Klokheten har vi ifrån våra erfarenheter. Erfarenheterna kommer från våra dumheter.
Senast aktiv - från Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand
Bytt sida!
måndag 2 mars 2015 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Eftersom denna sida bara krånglar skriver jag min dagbok på backpacking.Se istället. Jag heter sannen om ni vill kolla? Jag har lagt till era e-post adresser men har fått indikationer på att det inte heller funkar.

Lite träning
lördag 24 januari 2015 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Dagen började med att jag gick ner i gymmet. Tänkte motionera lite. Hade sett att det fanns lite träningsmaskner bla en cykel som jag ville testa. Njae nu var det ju inte världens bästa cykel direkt. Jag tryckte som en dåre på den och försökte ställa in något program på den men

Städning
fredag 23 januari 2015 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Idag tog vi en sen frukost och åt och hade det gott på balkongen. Det knackade på dörren och jag gick och öppnade. Cleaning sa människan utanför och jag såg nog konstig ut för hon frågade om allt var okej med mig? Haha jag blev nog bara lite paff, var inte beredd på städpatrullen. Vi

FaceTime
torsdag 22 januari 2015 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

FaceTime denna uppfinning är ju bara fantastisk! Att prata med folk andra sidan jorden eller för den delen i närheten med, utan kostnad är ju väldigt fint. Igår pratade vi med våra vänner som är i KhaoLak och våra barn som är i Idre respektive Knislinge. Det laggade lite, men på det

Varmt?
onsdag 21 januari 2015 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Inte någon gång vi har varit i Thailand har det varit så här kallt. Nu är det ju inte på långa vägar likt det vi har hemma nu förstås, men som en svensk sommar ungefär. Min frusne make sitter med tjocketröjan och långbyxor. Att köra moppe på kvällen kyler också, det brukar bara

Resan ner.
tisdag 20 januari 2015 - Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand

Då är vi på plats nere i huay yang. Denna gången åkte vi inte med thai airways som vi annars brukar göra, då vi tyckte de var för dyra i år. De hade ökat priset flera tusen per man. Så vi åkte med Qatar airways istället och det var ju absolut ett bra val. Hög standard på planen och

Förberedelser inför resan.
söndag 4 januari 2015 - Kristianstad N, Skåne län, Sverige

I år ska vi åka 10 veckor till Thailand och nu börjar det dra ihop sig till avresedag. Det är ju inte alldeles enkelt att åka iväg så länge man måste fixa endel saker innan. Vi kollade boende nästan direkt vi kommit hem från huay yang i mars månad 2014 där vi firade min 50 års dag ju.

Pingis
lördag 10 augusti 2013 - Belfast, Nordirland, Storbritannien

Då har man fått se ännu en fin idrottsanläggning nämligen där Anders spelade pingis. Denna gången en lite längre bit utanför Belfast. Pingisen då? Njae gubben fick några pingislektioner hahaha han tog inte ett set bara. Men han fick blodad tand och ska börja träna pingis med någon

Orientering
fredag 9 augusti 2013 - Belfast, Nordirland, Storbritannien

Det gick inte så bra för Anders i kvartsfinalen, så det är slutspelat för hans del i detta VM i squash. Idag ska han dock ställa upp i pingis, men han har inga större förhoppningar om någon vinst. Asiaterna är femjävliga på pingis så det blir mest en kul grej! Igår var vi på

Kvartsfinaler
onsdag 7 augusti 2013 - Belfast, Nordirland, Storbritannien

Lite snabb uppdatering bara! Anders spelade poolspel igår och gick vidare till idag. Så idag ska han spela kvartsfinal i squash. För Fredrik gick det inte så bra, han vann en brottnings match och förlorade en så han gick inte vidare till någon final brottning. Stackars påg bantat två

Huay yang 2015

Huay yang 2015

18 januari 2015 - 29 mars 2015

Det ska bli en långresa till Thailand i år. Jag och mannen ska vara iväg 10 veckor. Malle och Håkan kommer och hälsar på i 4 veckor och Cherie och Ellie kommer ner 2 veckor till oss. Vi får se om pensionärslivet passar oss ungdomar?!

Belfast WPFG

Belfast WPFG

31 juli 2013 - 11 augusti 2013

World Police & Fire Games, Belfast, Northern Ireland 1-10 August 2013 25,000 besökare, 10,000 tävlande, 56 sporter, 70 länder.

Australien 2012

Australien 2012

16 oktober 2012 - 15 november 2012

Flyg från Köpenhamn till Dubai med emirates. Från Dubai till Sydney.I Sydney stannar vi till den 29 oktober då vi flyger till Cairns.Den 14 november flyger vi från Cairns till Brisbane och därifrån till Dubai för att komma hem till Köpenhamn igen den 15 nov.

New York

New York

24 augusti 2011 - 8 september 2011

Huay Yang 2010

Huay Yang 2010

11 november 2010 - 3 december 2010

Flyger från Kristianstad till Arlanda,där möter Susanne och Dragan upp. Vi flyger vidare med Thai airways till Bangkok.Vi blir hämtade av en minibuss och transporterade till den lilla fiskebyn Huay Yang.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Susanne uppdaterar sin resa