Född i Ljusdal, trivs i Spanien, bor i Stockholm
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Sista dagarna i Jurbise
onsdag 1 maj 2019 - Jurbise, Vallonien, Belgien

LördagÅter från Normandie till ett kallt (+8) och regnigt Belgien. Spenderade lördagen med vila och shoppa. Magnus blir helt lyrisk bland de Belgiska ölhyllorna. Bilens bagage får nog vad det tål på vägen hem. Vi passade även på att titta på en dokumentärserie om andra världskriget

D-Day
fredag 26 april 2019 - Bayeux, Normandie, Frankrike

Idag gjorde vi klassikern ”Invasionsstränderna” som man kan läsa om i vilken guidebok som helst. Allt är sagt och gjort ...Började vid Pegasus Bridge där även invasionen började och slutade med den enorma krigskyrkogården i Omaha beach. Svårt att navigera mellan alla minnesmonument och

Smaka på Normandie
torsdag 25 april 2019 -

Vi lämnade Jurbise vid 9-tiden och åkte sydväst mot Frankrike med distriktet Calvados som mål - hjärtat för just Calvados men även Cider.I planen fanns även en idé att passera den lilla byn Camembert om det rullade på. Och tidplanen höll så strax efter lunch provade vi ost på den plats

Europaparlamentet
onsdag 24 april 2019 - Bryssel, Ixelles, Belgien

Idag blev det en rejäl dos av EU. Överraskande gästvänlig, rolig och informativ förmiddag på EU-högkvarteret.Reklamen på webben stämmer verkligen:”Ett besök på Europaparlamentet är ett utmärkt sätt att ta reda på mer om hur parlamentet fungerar som unionsmedborgarnas röst och

Bike time
tisdag 23 april 2019 -

Dag 1 Jurbise - MonsHärlig värme och ovana cykelben. Snirklade oss fram på småvägar och hittade en trevlig cykekväg till Mons. Tog oss fram till Gran Place och fick chansen klappa apan = förnyade önskningar.Dag 2 Jurbise - SoigniesFick till en fin rutt på 3 mil tack vare

Genom ett soligt Europa
söndag 21 april 2019 -

Vi rullade iväg på Skärtorsdagens kväll från ett påsklugnt Stockholm. Ingen plan - bara att köra så långt söderut som möjligt. Vi kom till Ljungby och tog in på Best Western där vi hade turen att få bo i deras nybyggda del. Sällan man får bo i ett så fräsht hotellrum. Till frukost

Las Playitas - Free your mind
söndag 8 mars 2015 - Gran Tarajal, Kanarieöarna, Spanien

- Morgonprommenader vid hav och i berg. - MTB-cykling bland sandkullarna. - Landsvägscykling - Jogging - Jympass utomhus med utsikt mot den 180-gradiga havshorisonten som är så fantastisk på denna ö. Låter kanske lite präktigt men det balanserades upp av någon öl till lunch och gott

Skidor skidor skidor
söndag 7 december 2014 - Zermatt, Valais, Schweiz

Vilken förmån att få tre soliga skiddagar av tre möjliga och desutom i sällskap med duktiga skidåkartjejer. Ingen stress. Bageribesök varje morgon, goda luncher och middagar. Och jag åkte, efter viss övertalning, mitt livs första offpiståk i "puder".

Dag 2-3 Sightseeing
måndag 6 oktober 2014 - Istanbul, Turkiet

Dag 2 Karaköy - en klassisk hamn nära Galatabron. Dit kom vi med båt från Kadiköy (hamnen på den asiatiska sidan). Sen bar det iväg i Istanbuls vimmel. Tyvärr var mycket stängt pga. Bayram. Men jag var fullt nöjd med att uppleva atmosfären. För första gången fick jag se de mäktiga

Dag 1 Konferens.
lördag 4 oktober 2014 - Istanbul, Turkiet

Låååååångt ifrån citykärnan, i den asiatiska delen - där var själva konferensen. Vi bodde på värsta lyxhotellet "Radisson Blu Hotel Asia" men men .... inget jag rekommendear. Vi satt flera timmar i bilkö för att komma till restaurangen som låg under Bosporenbron.

Base Camp Jurbise

Base Camp Jurbise

18 april 2019 - 1 maj 2019

När syrran med familj gör sin återresa till Kina lånar vi deras hus i Jurbise, Belgien. Vi bilar ner och målet är att göra utflykter i närområdet mixat med att få igång cykelbenen.

Träningsresa till Fuerteventura

Träningsresa till Fuerteventura

2 mars 2015 - 9 mars 2015

Längtan till värme gjorde att vi slog till på en sista-minuten-resa. Vi valde en sån där träningsanläggning som är så populärt nu för tiden. Att den sen råkade ligga på min kanariska favoritö gjorde beslutet lätt.

Tjejhelg i Zermatt 2014

Tjejhelg i Zermatt 2014

5 december 2014 - 8 december 2014

Vem kan motstå en sån här inbjudan? Lycklig att jag känner Sofia som skrev: "Sommaren är slut och då gäller det att boka upp något nytt att se fram emot. Och då är det ju tjejhelgen jag tänker på förstås. Alltså, tjejlånghelg i Zermatt helgen runt 6-7 december 2014.Det finns 5-6 bäddar i vår lägenhet så först till kvarn...."

Istanbulkonferens med Knowit

Istanbulkonferens med Knowit

3 oktober 2014 - 6 oktober 2014

Ett kärt återseende av mitt älskade Istanbul tack vare min generösa arbetsgivare.

Lorpan i NYC - 50 50

Lorpan i NYC - 50 50

16 maj 2014 - 21 maj 2014

Bästa väninna, Stockholmssyster och faktiskt "skyldig" till att Magnus och jag träffades, hon har har den goda smaken att fira sin 50-årsdag i New York. Klart vi hänger med!

Härliga dagar i Dolomiterna

Härliga dagar i Dolomiterna

25 februari 2014 - 5 mars 2014

Ett kompisgäng från Stockholm och Örebro på egenproducerad charterresa till ett av Italiens skidparadis - Val di Fassa, Dolomiterna.

Gött att leva i Gasteindalen

Gött att leva i Gasteindalen

7 mars 2013 - 10 mars 2013

Knowit Stockholm stärker värdegrunden - Nära, Nytänkande, Schysst och Specialicerat. Plus en hel del annat ...

Skidor i Champoluc

Skidor i Champoluc

16 mars 2012 - 24 mars 2012

Högst på syrrans önskelista inför 50-årsdagen var en alpresa. Bra smak! Härligt att få återvända till skidparadiset och cappuccinohimlen!

Test & Kvalitet goes skiing

Test & Kvalitet goes skiing

15 april 2011 - 18 april 2011

Know IT Test & Kvalitet gör ännu en skidresa. Denna gång till anrika Breul-Cervinia i Italien. Skidparadis och Cappucinohimmel!

Indian wedding

Indian wedding

24 november 2010 - 7 december 2010

Vi ska närvara vid bröllopet för Ashutosh Kumar, min f.d. kollega från SEB. Magnus och jag passar på att se lite mer av landet. Första anhalten blir Mumbai (Bombay). Bröllopet är i närheten av Patna i norra Indien. Målet för resten av resan är Delhi, Agra och Udaipur.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Gun uppdaterar sin resa