Brev 1 Jan.2009
onsdag 4 mars 2009 - Kemer, Turkiet

Månadsbrev Januari 2009. Brrrr bara 2gr i natt. Kl 10.15 var det allmänt bad i havet som vi sov över, men det var allt några 6-8 st som vågade sig ner i det 16gr vattnet. Kl 11.15 kom 2 bussar o hämtade för o köra oss till linbanan som går upp till toppen av berget Thatal 2365 m Linbana .

Brev 1 Dec.2008
onsdag 4 mars 2009 - Kemer, Turkiet

Månadsbrev December 2008 Promenad o apelsinplockning innan lunch o marknad. Köpte mig en bukett med 13 Gerbera för 2.50 YTL= 16 kr Christer spela tennis kl 14 Efter engelska o tennis bjöd Heinz o Ursula, som är med på engelskan, alla på kursen samt Christer på öl med tilltugg i solskenet

Brev 2 dec.2008
onsdag 4 mars 2009 - Kemer, Turkiet

Annan dagen kom med härligt väder, kl 11 samlades vi alla på kajen o delades upp i lag om 4 pers. Varje lag fick ett kuvert med frågor som skulle besvaras under promenad, o då vi kom tillbaka till marinan efter drygt 2 tim var det dukat ute på terrassen till oss. Där rättades frågorna ihop

Brev 1 Nov.2008
onsdag 4 mars 2009 - Kemer, Turkiet

November månad 2008 Lite mulen dag men varm 24g. Efter att Christer burit iland cyklarna, monterat dem samt pumpat däcken cyklade vi till marknaden som är bra stor. Gick en runda innan vi handla grönsaker, fikade vid torget som är jättemysigt, o handlade fisk. Då var Christers , en fräck

Brev2 Nov.2008
onsdag 4 mars 2009 - Kemer, Turkiet

Fredag dags för symöte på puben. Christer spelade tennis o polera i brunnen o jag lagade mat inför morgondagen Regnigt på lördagsmorgon men det blev bättre fram på dagen. Kl 19 var vi till en båt, vars namn vi fått på lappen, för att äta förrätt dit ytterligare två personer kom. Sen

Brev 1 Okt.2008
fredag 21 november 2008 - Kemer, Turkiet

Månadsbrev Oktober 2008 Christer fiska på morgonen men fick bara en liten firre. Var i land o handla bröd samt fick köpa två Kopra av en grek som stod på kajen o fiskade. Solen sken 23gr o lagom vind. Lämnade o fick en ganska fin segling till Buzuk Buku där vi ankra kl 15. Har inte badat

Brev 2 Okt.2008
fredag 21 november 2008 - Kemer, Turkiet

Kl 11.30 på onsdag lämnade vi, halv mulet men 23gr. Under gång mörknade det allt mer på himlen o då vi ankrat i Göcek kl 14 satte vi upp brunns kapellet efter lunchen. Det blev bara några droppar regn men då kvällen blev kylig 20gr var det gått o ha det uppe. Natten var nog ganska kall

Brev 1 sept.2008
fredag 21 november 2008 - Kemer, Turkiet

Månadsbrev September 2008 Så har vi då efter mycket om o men anlänt till Barra i Marmaris, Turkiet. Planet till Stockholm kl 14,15 var försenat o planet till Dalaman kl 18.50 var försenat, försenat o försenat. Slutligen skulle vi ställa oss i två rader för att gå ombord. Efter att ha

Brev 2 sept.2008
fredag 21 november 2008 - Kemer, Turkiet

Blåste en byig vind i natt o även nu på dagen, vilket är skönt, då det ihop med lite skyar inte blir så varmt. Åt en underbar fisk middag innan vi alla fyra åkte till land en sväng på kvällen. Ingen ström på morgonen så vi beslöt att gå in till kaj. Passade på o tvätta då vi

Brev Maj 2008
söndag 13 juli 2008 - Ankara, Turkiet

Maj månad 2008 Sol 21g. Lite kall vind. Åkte med Stefan o Tok i deras gummibåt in o la fast i Hassans brygga. Promenerade det lilla som fanns att promenera på innan vi intog lunch hos Hassan. Under tiden hann vinden öka o vi blev alla fyra genomvåta på tillbaka vägen. Det var bara o sätta

Medelhavs cruising

Medelhavs cruising

18 maj 2004 - 1 april 2014

Hej! Detta är resedagboken för Christer och Lisbeth på S/Y Baracuda.....

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Christer O Lisbeth uppdaterar sin resa