Sista prestsentationen - har!
fredag 10 juni 2011 - Gaborone, Southeast, Botswana

Fantastiskt valordnat var det infor var presentation idag. Pa tva dukar visades vara bilder och vi sag dem samtidigt pa en TV-skarm framfor oss. Mycket bra! Det var fantastiskt roligt att fa gora presentationen och se de igenkannande leendena hos alla vi besokt.De skrattade gott nar vi drev bade

Imorgon - Sun City?
tisdag 7 juni 2011 - Rustenburg, Nordvästprovinsen, Sydafrika

Ikvall har vi haft var sista presentation! Marklig kansla. Visst ska vi ha en presentation pa fredag kvall ocksa, men den ar ny! I eftermiddags slipade vi pa den nya presentationen. Vi har alltsa akt fran Pretoria till Rustenburg idag. Har ar det ett valplanerat och glatt gang som har hand om oss.

Glatt gang i Pretoria
fredag 3 juni 2011 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

Fredag kvall och livet leker i Pretoria!! Vi borjade dagen med att traffas i Polokwane vid en affar som saljer souvenirer, smycken, trummor mm. Det ar var favorit Bruno som ager butiken. han har varit sa bra pa att organisera var tid i Polokwane och verkligen sett till att ge oss givande dagar

Vandrar med lejon
onsdag 1 juni 2011 - Polokwane, Limpopoprovinsen, Sydafrika

Det har varit en mycket innehållsrik dag idag också. Men bäst var att få vandra med två lejon!! Det finns, enligt utsago här, tre sådana här parker i världen. Bilderna talar väl för sig själv?! Lägger också till en bild så ni ser hur fantastisk utsikten var från God´s window i

Ny plats - ny energi
tisdag 31 maj 2011 - Polokwane, Limpopoprovinsen, Sydafrika

Sa ar nu teamet pa plats i Polokwane. Har mottes vi av en mycket valorganiserad man som gav oss ett program for alla dagarna vi ska vara har. Underbart!! Jag bor hos Clive och Sonnika i ett stort fint hus. Har ska jag fa bo i tre natter!! Sa skont att fa vara pa en och samma plats. Dagarna verkar

Somnig och i behov av vila!
söndag 29 maj 2011 - Tzaneen, Limpopoprovinsen, Sydafrika

Det har skulle vara var mid tour rest, var vistelse i Tzaneen. Tva hela dagar dar vi kunde hanga tillsammans och inte har nagra presentationer eller representationer. Det bidde inte riktigt sa! Pa tre natter kommer vi att bo pa tre stallen!!! Igar bodde vi pa B&B, ikvall i vardfamiljer och imorgon

Vilda djur
fredag 27 maj 2011 - White River, Sydafrika

Igar var vi i Krugerparken och sag vildlivet dar! Vi kom mycket nara en vit noshorning, vilket var maktigt. Annars ar ju alla djur sa otroligt vackra och speciella. Vartsvinen med sin svans rakt upp i vadret ar sa skojig! Elefanter kom vi mycket nara. Faglarna har sa mycket farg och ar sa

WhiteRiver = paradiset?
onsdag 25 maj 2011 - White River, Sydafrika

Minibuss ar basta sattet att resa! Dagens resa fran Middelburg till White River har tagit oss fran hogland till lagland. Fran 2500 m o h till 1000 m o h. Har ar en en helt annan typ av natur och har ar det varmt och skont. Ricky hamtade oss och vi stannade pa vagen och kopte frukt for att gora

En dag fylld av intryck!
måndag 23 maj 2011 - Middelburg - MP, Sydafrika

Sa har vi flyttat igen och ikvall har Malin och jag gladjen att bo i samma familj. Har har alla vi hittills bott hos enorma hus sa sjalvklart har vi egna rum. Viblev hamtade i minibuss utanfor Vanderbijl. Valdigt kul att fa aka i samma buss och hinna prata lite. Det var langa koer genom

Sondag vid floden
söndag 22 maj 2011 - Vanderbijlpark, Gauteng, Sydafrika

Idag ar det avslappnad grillning vid floden Vaal hemma hos Ullas vardar. Dagen borjade med studiebesok pa en skola for svarta. Vilken ogonoppnare!! I en container var skolans kok for 350 elever inrymt. 2 personer lagar all mat. Regeringen har for 4 ar sedan skankt vattentoaletter i en barack. Allt

Rotary2400GSE2011

Rotary2400GSE2011

15 maj 2011 - 13 juni 2011

Vi är fem personer som genom Rotary, distrikt 2400, får åka till distriktet norra Sydafrika och Botswana . Vi kommer från Karlskrona, Kristianstad, Hässleholm, Halmstad och Växjö. Under resan ska vi få göra studiebesök på våra motsvarande arbetsplatser i länderna. Och lära oss massor om länderna, kulturen, naturen.......

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Susanne uppdaterar sin resa