Tjena Jimmy heter jag och är för närvarande 28 år och kommer ursprungligen från Stöde som ligger en bit utanför Sundsvall. Här kan ni följa mina resor runt om i världen. Hare gött /Jimmy
hemstad Sundsvall
Senast aktiv - från Sundsvall
Ta ta da daa da da daaa ta dadada dada dada da da (Petra, Doda havet, fest och bakfylla)
söndag 18 oktober 2009 - Wadi Musa, Ma'an, Jordanien

Tjena hej dagboken! Nu har vi varit har nagra dagar och vi har hunnit med en himla massa! I torsdags for vi till Petra for att spana in det stallet. Det var jag Madde, tva svenska kvinnor och en dansk pappa med 2 dottrar. Minibussen var punktlig och vi satte fart mot Petra. Taxichaufforen var nog

Forsta dagarna i Jordanien

Tjena hej kara resdagboken! Nu var det ett bra tag sedan det skrevs ett riktigt dagboksinlagg har sa det var ju som dags for en resa! Fick med mig Madde pa en sista minuten hit ner sa det var bara att sla till! Jordanien ligger insprangt, ungefar som en sjalvmordsbombare i ett forstamaj tag,

Krakow
söndag 4 oktober 2009 - Kraków, Lillpolen, Polen

Ja i somras var jag och boysen till Krakow. Denna resa bestämde vi att vi skulle göra när vi var i Dublin. Det var skoj. Lite fest och allmänt må gott men vi var även och kollade in Auswich och saltgruvan. Ja, skriver väl mest det här för att få en plupp till på kartan. Flest pluppar

Vithajar, Roadtrip, surfning, Godahoppsudden och "skimmat" Visa kort
måndag 17 december 2007 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Tjaba Har kommer nu mitt sista inlagg for denna gang. Forra veckan for vi da ivag for att dyka med vithajar. Dom hamtade oss pa morgonen och korde ivag oss till Gaansbai dar vi fick lite frukost och en kortare genomgang om vad som vantade. Vadergudarna var inte nadiga utan det blaste sa in i

Vithajar, Roadtrip, surfning, Godahoppsudden och "skimmat" Visa kort
måndag 17 december 2007 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Langa bussresor, J-burg, Kapstaden och Namibia, Grymma Sanddyner!
onsdag 5 december 2007 - Windhoek, Khomas Region, Namibia

Hej hopp Jao sedan sist sa har vi haft ratt fullt upp faktiskt. Sista kvallen i Livingstone spenderades med att kolla in England vs Kroatien och jag maste erkanna att jag njot lite nar Kroatien gjorde 3-2 och man riktigt sag hur luften och gladjen gick ur alla engelsman i baren :) Aven fast vi

1:a klass tag till Zambia, Victoria falls, Booze cruise och Kayaking
onsdag 21 november 2007 - Livingstone, Södra Zambia, Zambia

Tjena hej dagboken! Dags for annu en uppdatering. Vi valde ju som sagt att lamna Tanzania efter debaclet Zanzibar. Lite flyt hade vi att taget gick redan nasta dag och vi lyxade till det och bokade 1:a klass igen. Mest pga rekomendationer fran vara tyska vanner som tagit taget veckan innan. 1:a

Zanzibar, Fiske, dykning - En soptipp och bajs!
måndag 12 november 2007 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Tjena hej dagboken! Forra fredagen tog da Erik och jag farjan over till Zanzibar. Det var en ratt lugn fard som tog ungefar 2 timmar. Dom forsokte visa filmen Transporter pa tv men natt var glappt sa bilden bara flimrade men inte slog dom av for det inte, nara battre att lata oss sitta och kolla

Beach BBQ, Missade bussen och en natt i Tanga
torsdag 1 november 2007 - Dar es-Salaam, Tanzania

