Sista inlägget!
fredag 1 juni 2018 - Östersund, Jämtlands län, Sverige

Idag kom vi äntligen hem till lägenheten på Skogvaktarvägen! Så himla skönt! Men givetvis så var planet försenat idag också.... 😒 Hemma vid halv tolv istället för halv tio..  Städat, vädrat, tagit hand om blommorna och gjort kattsäkert! Vi vill passa på att säga ett jättestort

På väg hem
torsdag 31 maj 2018 - London, England, Storbritannien

En snurrig dag som började som vanligt med frukost vid halv nio-tiden. Packade om resväskorna några gånger innan Tony och Melin skjutsade oss till Sea-Tac Airport i Seattle. Vi var där i god tid, väskorna vägde 2 ponds för mycket men hon var snäll och satte på en lapp "Heavy" och vi

Twin Peaks
tisdag 29 maj 2018 - Monroe, USA

Idag lånade vi Melin's bil och gjorde en utflykt till Snoqualmie Falls, vattenfallet från vinjetten till TV-serien Twin Peaks. Det var väldigt mäktigt! Det var inte så varmt idag, ca 15° och mulet. Från vattenfallet kom en "mist" som gjorde att det kändes som det regnade men det var bara

Memorial Day
tisdag 29 maj 2018 - Monroe, USA

Idag har varit en lugn dag. Vi har provpackat för att kolla så vi får med allt och för att kolla så vi inte måste betala extra för övervikt! Det har blivit en hel del extra om vi säger så... 😉😏 Det är på det berömda håret så håll tummarna... Vid 14-tiden kom Melins syster

Seattle Mariners
måndag 28 maj 2018 - Monroe, USA

Idag har det vara varit ett fokus, BASEBALL! Kläderna var utvalda med precision och jag fick låna en väska av Melin och vips så var outfiten för dagen klar! Vi var på plats på Safeco Field, arenan där de spelade, i god tid. Vi gick runt och kollade lite vad de sålde och konstaterade att de

Tvättdag
söndag 27 maj 2018 - Monroe, USA

Idag behövde vi tvätta så vi satte upp det på schemat. Vi åkte också iväg en sväng till Everett för att titta på några gamla skepp (Long ships) som låg inne i hamnen, Lady Washington och Hawaiian Chieftain (De 2 första bilderna är hämtade från Wikipedia). De såg ut lite som

Nordic Heritage Museum
lördag 26 maj 2018 - Monroe, USA

Idag har vi varit kulturella igen. De öppnade ett nytt Nordic Heritage Museum i Seattle för en månad sen ung. och det var dit Melin, Tony jag och Christer styrde kosan idag. Såååå himla roligt och fantastiskt intressant! Vi fick lite hemlängtan faktiskt.... Och fick lära oss att en kvinna

Kattlängtan!
fredag 25 maj 2018 - Monroe, USA

Ikväll blev längtan så stor.... Om en vecka är vi på väg hem igen och den 1 juni ska vi hämta hem våra älskade katter, Zandor, Birk och Pysen från katthemmet  igen! Gud va vi längtar efter dem!! 😦😻🐈🐾😢 Men snart så.... ❤❤❤

La Conner
fredag 25 maj 2018 - Monroe, USA

Idag blev det en utflykt till en liten gullig kuststad som heter La Conner. Många små gulliga (men dyra...) butiker i en lång rad. Det kändes lite som en stad i vilda västern 🤠 Nästan så jag förväntade mig att bli tilltalad Howdy ma'm! 😃 Nåväl, första butiken vi var in på var en

Safeco Field
torsdag 24 maj 2018 - Monroe, USA

Idag, denna hittills varmaste dag, tog vi bilen till Woodinville och buss därifrån in till Seattle. Vi tog en promenad till the Space Needle och tänkte ta hissen upp för att kolla på den påstådda spektakulär utsikten men det skulle kosta oss ca 500:- SEK för en sån tur... 🤤 Vi

Keeping Up With the Bratts

Keeping Up With the Bratts

30 april 2018 - 1 juni 2018

USA-resan

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Marlene uppdaterar sin resa