 - Mexico City, Mexiko

Har gar det undan just nu! I sondags kvall lamnade vi Palenque for att aka mot det turkosa karibiska havet. En timme innan avfard laste jag min mejl och insag att Wendys crew befann sig pa samma plats som mig och att jag inte skulle hinna traffa dem. Sa det var bara att hoppa pa bussen. Tulumn

Varje resa bor ha sina arrangerade bussturer...
tisdag 16 november 2004 - Mexico City, Mexiko

Sa lamnade vi San Cristobal och kylan efter tva dagar. Fortfarande i sallskap med mina kanadensiska vanner har jag nu ocksa besokt Palenque. Efter en forfarlig busstur fem timmar dagtid med en otroligt odorfylldbuss sa anlande vi hit. Har finns varme! Hittade ett lugnt hostel vid namn Ambar. Fick

Fran hetta till sval bergsluft
söndag 14 november 2004 - Mexico City, Mexiko

Sa anlande jag till en svalka jag inte trodde fanns har. Skulle tippa pa att termometern visar under femton grader och mina klader varmer knappt. fick kopa en scarf idag och de de som stannar har langre inhandlar raggsockar och tjocka jackor. San Cristobal ligger ca 2000 meter over havet sa kylan

Fantastiska dagar
torsdag 11 november 2004 - Puerto Escondido, Mexiko

Sa var det da dags att resa vidare... Den sista timmen i Puerto Escondido kandes oandligt lang. Katja hade precis akt och jag var ensam kvar bland idel surfare och andra livsnjutande manniskor. Nastan alla vi mott akte hade ocksa akt tidigare pa dagen och dan innan. Jag strosade runt lite pa

Surfing i Stilla havet
fredag 5 november 2004 - Puerto Escondido, Mexiko

Har nu varit pa resande fot i snart en vecka. Efter en schysst helg i Mexiko anlande vi efter en sexton timmars nattlig bussfard till surfparadiset Puerto Escondido. Vi hade bokat rum pa hotell Mayflower i forvag och det var skont att bara slanga in sakerna pa hotellet och sedan ge sig ut for att

Forsta anhalten
lördag 30 oktober 2004 - Mexico City, Mexiko

Sa var vi framme och resan har paborjats! Efter att ha landat forsokte jag ta reda pa nar Katjas plan skulle landa och fick bara forvirrande svar om att hennes rutt inte alls gick direkt fran Amsterdam utan var med mellandlandningar... jag borjade da undra i min trotta varld undra om vi

På väg - Mexiko och Kuba på sex veckor

På väg - Mexiko och Kuba på sex veckor

29 oktober 2004 - 12 december 2004

Efter en lång tids utbildning känns det rätt att bege sig ut på en resa som går genom spännande Mexico, länken mellan Nord och SydAmerka och alltid lika kontroversiella men vackra Kuba. Hoppas på vackra platser, underbara människor och tid till eftertanke! Ta del av det jag är med om och lämna tips om du känner för det!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Solveig uppdaterar sin resa