Hemmaplan igen
lördag 2 mars 2013 - Ekeby, Skåne län, Sverige

Hej alla glada! Nu är det så här att jag har kommit hem, jag har kommit hem ca 3 veckor tidigare. Jag hoppa över Filippinerna. Ni undrar säker - Varför? Har hon tröttnat på att resa? Hände det något så hon avbröt resan? Men nej, jag har haft det bra, träffat trevliga människor, har

Huvudstaden
torsdag 28 februari 2013 - Hanoi, Vietnam

Hallåja! Sen sist så har jag tagit mig hela vägen upp till Hanoi, vilket är Vietnams huvudstad. Så Saigon/HCMC är inte Vietnams huvudstad som jag trodde innan jag åkte till Vietnam. Jag tog en vanlig sittbuss till Hue och därifrån tog jag en nattbuss till Hanoi. Jag fick som jag ville -

Prickigt sommarskin
torsdag 21 februari 2013 - Hội An, Quang Nam, Vietnam

Hej hej hallå! :) Det blev att vi åkte till Vinpearl, äventyrslandet med både ett vattenland och ett nöjesfält, i fredags. Vi åkte världens längsta linbana över vatten för att komma dit! Det känns dock lite konstigt att åka "ägg lift" utan skidor, pjäxor och allt som hör till :P

Nyår och Fullt!
fredag 15 februari 2013 - Nha Trang, Khanh Hoa, Vietnam

Tjabba tjena hallå! Sist jag skrev så var jag ju på ön Phu Quoc. Flyget tillbaka till HCMC (även kallad Saigon) gick bra. Klockan 15 samma dag satte jag mig på en buss mot Mui Ne där jag skulle träffa två tjejer från Örebor - Melisa och Rakel. Jag kom fram vid 21.30 tiden, checkade in

Stranden!
torsdag 7 februari 2013 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Det är roligt att så många läser min resdagboken, över 40 pers! :D Skoj! Men jag tycker det är lite tråkigt att bara 4 pers (i förra inlägget) har vågat visa vilka dem är och kommenterat.. Det är lite roligare för mig att skriva om Ni kommenterar! :) Så kom igen nu, tar max 1-2

Stray family!
torsdag 31 januari 2013 - Bangkok, Thailand

Hej alla! Jag glömde skriva i förra inlägget att så gott som alla utom jag och Lydia (guiden) tar malaria tabletter... Tydligen finns det risk för malaria i Laos. Yeah great! Men än så länge så är jag frisk iallafall... En annan ska var hur det fungerar med dricka, sprit osv i tex

Miljonär och laolao
onsdag 23 januari 2013 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Tjenare! :) Ja då ska vi se vad som har hänt sen sist då :) Det händer rätt mycket på en dag här känns det som :) Vi lämnade iallafall Chiang Mai i fredags. Det kom lite nytt folk på turen. Det var tre killar och en tjej. Två av killarna var från Norge och den ena från Danmark.

Vänster trafik!
fredag 18 januari 2013 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

TJA TJAAA! :D (Tydligen kom detta aldrig upp i natt, men gör ett nytt försök nu) Jag ska försöka fatta mig kort, klockan är lite mer än tre på natten här och ja jag borde sova! Sen sist så har det hänt en hel del. Det känns som jag har varit borta i typ 2 veckor redan men det har

Framme!
måndag 14 januari 2013 - Bangkok, Thailand

Okej, hej på er alla! Båda flygen har gått bra. Började ju med ett från Danmark till Finland. Sen var det bara av och på nästa plan som tog mig till Bangkok, helt perfekt, slapp den långa väntan :) och jag slapp att få mina kräk attacker, skönt! När taxi gubben hade släppt av mig så

IDAG!!
söndag 13 januari 2013 - Ekeby, Skåne län, Sverige

Såja, väskan är färdig packad och snart rullar jag mot Kastrup ;) Resefebern var och hälsade på i början av veckan, typ söndag till tisdag ungefär, men sen försvann den. Den bara fes och försvann helt enkelt :p så än så länge så är det lugnt! Rätt skönt ändå faktiskt ;) Nu

Asia!

Asia!

13 januari 2013 - 3 mars 2013

Jag kommer vara i Bangkok och norra Thailand, Laos, Vietnam och sen avslutar jag i Filippinerna! :) UPPDATERING! Blev inget Filippinerna.. För DENNA gången :D

Öst och Syd Afrika

Öst och Syd Afrika

15 januari 2012 - 22 april 2012

1. Rosabussarna med Marcus i Öst Afrika, det vill säga Rwanda, Uganda, Kenya och Tanzania. 2. Volontär på ett barnhem i Sydafrika i en by/stad som heter East London. 3. Tar en sväng inom Kapstaden med innan jag sätter min fot på svensk mark igen!

Asia and Australia

Asia and Australia

1 december 2010 - 30 maj 2011

[b]1.[/b] Thailand [b]2.[/b] Australien med Marcus [b]3.[/b] Singapore, Malaysia och Thailand med Marcus Folj ganra min resa! :)

Volontär i Ghana

Volontär i Ghana

17 januari 2010 - 7 april 2010

Jag ska till Ghana i Afrika och jobba som volontär.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sara uppdaterar sin resa