Vi har slutat med alla trevliga seglingar och kör husbil numera
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Marocko
Antecka vår nya mailadress
fredag 6 maj 2011 - Finike, Turkiet

Vi har ändrat vår mailadress till [email protected] Vore ju bra om du ändrade det i din dator. Tack för hjälpen. Hälsningar från Sune & Ulla

ska vi fortsätta att skicka resbrev till dig?
lördag 30 april 2011 - Finike, Turkiet

Hej alla trogna läsare av våra resbrev. Vi kommer att sluta att skriva resbrev på denna sight. Varför då? Jo svensk lag diskriminerar oss längeseglare inom EU, genom att förvägra oss sjukvård inom EU, till samma kostnad, som det landets medborgare, där vi befinner oss. Vi får betala

vårhälsningar
lördag 16 april 2011 - Finike, Turkiet

TURKIET APRIL 2011 MEDELHAVSHÄLSNINGAR TILL VÅRA BARN, BARNBARN, SLÄKT, NÄRMASTE VÄNNER OCH DEM, SOM ÖNSKAR VARA MED PÅ VÅR UTSÄNDNINGSLISTA Hej på er alla igen Vi har legat lågt med vår resdagbok under vintern. Det beror på att allt går på rutin här i Turkiet. Det är ju tredje

Lucia m.m.
torsdag 13 januari 2011 - Finike, Turkiet

TURKIET JANUARI 2011 MEDELHAVSHÄLSNINGAR TILL VÅRA BARN, BARNBARN, SLÄKT, NÄRMASTE VÄNNER OCH DEM, SOM ÖNSKAR VARA MED PÅ VÅR UTSÄNDNINGSLISTA Här kommer lite foton från jul och nyårshelgen. Eftersom man inte firar Lucia i Europa (undantag Norge o Sverige) så var det exotiskt för

GOD JUL!
fredag 10 december 2010 - Finike, Turkiet

TURKIET DECEMBER 2010 MEDELHAVSHÄLSNINGAR TILL VÅRA BARN, BARNBARN, SLÄKT, NÄRMASTE VÄNNER OCH DEM, SOM ÖNSKAR VARA MED PÅ VÅR UTSÄNDNINGSLISTA Det lackar mot julen så vi skickar lite mysbilder innifrån båten m.fl. Igår tog sommaren slut. Det har varit 20-25 sköna grader i

Vinteride
tisdag 9 november 2010 - Finike, Turkiet

TURKIET NOVEMBER 2010 MEDELHAVSHÄLSNINGAR TILL VÅRA BARN, BARNBARN, SLÄKT, NÄRMASTE VÄNNER OCH DEM, SOM ÖNSKAR VARA MED PÅ VÅR UTSÄNDNINGSLISTA FINIKE NOV 2010-APRIL 2011 Nu har vi kommit till vår hemmahamn¬¬ för vintern. Väl fastfjädrade i bryggan och 220V åkte elspis och elugn

Vi skulle till KALKAN
onsdag 13 oktober 2010 - Dolichiste, Manavgat, Antalya, Turkiet

TURKIET OKTOBER 2010 MEDELHAVSHÄLSNINGAR TILL VÅRA BARN, BARNBARN, SLÄKT, NÄRMASTE VÄNNER OCH DEM, SOM ÖNSKAR VARA MED PÅ VÅR UTSÄNDNINGSLISTA VI SKULLE TILL KALKAN I morgon skall vi segla från Göceck till Kalkan. En sträcka på 40 M. Och dagen därpå vidare till Kekova. 35 M.

tre episoder
torsdag 7 oktober 2010 - Göcek Belediyesi, Turkiet

TURKIET OKTOBER 2010 MEDELHAVSHÄLSNINGAR TILL VÅRA BARN, BARNBARN, SLÄKT, NÄRMASTE VÄNNER OCH DEM, SOM ÖNSKAR VARA MED PÅ VÅR UTSÄNDNINGSLISTA TRE EPISODER Vi rör på oss sakta men säkert. Ligger några dar i en vik och flyttar sen till nästa paradisvik. Ligger nu i

3 EFES
tisdag 14 september 2010 - Reşadiye Mahallesi, Turkiet

Vinn 3 EFES! Vi ligger i Bencik, strax norr om Marti Marina. Jag, Sune, har fått världens ryggskott. Skulle böja mig ner till däck för att ta upp fjärrkontrollen till ankarvinschen. Gjorde snedböjning. Och så var det välkända ryggskottet på plats igen. Har inte kunnat komma ur sängen

inget är som väntans tider
fredag 10 september 2010 - Reşadiye Mahallesi, Turkiet

TURKIET SEPTEMBER 2010 MEDELHAVSHÄLSNINGAR TILL VÅRA BARN, BARNBARN, SLÄKT, NÄRMASTE VÄNNER OCH DEM, SOM ÖNSKAR VARA MED PÅ VÅR UTSÄNDNINGSLISTA Inget är som väntans tider! Segling Bodrum – Datcha. 40 sjömil. Den apelsinfärgade morgonrodnaden tilltar i intensitet bortöver

Husbil

Husbil

24 maj 2018 - 24 maj 2018

Slut med alla underbara seglingar. Vi har köpt husbil istället.

Turkiet 2010-2011

Turkiet 2010-2011

1 januari 2010 - 31 augusti 2011

Vi håller oss flytande. Vart är vi på väg? Kolla våra resbrev /Sune & Ulla

Turkiet 2008-2009

Turkiet 2008-2009

20 maj 2008 - 31 december 2009

Just nu seglar vi omkring i Turkiets underbara vatten, med alla underbart trevliga turkar, och myser.

Grekland

Grekland

21 oktober 2006 - 19 maj 2008

Lite dagsskvaller till vara barn, slaktingar och till dig som har meddelat oss, att du vill vara med pa utsandningwslistan

Malaysia Thailand m.m.

Malaysia Thailand m.m.

1 maj 2006 - 10 oktober 2006

Ulla & jag luffar omkring i området och kollar hur det är. Alltid råkar vi ut för nåt! Läs och få några skratt!

Vasco da Gama rallyt

Vasco da Gama rallyt

23 oktober 2005 - 29 april 2006

Vı seglar ıhop med 30 segelbatar fran Turkıet tıll Indıen. Ulla och jag fortsatter som crew tıll Malaysıa. mars 2006: Vi kommer inte längre överens med skepparn så vi har hoppat av i Yemen och flyger nån annan stans så småningom www.vascodagamarally.nl ([email protected])

Spanien - Grekland

Spanien - Grekland

30 juni 2002 - 22 oktober 2005

Leveranssegling av min båt Najad 340 /89 från Torrevieja till Lefkas i Grekland, där den skall säljas

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sune uppdaterar sin resa