Resglad prick med ett barnasinne. Följ gärna med på kommande resor samt eventuellt äldre resor om orken finns för denna lyxiga uppdatering.
hemstad Bangkok, Thailand
Sista dagen
fredag 15 februari 2019 - Phuket

Gårdagens bio var riktigt trevlig, kul att nästan alla kunde se bion förutom Dennis. Filmen vi såg heter Alina ,Battle Angel. Riktigt bra Si-fi film.Som "Huvudkaraktär" har Vi han Chrisffoer Waltz eller vad han nu heter, han spear i många bra tidigare filmer som Tarantino har gjort.Tycker

Alla hjärtansdag
torsdag 14 februari 2019 -

Jaa vad finns det att skriva näst sista dagen i paradiset. I dag blev det bara en hel dag på rummet, jätte skönt.började kolla över lite allt som jag köpt och börja smått packa ihop allt jag har. hann även med att plugga en del, nu har vi 40 olika konsenater vi ska kunna...många låter

Onzzzdag
onsdag 13 februari 2019 -

Denna dagen börjar som alla andra vanliga dagar, vaknar av en pöl av svett eftersom jag inte drar för fönstret och solen lyser in redan vid 7.00.Ac där gör inte sitt jobb direkt hehe.Gick lite längre bort på stranden i dag och la mig borta vid början av Bangla, fanns mkt mer yta av

Sol & bad
tisdag 12 februari 2019 -

Ja måndagen och tisdagen så relativit lika ut,Lämande tillbaka min moped i måndags eftersom Elinas föräldrar hade anlänt. så dom skulle försöka visa dom runt i Phuket, samt Wattana och Vicktoria skulle ordna med sin lägenhet. Ja dagarna ser nästan likadana ut nu, man tycks tro man bor

Annorlunda frukost
måndag 11 februari 2019 -

Denna dag tänkte jag att jag skulle ändra mina morgonrutiner lite.Valde att gå lite lämngre bort på stranden denna gång, det fanns alla dom små båsen längst strandkaten som sålde allt från frukt, nypressade jucier, mat osv.sen fanns det ett ställe som hade mat till förfogande, dock

PaddleBoarding
söndag 10 februari 2019 -

Dom sista bilderna är iaf ett lite smakprov från dagens aktivitet samt en bild på en av hajarna vi såg under snorklingen från phi phi.den kabeln jag vill ha till min kameran verkar inte finns någonstans i hela phuket hahahI dag blev det öven en tripp till Surinbeach igen, men denna gång

På jakt efter ljustblått vatten
lördag 9 februari 2019 -

Dagen till ära så hyrde jag en moppe igen, mkt smidigare och kunna ta sig överallt, plus otroligt mkt billigare jämfört med taxi.Mötte upp Kim och elina på en strand som hette SurinBeach.Väldigt fint och ta sig dit, så fort man kommer utanför patongbeach så åker man ett bra tag längst

Friday I'm in love
fredag 8 februari 2019 - Phuket, Thailand

Fredag till ära, blev det vardagliga rutinen.Frukost på stranden, men denna gång blev det en omelett med lite godsaker i, spendera några timmar vid mitt favorit ställe, bada sola och plugga lite. Det nya jag fick lära mig i dag i skolan va att thailändarna har ngt så fint som heter

Grabbarnagrus sista kväll
torsdag 7 februari 2019 -

Dagen till ära så blev det att spana in deras stora köpecentrum komplex patong har. något jag upptäckte i går efter att vi hade varit på bio under kvällen. Bio i går var riktigt trevlig, Själva biljetten kostade baa 250 bath, då köpte jag och jon två så vi delade på en soffa, medan

Bio
onsdag 6 februari 2019 -

Ja finns inte så mkt att skriva om denna dag, bara ett skön dag i solen som alla andra dagar.Till kvällen bestlöt sig alla från båda klasserna att käka tillsammans efter skolan, riktigt trevligt. Dock mindre trevligt med en bunt Kineser som har noll hänsyn eller respekt för andra med

Where the streets has no name

Where the streets has no name

19 januari 2019 - 16 februari 2019

Tanken med denna lilla sol och bad resa är att jag förhoppningsvis ska besitta lite mer kunskap angående det thailändska språket hehe

Går det att lära en gammal hund att sitta? Språkkurs i Phuket

Går det att lära en gammal hund att sitta? Språkkurs i Phuket

16 december 2018 - 19 januari 2019

Ja då var det äntligen dags för en efterlängtad resa mot hemtrakterna. Senaste Asienresan var redan 2012. ( hehe åker den 19 jan, bara ett test detta) Abstinensen har varit olidlig men tackar för omtanken av er som har frågat under åren när nästa resa blir av. Med åren så växer man sig in i sin roll som individ osv. var på en så kallad språkmässa uppe i stockholm någon gång förra året. Otroligt rolig dag. kom runt 50 olika skolor runt om från världen, mestadels från usa. sedan även språkarrangörer från olika länder likså Thailand så klart. Det som fångade mitt intresse mest var givetvis Animal rescure center från Afrika men det får bli en annan resa förhoppningsvis redan 2019. Eftersom ni så väl vet så har jag mina rötter från Thailand och med min lättlärdhet angående språk så tänkte jag att det kunde vara lite små roligt med Thailändska. Så nästkommande resa handlar om en månad i phuket där jag kommer studera samt bo i phuket. på helgerna är tanken att jag kommer göra utflykter i närliggande områden. Har dock hållit mig borta från Phuket under alla mina tidigare resor men det kan nog bli en trevlig upplevelse detta också. Med mitt öppna sinne samt sociala förmåga så är jag inte orolig för att stöta på andra öppensinnade individer längst vägen. Det är allt jag har att säga från nu. fler uppdateringar kommer längst vägen. Stay tuned.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när William uppdaterar sin resa