En gång ressugen, alltid ressugen!
hemstad Malmö, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Shanghai for work
lördag 1 december 2018 - Shanghai, Kina

Ni hao, Årets tredje tjänsteresa utomlands för IKEA bar iväg till Shanghai i Kina. (Tidigare resor i år har "bara" varit till Bryssel i Belgien). Årets totalt sjätte resa inklusive privata resor.Shanghai är inte vilken stad som helst utan en världsmetropol med 24 miljoner invånare. Jag

Until we meet again, Bangkok!
tisdag 20 juni 2017 - Bangkok, Thailand

Hej,Sista inlägget för denna gång handlar om de sista dagarna i Bangkok.----Lör 17 juni Började morgonen med ett dopp innan jag åkte till Mo Chit vid 12 för att gå på Chatuchak Weekend Market - världens största utomhusmarknad. Det var varmt som satan där. Riktigt jävla olidligt varmt.

It's up to you London, London
måndag 6 augusti 2018 - London, England, Storbritannien

Hello, Årets fjärde resa (tredje med familjen) gick till London. Denna resa skulle vara vår första familjeresa egentligen då vi bokade den redan i februari eller mars. Lite annat kom i vägen och plötsligt var ju Thailandresan i juni vår första flygresa med Felicia och Norge klämdes även

Oslo, "Sognefjord in a nutshell" och Bergen
måndag 6 augusti 2018 - Bergen, Hordaland fylke, Norge

Hej, Årets tredje resa (andra med familjen) bar iväg till Norge. Denna resa kom lite halvspontant då Moniks kompis Peach och hennes mamma skulle komma från Bangkok på besök här i Sverige och de ville se Norge och Danmark också. Så vi bokade ”Sognefjord in a nutshell” med start i Oslo,

En roll som babysitter
torsdag 5 juli 2018 - Bangkok, Thailand

Sawasdee krap för trettioförsta gången, Ja, ni läste rätt. För trettioförsta gången till Thailand. Helt ofattbart många resor eller hur?Resan kom väldigt oplanerat och spontant. Tror aldrig jag bokat en biljett tre dagar innan avresa. Anledningen var att Felicia skulle flyga för första

onsdag 2 augusti 2017 - Kraków, Lillpolen, Polen

Dzień dobry (god dag),Ibland behöver man en weekendresa och vi tyckte det passade bra i juli att ta en när det är lite lugnare på jobbet. Här i Sverige har det inte varit någon sommar alls så det var också rätt bra tajming att få åka ner till ett ställe med sol och värme. Denna resa

Snabb återkomst till Bangkok
fredag 9 juni 2017 - Bangkok, Thailand

Hej, *** Då är man tillbaks på resdagboken.se eftersom travelpod.com, där mina fyra senaste resor har varit, stängts ned. ***Semester igen. Vad gör man när nöden kallar? Jo, det får nästan kosta vad det kosta vill.Två-tre veckor innan denna resa blev den mer och mer konkret i våra

Bangkok för hela slanten
fredag 16 juni 2017 - Bangkok, Thailand

Hej,Vi tillbringade helgen i Hua Hin och resten av resan förläggs alltså i Bangkok - vårt andra hem.----Mån 12 juni Vi började dagen med att åka till Lumpini för att äta lunch på en restaurang Monik brukade gå till när hon jobbade på Accenture i Bangkok. Efter lunchen åkte vi till

Hua Hin getaway
söndag 11 juni 2017 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Hej,Här kommer ett inlägg om helgen i Hua Hin.----Fre 9 juni Idag skulle vi resa bort på en weekend getaway till Hua Hin som ligger ca 3 h söder om Bangkok. Vi checkade ut på hotellet (Well Hotel) och lämnade kvar de största resväskorna (eftersom vi skulle komma tillbaka på söndag) innan

A weekend in Berlin
tisdag 27 oktober 2015 - Berlin, Tyskland

Guten Tag, Vi kände att vi behövde resa bort på hösten. Sist vi åkte iväg var i början av juli till Wien då vi firade vår bröllopsdag, men det kändes som evigheter sen. Eftersom jag inte reser i tjänsten längre så känns det så långt emellan varje resa. Vi spanade på London igen

Shanghai Nov 2018

Shanghai Nov 2018

10 november 2018 - 15 november 2018

Årets sista affärsresa blev en resa långt bort till Mittens Rike.

London, London

London, London

30 juli 2018 - 3 augusti 2018

Ännu en resa med min lilla familj och denna gång till världsmetropolen London.

Norge-weekend

Norge-weekend

21 juli 2018 - 23 juli 2018

En weekendresa till grannlandet Norge.

Thailand juni 2018

Thailand juni 2018

15 juni 2018 - 26 juni 2018

En snabb och spontan resa till Bangkok.

28 juli 2017 - 31 juli 2017

Årsta första och sista (?) weekendresa i Europa gick till trevliga Kraków i södra Polen.

Thailand juni 2017

Thailand juni 2017

2 juni 2017 - 19 juni 2017

Återigen Thailand. Återigen tjatigt, men det är så det är.

Berlin weekend

Berlin weekend

22 oktober 2015 - 25 oktober 2015

Någon gång då och då behöver kroppen en weekendresa. Denna gången blev det Berlin.

Anniversary trip to Wien

Anniversary trip to Wien

3 juli 2015 - 6 juli 2015

Vi kunde helt enkelt inte stå ut med att fira vår ettårsdag i ruttna Sverige. Därför började vi leta weekendresor och valet föll till slut på Wien.

Honeymooooooon in Dubai & Maldives

Honeymooooooon in Dubai & Maldives

1 april 2015 - 11 april 2015

Man gifter sig en gång i livet. Man åker på honeymoon en gång i livet. Destinationen man väljer ska vara attraktiv. Det blev Maldives. Eftersom vi skulle byta flyg i Dubai så valde vi stop-over både på vägen dit och hem.

3 weeks in Thailand before we move home

3 weeks in Thailand before we move home

3 december 2014 - 27 december 2014

Dags att flytta hem efter, sorgligt nog, bara ett år utomlands. Först, låt oss semestra tre veckor i Thailand som en fin wrap up på hela äventyret!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Stefan uppdaterar sin resa