Jag heter Mikael, är hemmahörande i Kungsängen där jag bor med min fru och son.
hemstad Kungsängen, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Sista etappen!
lördag 28 april 2018 - Bangkok, Thailand

Nu är vi i Bangkok sedan lunchtid. Vi har checkat in på vårat hotell, Adelphi Grande. Pui och William har varit och hälsat på en kompis till Pui och jag tog en sväng på stan och kikade i lite i affärer.Tyvärr så har det ösregnat nästan hela dagen och på vägen hit från Ratchaburi var

Svalare och regn!
fredag 27 april 2018 - Ratchaburi, Thailand

I natt så kom det ett rejält åskväder med tillhörande ösregn. Det regnade som det bara kan göra här i sydostasien, man tror nästan att taket ska gå sönder. Idag så är det svalare, runt 30 grader och mulet, jätteskönt.Pui håller på att tvätta och vi ska packa ikväll eftersom vi

Varma lata dagar!
onsdag 25 april 2018 - Ratchaburi, Thailand

Tänk att man kan bli trött på att göra ingenting! Idag var Pui hos frissan och passade samtidigt på att handla diverse grejer att ta med hem till Sverige, vilket tog större delen av dagen. Jag och William var kvar hemma och försökte roa oss så gott det gick i värmen. Vi började med en

Tillbaka i Ratchaburi igen.
tisdag 24 april 2018 - Ratchaburi, Thailand

Nu är vi tillbaka hemma hos Pui igen. Trots att flygresan från Krabi bara tar en timme till  Bangkok så tog resan nästan hela dagen. Flyget avgick 15.45 och vi var hemma hos Puis familj nere i Ratchaburi närmare 20.30 på kvällen. Taxiresan tar ca 2 timmar och taxikön var ca 45 min lång,

Bad och sol
lördag 21 april 2018 - Krabi, Thailand

Vi kom hit till Krabi i tisdags och har haft flera underbara dagar med sol och bad, både i havet och poolen. I går var vi ute på en dagstur med båt och lite snorkling. Det blev Pui som fick snorkla och jag stannade i båten med William. Vi hade flytvästar på oss men William vågade inte gå i

Lugna dagar
söndag 15 april 2018 - Ratchaburi, Thailand

Inte mycket händer just nu!I morse bar jag och Puis systers man upp en ny tvättmaskin som blivit levererad för några dagar sedan. Den var inte så tung som den såg ut, tack och lov. Vi var naturligtvis även tvungna att bära ned den gamla som gjort sitt för flera år sen om man frågar

Songkran
fredag 13 april 2018 - Ratchaburi, Thailand

Idag börjar det thailändska nyåret, songkran. Pui åkte tillsammans med sina systrar och mamma till templet imorse medan jag och William var kvar och åt frukost. Vid lunchtid åkte vi över till en av hennes morbröder där en stor del av släkten var samlade. Imorgon ska vi tillbaka då även

Varmt!
torsdag 12 april 2018 - Ratchaburi, Thailand

Nu har värmen slagit till ordentligt med ca 35 grader nu vid lunchtid. Tidigare har det legat runt 27-32 grader och det är skillnad, tack och lov så blåser det lite fläktande vindar.I natt blev William magsjuk, men han verkar vara på bättringsvägen nu, lite lugnare än vanligt och ligger

Hua Hin
tisdag 10 april 2018 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Efter en fantastisk dag vid poolen och stranden är jag nu svagt rosa över större delen av överkroppen. Jag tyckte jag tog det lite lugnt, men tydligen inte tillräckligt. Hotellet vi bor på är toppen. Poolområdet är riktigt stort och i direkt anslutning till stranden. Idag var jag på

Imorgon Hua Hin
söndag 8 april 2018 - Ratchaburi, Thailand

Igår var hela familjen plus några till och åt middag på restaurang. Vi har varit där flera gånger förut och maten är fantastisk. Det är en "seafood" restaurang och vi åt fisk, bläckfisk, krabba och en hel del annat gott. För övrigt så tar vi det ganska lugnt, det blir nå'n tur till

Thailand 2018

Thailand 2018

2 april 2018 - 30 april 2018

Bangkok, Ratchaburi och Krabi

Thailand 2016

Thailand 2016

16 oktober 2016 - 11 november 2016

Dax för årets Thailandsresa med familjen igen!

Thailand 2015

Thailand 2015

16 januari 2015 - 17 februari 2015

På fredag åker vi till Thailand igen. Vi börjar med att åka ner till Puis familj i Ratchaburi. Den 25:e flyger vi ner till Krabi och stannar 6 dagar. Vi kommer även tillbringa några dar i Bangkok. Jag ska försöka lägga ut några foton om det funkar, kan vara lite sisådär med uppkopplingen ibland.

17 februari 2014 - 7 april 2014

Hej, här kommer vi att lägga ut lite bilder och berättelser från vår resa till Thailand och Singapore.

12 november 2010 - 4 december 2010

Hong Kong/ Vietnam

Hong Kong/ Vietnam

1 april 2009 - 4 oktober 2009

Då har resan börjat. Landade i HK i onsdags, stannar till 26 april då den riktiga utmaningen börjar i Vietnam som volontär.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Mikael uppdaterar sin resa