Hemma igen.....
måndag 18 februari 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Ja, nu har vi landat i verkligheten igen. Jisses vad snabbt det byts från sol, värme och palmer, till småkyligt, disigt och vardag. Tvättkorgen är överfull och första omgången ligger och snurrar i tvättmaskinen.Hemresan har gått bra, men från att vi lämnade hotellet, tills vi klev

Det närmar sig....
lördag 16 februari 2019 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

.....med stormsteg. Hemresan 😩 Men oj vilken resa vi har haft 😁 Nu sitter vi med en öl på balkongen, efter en ganska lång dag under palmerna vid stranden. Vi var ute tidigt i dag, så det har nästan varit risk för liggsår. Fast, en promenad i den mjuka sanden har vi ändå klarat av,

Hikkaduwa
fredag 15 februari 2019 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

Vi har nog inte sagt så mycket om personalen på hotellet. De är alla väldigt trevliga och hjälpsamma, och problemen i köket härom kvällen är spårlöst borta. Men nåt var det just den kvällen. Hur som helst, bakom ett stort skrivbord i entrén sitter en lite mer finklädd ung man och han

I dag är det........
torsdag 14 februari 2019 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

❤️Alla Hjärtans dag!Hjärtliga hälsningar till alla våra följare. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Flesta bilder i kameran
onsdag 13 februari 2019 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

🎶 En papaya coconut, 🎵 lata dar i solen.......Ja ungefär så är det, lata dagar och goda frukter. Jättegod mat på hotellet, färsk fruk, färskpressad juice, oftast trerätters, och gott öl/vin. Fast i dag är vi lite spända på vad vi ska få. Det var släckt i köket när klockan var

Total motsats
måndag 11 februari 2019 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

Ingen klocka som väcker oss på morgonen, tid att kolla lite i tidningen så vi vet vad som händer i omvärlden och stillsam frukost. Första funderingen på dagen är om man ska ta omelett, stekt ägg eller till och med kanske wåffla?Fundering nummer två, ska vi lägga oss på höger eller

Vandring och safari. Värme och vattenfärd.
måndag 11 februari 2019 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

Nu kommer en sammanfattning av de dagar då jag inte skrivit. Från hotellet i Ella startade vi ganska tidigt, för att göra en ”klättring” upp på Little Adams peak. En fantastisk utsiktsplats som man gjort tillgänglig för folket/turister och det hade något med Adams peak att göra men

Beach hotel boutiques
lördag 9 februari 2019 - Ambalangoda, Sydprovinsen, Sri Lanka

Oj, nu är vi framme vid slutet av rundresan och har checkat in på hotellet där vi ska stanna i åtta(!) nätter!Vi har både längtat och inte längtat. Så mycket som vi har varit med om och lärt oss, så kommer det att ta lång tid att smälta. Vi bara längtar efter solstolen i skuggan under

Felstavat
torsdag 7 februari 2019 -

Det smger sig in ett och annat stavfel, men jag skyller det på min nya iPad som är jättekänslig och snabbare än mig........🤯

Tåg 😃
torsdag 7 februari 2019 - Ella, Uvaprovinsen, Sri Lanka

Vi startade lugn i dag med Victoria Park, en stillsam start med lugn och ro i en jättefin park anlagd av engelsmännen. Sedan var vårt mål tåget från Haputale och vi hade god tid så vi tog en omväg som bara var så vacker! En underbar färd upp och ner i bergen med en så vacker natur. Väl

Rundresa på Sri Lanka!

Rundresa på Sri Lanka!

1 februari 2019 - 18 februari 2019

Efterlängtad semester med sol, värme, kultur och elefanter :-)

Hua Hin igen!

Hua Hin igen!

21 februari 2014 - 15 mars 2014

Tre veckors ledighet och rekreation.

Födelsedagsresa

Födelsedagsresa

12 november 2011 - 26 november 2011

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Solveig uppdaterar sin resa