Favorit i repris. Eller, Transsibiriska Järnvägen i ett inlägg.
lördag 9 maj 2015 - Jekaterinburg, Sverdlovsk, oblast, Ryssland

Yttre faktorer har bidragit till att vi inte kunnat uppdatera på skamligt länge. "Yttre faktorer" även kända som Kina och deras fetish för att blocka Facebook, Google (vem visste att det skulle vara så ångestframkallande att inte ha tillgång till Google Maps?!) och, visade det sig,

Allting som hänt senaste månaden!
onsdag 15 april 2015 - Lam Kaen, Phang Nga, Thailand

Oj, vad länge sedan det var som vi uppdaterade senaste. Vi har varit upptagna med att resa! ...och har bott på ställen utan el (inte Internet, EL!). Men mer om det senare! När ni hörde från oss senast skulle vi precis lämna Nha Trang i Vietnam för Hoi An. Så blev det också, med

Nha Trang
söndag 22 mars 2015 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Nu har vi ÄNTLIGEN haft semester, på riktigt. Vid havet, på en kritvit strand, bland palmer. Sofia drack tom. både en Pina Colada och en Sex on the Beach. Bara för att ;-) Men det allra roligaste vi gjort här - definitivt det allra roligaste vi gjort på hela resen, troligtvis det roligast vi

Ho Chi Minh City
söndag 15 mars 2015 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Ännu en asiatisk storstad avklarad! Men som vi skrev i förra inlägget så börjar vi bli riktigt trötta på sightseeing, så Vietnam har bara fått avnjuta vårt fantastiska sällskap under den begränsade tiden av två dagar. Vi kan inte heller säga att vi gjort särskilt mycket under dessa

Phnom Penh
torsdag 12 mars 2015 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

Ännu en stekhet storstad avklarad. Nu börjar vi längta till stranden... Kambodjas huvudstad har bjudit på otroligt många intryck, både positiva och negativa men inga vi skulle vilja vara utan. Resan hit började mindre bra. Vi hade bestämt oss för att ta båten från Siem Reap längs

Siem Reap
söndag 8 mars 2015 - Siem Reap, Kambodja

Äventyret går vidare! Senaste tillskottet är Siem Reap i Kambodja. Det stora dragplåstret här är Angkor Wat, khmerernas ruiner ute i djungeln. Men vi har även hunnit med lite kambodjansk seightseeing. Eftersom bussresan från Bangkok till Siem Reap tar minst 10 timmar och är allmänt

Bangkok
torsdag 5 mars 2015 - Bangkok, Thailand

Vi lever! Så, nu var det avklarat. Till vår gripande skildring av våra första dagar som backpackers. På det stora hela har resan börjat otroligt bra! Vi har inte fått solsting; vi har inte fått magsjuka; vi har inte blivit rånade, mördade eller ens antastade. Med det sagt: här är

Fuck a duck with a frying pan...
söndag 30 oktober 2011 - Davis, Kalifornien, USA

Efter alldeles för lång tid är jag äntligen tillbaka ;-) Jag vet inte riktigt vart tiden har tagit vägen. Det känns som att jag varit borta jättelänge, men jag har nog inte haft tråkigt en endaste sekund... =) Det största som hänt sedan sist är nog att jag gått med i skolan band: the

If I were a guy I'd do you...
måndag 26 september 2011 - Davis, Kalifornien, USA

Hej alla glada! Sent omsider kommer här nu en uppdatering om hur livet ter sig på andra sidan Atlanten. Sedan sist har vi hunnit bli tre i lägenheten, Katie har flyttat in. Hon kommer från södra Kalifornien, går femte året och har just spenderat sex månader i Ghana. Hon är jättetrevlig!

Jag vet att du vill...
onsdag 14 september 2011 - Davis, Kalifornien, USA

ÄNTLIGEN verkar livet ha löst sig!! Jag är nu i Davis, har hittat en lägenhet, skaffat ett amerikanskt nummer, haft första dagen i skolan och mamma och pappa har åkt hem. Att hitta lägenheten var lättare än jag trodde, och mer ångestfyllt haha Jag har inte så många rum att titta på

Resan med stort R

Resan med stort R

1 mars 2015 - 17 maj 2015

2,5 månaders backpacking runt Sydostasien tillsammans med Hjalmar, följt av Transsibiriska Järnvägen hem.

California, here I come!!!

California, here I come!!!

2 september 2011 - 14 juni 2012

Tio månader på University of California i Davis, USA. It's gonna be awesome!!!

Fyra Barn & En Nanny aka. Jag gav upp och flyttade till London

Fyra Barn & En Nanny aka. Jag gav upp och flyttade till London

3 februari 2009 - 10 juni 2009

Passa fyra barn åt en ensamstående mor i Eastbourne, Sussex, vid Engelska Kanalen. Åh herregud. Jaja, ännu en utmaning ;-) Förutom att jag gav upp efter en månad, sa upp mig och flyttade till London ^^

Musse Pigg-öron och Eiffeltorn

Musse Pigg-öron och Eiffeltorn

20 juni 2008 - 10 november 2008

Två månaders anställning på Eurodisney i Paris. En massa ungdomar från alla världens hörn, skrikande barn inkletade i sockervadd, franska byråkrat-chefer...kan det bli något annat än "the time of my life"? ;-)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sofia uppdaterar sin resa