Och jag som trodde jag hade platmage...
söndag 4 april 2010 - Bantayan, Centrala Visayas, Filippinerna

Sa var tydligen inte fallet. Det blev varken shopping, manikyr eller pool i fredags. Ingen Joakim heller. Hans flyg hade blivit installt, sa han kom i lordags morse istallet. Sjalv blev jag liggandes pa hotellrummet hela dagen med grejer som kom ut fran bade ena och andra hallet. Behover nog inte

Framme safe and sound
torsdag 1 april 2010 - Lapu-Lapu City, Centrala Visayas, Filippinerna

Jaha, då var man i Filippinerna då :) Härligt! Resan har gått kanonbra. Det blev lite stressigt i Frankfurt eftersom flyget från Landvetter var lite försenat. Personalen kom och hämtade oss vid security och vi fick springa till gaten. Men vi hann! Nu har jag legat vid poolen några timmar.

Slutet är nära
söndag 2 april 2006 - Jacksonville, Florida, USA

Jaha, vad har hänt de senaste dagarna egentligen? Inte speciellt mycket. Har mest slappat på stranden (och shoppat förstås). Idag har vi varit på Jax beach nån timme innan vi åkte för att kolla in "Jacksonville Landing". Rätt mysigt ställe, men man skulle nog varit där en fredags- eller

Liseberg släng dig i väggen!
tisdag 28 mars 2006 - Jacksonville, Florida, USA

Här har det åkts "Roller Coasters"! Fort och högt har det gått, och vi har skrikit oss hesa allihopa. Vi hade tre favoriter som vi åkte ett par gånger (Sheikra, Montu och Kumba - kolla länken [link url=http://www.buschgardens.com/buschgardens/fla/ar_sheikra.aspx][/link]). Hade egentligen

Pengarna rullar...
fredag 24 mars 2006 - Jacksonville, Florida, USA

Det har blivit mycket shopping de senaste dagarna! I tisdags var vi på Orange Park Mall och shoppade lite kläder. I onsdags var vi nere vid Jacksonville Beach, men det var bara 20 grader och blåste rätt rejält så vi gav fasen i å bada och shoppade där oxå. Igår regnade det, och vad ska

Framme hos lillebror
måndag 20 mars 2006 - Jacksonville, Florida, USA

Efter en lååång resa är vi nu framme hos Joel och Kelley. Efter att vi lämnat flygplatsen i Miami (efter att ha lämnat fingeravtryck och tagit foto i passkontrollen, vilket tog en stund) åkte vi till Miami Beach för att leta upp stället där vi skulle bo. Efter att ha cirklat runt i en

Koh Phayam
torsdag 29 april 2004 - Bangkok, Thailand

Hann inte skriva sa mycket om Koh Phayam forra gangen eftersom bussen vantade, sa jag gor det nu istallet. Pa bussen till Ranong traffade jag Helena fran Tranemo och Ram fran England/Mauritzius/Tyskland. De skulle aka till Koh Phayam (on precis soder om Koh Chang), sa jag bestamde mig for att

Tillbaka till verkligheten
onsdag 28 april 2004 - Bangkok, Thailand

Det blev inte Koh Chang, utan Koh Phayam, och jag stannade dar lite langre an beraknat... Fick i alla fall lart mig att anvanda "poi:en" (fire-show-grejorna). Hinner inte skriva mer nu, for jag ska snart ta nattbussen till Bangkok. Dar blir det 12 timmars shopping innan det bar av hemat. Landar

Forslappad
torsdag 15 april 2004 - Bangkok, Thailand

Jaa, vad blir det nu? Tio dar eller nat pa Ko Lanta. Har inte gjort ett javla skit det senaste, sa det finns inte sa mycket att skriva. Sovit tolv timmar per dygn och spenderat resten av dygnet pa stranden eller i restaurangen. Det har varit Song Khran (det thailandska nyaret som de firar i tre

Dags for rehab
tisdag 6 april 2004 - Bangkok, Thailand

Spenderade en natt i Bangkok denna gangen. Klarar inte av mycket mer... De hade borjat frascha upp Khaosan Road nar jag var dar. Ny stenbelaggning pa gatan och grejor. Verkar som att de ska stanga av for trafik oxa (i alla fall tuk-tuk och taxi). Kanske gillar det battre nasta gang jag kommer

Filippinerna

Filippinerna

31 mars 2010 - 26 april 2010

Knappt en månad i Filippinerna. Det ska bli gött! Har inte speciellt mycket planerat, utan vi kommer väl åka dit näsan pekar. Huvudsaken är att det är semester!

Hälsa på lillebror i USA

Hälsa på lillebror i USA

19 mars 2006 - 5 april 2006

Det blir en lite kortare och mer civiliserad resa denna gången. Hela familjen ska hälsa på lillebror och hans sambo i Florida. Flyger till Miami och kör sedan 60 mil till Jacksonville där Joel och Kelley bor. Blir antagligen några utflykter och vandrarhem på vägen.

Sydostasien runt på 180 dagar

Sydostasien runt på 180 dagar

5 november 2003 - 30 april 2004

Har en sexmånaders-biljett och kommer att åka runt så länge jag bara orkar! Någon direkt resplan finns inte, utan kommer att åka dit näsan pekar när jag känner för det.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jessica uppdaterar sin resa