Tvåbarnsmamma, som inte har råd att resa mycket alls, men älskar de gånger vi kommer iväg:-)
hemstad Hörby, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Hörby, Skåne län, Sverige
Ett litet paradis
lördag 16 juli 2011 - Hörby, Skåne län, Sverige

Tre nätter på First Camp Mölle i en stuga med självhushåll. Vilka vackra scenerier det finns i vårt land! Absolut hänförd och förälskad:) Kullen, Arild, Mölle, Ransvik, alla dessa fantastiskt underbara småbyar och badställen överallt längs kusten. Om ni missat detta lilla paradis,

Minisemester i Köpenhamn- bonus
lördag 16 juli 2011 - Hörby, Skåne län, Sverige

Jag börjar min Finlandsresa med en hotellnatt i Köpenhamn. På grund av alla problem med förseningar på tåg och bussar den senaste tiden, så tänkte jag inte riskera att missa flyget och bokade in mig på Quality Airport Hotel Dan, som ska ha gratis buss till flygplatsen på morgonen. Med

Madrid juni 2011
lördag 16 juli 2011 - Hörby, Skåne län, Sverige

Vi bodde på hotell en bra bit utanför centrala Madrid, men området Atocha föll mig ändå i smaken. Inte det hippaste, men heller inte nergånget utan ett område för oss ganska "vanliga". Hotellet "Praga" var ett helt okej ställe att tillbringa tre nätter på. Vi hade (o?)turen att först

Bussresa
onsdag 22 juni 2011 - Hörby, Skåne län, Sverige

Vi bokade faktiskt in oss på en bussresa med Ölvemarks till EuroDisney i september. Jag tror att september är en bra tid att åka dit på och sonen, som fyller år under resan, ville gärna prova på buss istället för flyg. Nu har vi ett härligt sommarlov framför oss och sedan ännu mer

Planerar
onsdag 26 januari 2011 - Hörby, Skåne län, Sverige

Håller som bäst på att läsa in mig på flygresor och hotell i Paris. Som vanligt, så är det i huvudsak prisbilden som måste prioriteras vilket, naturligtvis, begränsar utbudet. Jag har ändå lyckats hitta en del hotell som verkar vara hyfsat prisvärdiga, men ändock inga pappkartonger i

Det blir Madrid
onsdag 26 januari 2011 - Hörby, Skåne län, Sverige

Meningen var att min son och jag skulle styra kosan mot Madrid till våren, för att hälsa på dottern som går i skola där, men....det blir istället i sällskap med moder och syster jag reser till Spaniens huvudstad. Icke illa det heller! Tre nätter på okej hotell och flyg med avb.skydd

Hemma från Pernera-Protaras, Fig Tree Bay-Cypern
söndag 4 juli 2010 - Hörby, Skåne län, Sverige

Hemma igen och det är faktiskt ganska skönt. Två veckor på typiskaturistorten är alldeles tillräckligt. Älskade vädret, som var underbart varmt och härligt med ljuvliga vindar. Klart och underbart vatten, speciellt på paradisstranden i Famagusta på "turkiska" delen av Cypern. Bisarr

En dryg vecka kvar!
onsdag 9 juni 2010 - Hörby, Skåne län, Sverige

När man beställer resan nästan ett år innan, så känns datumet för avfart tämligen fjärran.... Idag har ännu inte resenerverna satt in, men nog tusan känner smilbanden och gladerhjärtat på sig att vi snart är ON OUR WAY:D Visst har jag gjort en del uppoffringar under året och ibland

Dyrt att vara fattig...?!
lördag 1 maj 2010 - Hörby, Skåne län, Sverige

Det är dyrt att vara mindre bemedlad. Hade jag haft hyfsad ekonomi, så kunde jag bokat biljetter till Madrid redan idag och fått ett ganska bra pris på flygresan dit. Familjen ska åka till Cypern i juni så just nu går varenda krona, som går att spara, till den resan. Jag ska naturligtvis

Positiva restankar...
söndag 18 april 2010 - Hörby, Skåne län, Sverige

Är det inte typiskt! Den sista delbetalningen är såklart den jag har svårast att få ihopa till...Fasens! Himla tur att man har släkt som är villiga att hjälpa tillNu börjar också oron för semesterkassan att sätta in...ska vi klara oss på den mycket snåla budget vi har? Naturligtvis

Finland sommaren 2011

Finland sommaren 2011

20 juli 2011 - 27 juli 2011

Det blir visst en tripp till Finland i sommar och det är jag väldigt glad över:)Köpte billiga flygbiljetter genom Travelstart, så de kostade mig lite drygt tusenlappen t/r. Sen måste jag ta mig från Helsingfors drygt 30 mil österut också och dit fick jag inhandlat tågbiljetter för helt okej pris, eftersom VR (finska SJ) säljer biljetter till förmånliga priser om man handlar 30 dagar innan resan. Biljetterna är inte av- eller ombokningsbara, så man får ju hoppas att allt flyter på som det ska.... Jag bokade in mig på tåg som ger mig en viss tidsmarginal, ifall Norwegians inte håller tidsplanen... Been there, done that! Dock ej med Norwegian ska betonas:)

Mölle

Mölle

26 juni 2011 - 29 juni 2011

Tre dygn på Mölle First Camp i stuga med min son, min bror och hans son, som är jämnårig med sonen, så vi får förhoppningsvis tre dagar av mycket lek och en del sightseeing i de vackra trakterna kring Mölle. Om vädret vill visa sig från sin vackra sida, så kan det ju bli en del havsbad också. Förväntar mig absolut en trevlig resa! :)

Paris 2011

Paris 2011

18 september 2011 - 23 september 2011

Tänkte ta sonen med mig på en tripp till Paris i år. Juni kanske....eller september. Jag är just nu inne i fasen där internet används flitigt i sökandet efter flyg och hotell, och framförallt boendet kollas upp rejält. Priset får inte vara det enda som styr när man åker med en 11-årig kille. Vi får nog ta hänsyn till standarden och läget i lite högre grad än om jag åkte med vuxet sällskap. Vill inte gärna att han ska få dåliga intryck av den vackra staden bara för att hotellrummet var dåligt. För övrigt vill jag inte att [b]mina[/b] förväntningar på Paris inte heller ska grusas av usel hotellstandard. Fortsätter väl mitt sökande då. Skoj!

Madrid 2011

Madrid 2011

2 juni 2011 - 6 juni 2011

Hoppas på en resa till Spaniens huvudstad och dess årligen återkommande fotbollsevent- El Classico. Vi är dock Barcelona-fans, men förhoppningsvis har dottern installerat sig på skola i staden under vårterminen, så vi styr kosan dit såklart. Vi får se om erbjudanden om hyfsat billiga resor haglar ner....Råd och förslag emottages gladeligen!

Cypern

Cypern

18 juni 2010 - 3 juli 2010

Första resan med endast barnen och mig. Av säkerhets och bekvämlighetsskäl blir det en charterresa med Fritidsresor. Bokade resan redan i augusti förra året och har sedan dess betalat en liten del varje månad. En del kvar, men vi tycks fixa det. Vi ser framemot denna resa med [b]stor[/b] glädje!

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Tuija uppdaterar sin resa