Doing London!!
onsdag 12 november 2008 - London, England, Storbritannien

Oh yeah, så har man varit i London och hälsat på min baby, partner in crime, possii, tvillingsjäl, ja - U name it - FANNY!!! :) Hade ju som sagt fått en hel veckas ledigt i slutet av oktober när barnen hade höstlov och den såg ut att utnyttjas till fullo vill jag lova!! Familjen åkte

Uppdatering!
lördag 11 oktober 2008 - Bryssel, Ixelles, Belgien

Hej hallå dagboken! Var ett tag sen jag skrev, men här kommer en uppdatering!! För det första glömde jag skriva i förra inlägget om det knäppaste biobesöket jag någonsin har varit med om!!! Jag o Ullis var på nån film med Nicolas Cage som hette Bangkok Dangerous förra helgen, och mot

Brinnande spårvagn, spya och förföljelse - en lite mindre rolig helg...
måndag 29 september 2008 - Bryssel, Ixelles, Belgien

Salut! Jag hatar måndagar. Det är så fett jobbigt att veta att det är massa jobbiga dagar kvar till helgen, och jag har liksom ingen energi. Jobbigt värre!! I alla fall, tänkte bara berätta om helgens höjdpunkter, eller rättare sagt, lågpunkter (om man kan säga så!), för det hände

Ahh, sjukaste kvällen igår!!!
fredag 26 september 2008 - Bryssel, Ixelles, Belgien

HEJ!! Ojojoj herregud, när Ullis, Carro och jag ska ut på äventyr händer det alltid massa crazy grejer!! Och igår var inget undantag, det blev helt galet! Vi hade bestämt oss för att gå på lite "after work" tillsammans med några killar från Tyskland som vi träffade förra helgen (som

Livet flyter på i Bryssel :)
tisdag 23 september 2008 - Bryssel, Ixelles, Belgien

Tjenna! Okej, helgen som gick var riktigt nice med en del party, shopping i stan och Louise och häng med Ulrika och Carro, en ny tjej som har kommit hit. Är inte lika bra på att uppdatera mig här nu, det finns liksom inte så mkt att skriva eftersom man nu har kommit in i vardagen mer, med

Första helgen avklarad
måndag 15 september 2008 - Bryssel, Ixelles, Belgien

Hejsan!! Ja, första helgen var alltså över, och det visade sig bli en riktigt rolig sådan! I fredags körde jag alltså till aupair mötet!! Hade som tur var en GPS (annars hade jag aldrig hittat), och efter en del felsvängningar kom jag tillslut rätt. Mötet var helt ok, vi gick igen vad vi

Helgen närmar sig..!
fredag 12 september 2008 - Bryssel, Ixelles, Belgien

Bon Jour mes amies! Okej, franskan är fett jobbig mesta tiden, men nu börjar det lossna så smått! Ska börja ta en franska kurs snart, hoppas det kommer hjälpa lite grann också. Känner att jag har glömt hur mycket som helst sen gymnasiet! Så här svårt var det inte när vi var på

Första dagarna i Bruxelles!
måndag 8 september 2008 - Bryssel, Ixelles, Belgien

Hej Hallå Nya Dagboken! Okej, har nu alltså kommit ner till Bryssel, närmare bestämt igår klockan 16.00. Resan ner gick jättefort, tog bara en timma och tjugo minuter, och jag sov nästan hela vägen ner (var ganska så trött...). Kändes inte alls som när jag åkte till USA, kan inte

Hella Lurky Broooo!
fredag 25 april 2008 - San Francisco, Kalifornien, USA

Hola amigos! For det forsta maste jag ju beratta att jag kommer hem i juni/juli istallet for oktober!! Min vardfamilj och jag har kommit overens om detta, det passar sig battre, och speciellt eftersom jag ar ratt trott pa att bo har hos dem nu efter ett ar. Inte att jag har velat aka hem eller sa,

Kokhet helg!
tisdag 15 april 2008 - Big Sur, Kalifornien, USA

Tjenna! Sophie med rapport fran SOLIGA och VARMA Frisco!! I helgen var det cirka 30 grader sa det var pa med bikinin och ligga och steka i solstolen!! alltid gott!! I fredags akte jag hem till Charlotte efter att jag hade slutat jobba for att fa en liten harfargning :) Sa nu har jag gatt och

Ett halvår i hjärtat av Europa!

Ett halvår i hjärtat av Europa!

7 september 2008 - 10 februari 2009

Ska vara i Bryssel ett halvår och jobba för familjen Gervais och plugga franska.

California here I come! (Aupair 1,5 år)

California here I come! (Aupair 1,5 år)

10 april 2007 - 2 juni 2008

Ska åka till USA i ett år för att jobba som Au-Pair i Lafayette, San Francisco, hos familjen Price :)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sophie uppdaterar sin resa