Solfattigt Gränna.
söndag 11 september 2011 - Jönköping N, Jönköpings län, Sverige

Det skulle ju bli fint väder, så vi tog en extra tripp till Gränna över helgen. Men inte har vi blivit solbrända, istället har det regnat idag också, och några åsksmällar. Men vi har ju tak över huvudet, så det går ingen nöd på oss. I morgon blir det hemfärd, och förhoppningsvis

Lugn dag
lördag 10 september 2011 - Jönköping N, Jönköpings län, Sverige

Idag har vi bara flyttat 50 meter, för vi ville ha tillgång till ström. Det är ju både Finnkamp och Spedway på tv, och så kan vi använda datorn som vi vill. Vi tog en långpromenad på förmiddagen, och köpte nyrökt röding som vi skall ha ikväll,det är många år sen vi smakade, sist

Husvagnsmässa
fredag 9 september 2011 - Jönköping N, Jönköpings län, Sverige

Idag körde vi ner till mässan i Jönköping,vi har sitt en del fina vagnar och bilar,men när det gäller utrymme var våran bland de bästa, tycker vi. Så när vi får vårat bord,och gångjärnet i dörren, blir det bra. Vi passade på att besöka Ingvar o Britta, innan vi körde vidare. Det

Solig Torsdag
torsdag 8 september 2011 - Falköping, Västra Götalands län, Sverige

Vaknade av solsken idag, men det var rejält blött på campingplatsen. Så vi la in en växel och fortsatte vår resa. Lunchen åt vi vid Hornborgasjön,sedan reste vi till Falköping. Och nu befinner vi oss på en ställplats, vid Mössebergs Camping. Det är fortfarande solsken, så vi skall

Lidköping igen.

Eftersom regnet bara öser ner med jämna mellanrum, fortsatte vi idag till Lidköping, då kunde vi besöka Husvagnsvensson, där vi kunde gå och strosa en stund.I eftermiddag blev det en promenad iallafall, utan att vi blev genomblöta, lite får man tåla. Sedan har vi läst, och spelat

Resdag
tisdag 6 september 2011 - Mariestad N, Västra Götalands län, Sverige

Vi lämnade ett blåsigt Karlsborg, första resstoppet blev en annorlunda affär i Hanken 2 km. från campingen. Där var manuell köttdisk, och vi skulle smaka på det vi skulle handla. Sedan fortsatte vi till Töreboda, där vi fyllde på ytterliga i kylskåpet.Vi reste sedan till Wassbacken, men

Regndag
måndag 5 september 2011 - Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige

Idag har vi flyttat till Karlsborg, det var en fin liten stad, men vi har inte kunnat utforska så mycket än. När vi bestämt oss för cykel runda, började det regna, och det har hållit på hela eftermiddagen. Det blev en dvd istället och lite korsord.Själva campingplatsen är bra, ordning

Lugn Söndag
söndag 4 september 2011 - Hjo, Västra Götalands län, Sverige

Idag tog vi det lungt på förmiddagen, innan vi grillade ostfylld lövbiff till lunch. Sedan tog vi cyklarna in till staden, där var det marknad idag också.Vi gick ner till hamnen och köpte varsin god glass, som vi satt och njöt av.Det var vår stora affär,vi flanerade lite i city, innan det

Solig lördag
lördag 3 september 2011 - Hjo, Västra Götalands län, Sverige

En fin lördag har det varit, efter melodikrysset blev det en cyckeltur till centrum, där var det marknad och mycket folk. Vi tittade lite på utbudet,men vi handlade middagsmaten på ICA, och återvände till campingen, för att laga lunch. Det blev grillade skivor av innanlår, det smakade bra,

Fredagskväll i Hjo.
fredag 2 september 2011 - Hjo, Västra Götalands län, Sverige

Nu har vi parkerat på Hjos camping, här är en fin plats, nära till centrum, om det sinar i kylskåpet. Hjo är en fin stad, med mycket strandpromenader, och det finns nog cykelvägar också.Vi får testa i morgon.Ikväll blir det fotboll, och så skall vi njuta av räkor, ost, och ett glas

Norges västkust med husbil

Norges västkust med husbil

27 juni 2014 - 27 juli 2014

Nu är det dags för årets semester, och denna gång tänker vi oss till Norge (igen). Första etappmålet är Trondheim där vi skall delta i en hundutställning och förhoppningsvis har Stig o Kerstin strålat samman med oss till dess. Vi fortsätter ut till Ålesund och sedan Atlantvägen och västkusten ner, hur långt ner är inte bestämt men nog ska vi vika av någonstans och ta oss upp till Hardangervidda.

Semester 2013-Danmark

Semester 2013-Danmark

29 juni 2013 - 29 juli 2013

Så var det dags igen för årets semester, denna gång bär det iväg till vårt rödvita grannland Danmark. Planen är att vara borta i utlandet i fyra veckor (beroende på vädret) och köra Jyllands östkust upp till Skagen för att sedan följa västkusten så sakteliga ner till Tysklands gräns. En snabb visit in i Germanska riket för lite uppiggande shopping innan hemfärd över öarna och kanske? en sammanstrålning med hemvändande Kroatien-resenärer på en dansk ö? Vi tar även med oss våra husdjur, Eddie samt Stig o Kerstin.

Sommarsemester 2012, Lofoten

Sommarsemester 2012, Lofoten

29 juni 2012 - 25 juli 2012

I år så håller vi oss till Norden. Vi kommer att åka med husvagn uppåt i Sverige och säkerligen in i Norge. Den stora skillnaden i år är vår nya reskamrat Eddie Airedale samt dom äldre reskamraterna Stig och Kerstin som följer med i sin husbil. Vi ser fram emot en trevlig och trivsam 4:a veckors semester.

Höstresa

Höstresa

2 september 2011 - 11 september 2011

Vår resa skall gå till Västra Götaland.

Augustisemester

Augustisemester

8 augusti 2011 - 16 augusti 2011

Nu var det dags för ny utflykt. Vi har tänkt oss att besöka Söderköping och därifrån vidare längs Götakanal mot Vättern.

26 juni 2011 - 27 juni 2011

Midsommar på Hagön. Vi har haft några dagar på Hagön, inte så fint väder. Men vi har fått umgås med barn och en del av våra barnbarn. Vi fick även lära känna Linneas och Davids Hund Malte.det var en riktig kelegris. Nu har vi dragit vidare, ikväll är vi på Solhälls Camping, utanför Ängelholm, en liten mysig camping.Vi återkommer i morgon kväll får vi se vad vi befinner oss då, vi åker verkligen ut i det blå.

26 juni 2011 - 27 juni 2011

Midsommar på Hagön,och nu fortsätter vi söder ut

Minisemester

Minisemester

12 juli 2010 - 15 juli 2010

Resa till Oskarshamn.

Midsommar 2010

Midsommar 2010

26 juni 2010 - 4 juli 2010

Resa till Tingsryd

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Kerstin uppdaterar sin resa