Jag heter Mikael, är hemmahörande i Kungsängen där jag bor med min fru och son.
hemstad Kungsängen, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Ratchaburi, Thailand
Lugna dagar
söndag 15 april 2018 - Ratchaburi, Thailand

Inte mycket händer just nu!I morse bar jag och Puis systers man upp en ny tvättmaskin som blivit levererad för några dagar sedan. Den var inte så tung som den såg ut, tack och lov. Vi var naturligtvis även tvungna att bära ned den gamla som gjort sitt för flera år sen om man frågar

Songkran
fredag 13 april 2018 - Ratchaburi, Thailand

Idag börjar det thailändska nyåret, songkran. Pui åkte tillsammans med sina systrar och mamma till templet imorse medan jag och William var kvar och åt frukost. Vid lunchtid åkte vi över till en av hennes morbröder där en stor del av släkten var samlade. Imorgon ska vi tillbaka då även

Varmt!
torsdag 12 april 2018 - Ratchaburi, Thailand

Nu har värmen slagit till ordentligt med ca 35 grader nu vid lunchtid. Tidigare har det legat runt 27-32 grader och det är skillnad, tack och lov så blåser det lite fläktande vindar.I natt blev William magsjuk, men han verkar vara på bättringsvägen nu, lite lugnare än vanligt och ligger

Hua Hin
tisdag 10 april 2018 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Efter en fantastisk dag vid poolen och stranden är jag nu svagt rosa över större delen av överkroppen. Jag tyckte jag tog det lite lugnt, men tydligen inte tillräckligt. Hotellet vi bor på är toppen. Poolområdet är riktigt stort och i direkt anslutning till stranden. Idag var jag på

Imorgon Hua Hin
söndag 8 april 2018 - Ratchaburi, Thailand

Igår var hela familjen plus några till och åt middag på restaurang. Vi har varit där flera gånger förut och maten är fantastisk. Det är en "seafood" restaurang och vi åt fisk, bläckfisk, krabba och en hel del annat gott. För övrigt så tar vi det ganska lugnt, det blir nå'n tur till

Cykeltur
torsdag 5 april 2018 - Ratchaburi, Thailand

Idag har vi mest tagit det lugnt i värmen. Efter lunch så åkte vi till banken och posten för lite ärenden och passade på att fika och köpa glass. På eftermiddagen tog jag en cykeltur med tillhörande hundjakt....dvs det var JAG som blev jagad😣. Det så mycket lösspringande hundar, jag

Shopping
onsdag 4 april 2018 - Ratchaburi, Thailand

Idag tog vi en shoppingtur med lunch på Robinson som är ett varuhus och en medelstor galleria med div affärer. Behövde köpa lite nödvändigheter såsom bröd och ost till frukost eftersom två av tre inte vill ha ris till frukost enligt den lilla undersökning jag gjorde😉.Innan vi åkte

Framme
tisdag 3 april 2018 - Ratchaburi, Thailand

Eftersom resdagboken inte funkar så bra med mobilen så blir det mest foton. Hursomhelst så är vi framme hemma hos Puis familj. Vi kom imorse runt 8.30 och känner oss lite trötta. Efter att ha vilat en stund på dagen så gick vi ut och högg oss en bananstock. Vi har det varmt så det

Bangkok
tisdag 8 november 2016 - Bangkok, Thailand

Nu börjar resan närma sig slutet, men innan dess så har vi ett par dagar här i Bangkok. Vi har ett toppenhotell, stort rum med kök och en fantastisk utsikt från 18e våningen. Vi bodde här sist vi var i Thailand och var supernöjda, det är som en mindre lgh, runt 48 kvm. Sist var

Varmt
söndag 6 november 2016 - Ratchaburi, Thailand

Idag har det varit riktigt varmt, runt 33 grader och eftersom det är regnperiod är också luftfuktigheten hög. Det har med andra ord varit svettigt, lägg därtill en trotsig treåring så förstår ni att dagen varit lite jobbig, pust!Vattnet här utanför har iallafall sjunkit undan, vilket

Thailand 2018

Thailand 2018

2 april 2018 - 30 april 2018

Bangkok, Ratchaburi och Krabi

Thailand 2016

Thailand 2016

16 oktober 2016 - 11 november 2016

Dax för årets Thailandsresa med familjen igen!

Thailand 2015

Thailand 2015

16 januari 2015 - 17 februari 2015

På fredag åker vi till Thailand igen. Vi börjar med att åka ner till Puis familj i Ratchaburi. Den 25:e flyger vi ner till Krabi och stannar 6 dagar. Vi kommer även tillbringa några dar i Bangkok. Jag ska försöka lägga ut några foton om det funkar, kan vara lite sisådär med uppkopplingen ibland.

17 februari 2014 - 7 april 2014

Hej, här kommer vi att lägga ut lite bilder och berättelser från vår resa till Thailand och Singapore.

12 november 2010 - 4 december 2010

Hong Kong/ Vietnam

Hong Kong/ Vietnam

1 april 2009 - 4 oktober 2009

Då har resan börjat. Landade i HK i onsdags, stannar till 26 april då den riktiga utmaningen börjar i Vietnam som volontär.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Mikael uppdaterar sin resa