Tjena kara dagboken Ja medans Erik slet sina fotter blodiga och kravlade sig upp for Mt Kilimanjaroo sa stannade jag som sagt kvar med Flo och Birte i Diani Beach. Mandagen spenderades pa beachen, maste ju fixa en redig branna tills man kommer hem :) Birte och Flo hade lart kanna lite annat folk

Skickade hem vinterklader, bio och ficktjuveri
torsdag 1 november 2007 - Dar es-Salaam, Tanzania

Jao eftersom forra inlagget blev for langt sa fortsatter det nu har. Las garna forra inlagget forst vettja sa kanske ni forstar mer :) ...(forts) Aja efter att ha agnat en dag at att hitta en kartong sa var det ratt passande att ga ut och ta en bars med 2 tyska damer som bodde pa Nairobi

Florida - Roadtrip

Florida - Roadtrip

10 september 2016 - 24 september 2016

Jag och gumman hyr bil och kör runt i Florida

Skottlands weekend

Skottlands weekend

10 oktober 2012 - 14 oktober 2012

Drar till Skottland för att kolla läget. Blir Edinburgh och Glasgow. Troligtvis en del öl, nått whiskydestilleri och på lördagen kommer jag troligtvis köra lite stand up comedy på engelska för första gången!:)

Spontant besök i Jordanien

Spontant besök i Jordanien

13 oktober 2009 - 21 oktober 2009

Lite dykning, lite fest och en del sightseeing. Jordanien kan ju vara kul att se tänkte jag!

Krakow med boysen

Krakow med boysen

24 juni 2009 - 28 juni 2009

Var till Krakow med grabbarna grus. Nästa resa med boysen blir väl också till nått öststatsland tror vi!

1 v på Kreta

1 v på Kreta

3 maj 2007 - 10 maj 2007

Scoutkåren Grover (www.grover.se) drog iväg till Kreta och slappade en vecka. Helgött!

Backpacka Afrika, Kenya till Sydafrika

Backpacka Afrika, Kenya till Sydafrika

10 september 2007 - 18 december 2007

Jag och Erik åker till Afrika för att kolla läget. Börjar i Nairobi, Kenya och flyger hem från Kapstaden, Sydafrika några månader senare. Har väl tänkt se bergsgorillor i Uganda, Bestiga Kilimanjaroo, Löka i Zanzibar, Safari i Tanzania, Dyka med vithajar mm mm. Blir nog skojsigt!

Dublin med Grabbarna grus

Dublin med Grabbarna grus

11 april 2007 - 15 april 2007

Jag, Erik och Fredde ska åka till Dublin och kolla läget. Blir väl lite Guiness, Whiskey och skoj!

Sharm el Sheik, Egypten 1 vecka

Sharm el Sheik, Egypten 1 vecka

2 mars 2006 - 9 mars 2006

Ska åka på till Egypten en vecka för att "ta igen mig" lite och dyka! :=)

1 års studier i Fullerton utanför Los Angeles

1 års studier i Fullerton utanför Los Angeles

13 augusti 2004 - 1 juni 2005

Jag ska läsa lite kurser 2 terminer i Fullerton som ligger strax utanför Los Angeles i Californien. Skrev resdagbok förra året när jag var i Australien och jag tänkte att det kunde vara skoj att skriva denna gång också. Håll tillgodo! /Jimmy

Working holiday, Melbourne Australien (till att bö

Working holiday, Melbourne Australien (till att bö

7 januari 2003 - 4 december 2003

Jag ska åka med Myplanet och ett fint litet working holiday visum till Melbourne i Australien. Tanken är att jag ska jobba lite där och sen dra vidare till andra ställen i Australien, Sydney, Byron Bay och jag skulle även vilja besöka den stora röda stenen (berget) ute i öknen. Funderar även på att jobba lite som volontär någonstans men det blir nog på slutet av resan i så fall. På så vis kan man kanske uppskjuta hemresedatumet ett tag :=)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jimmy uppdaterar sin resa