Fillipinerna, Indinesien, Malaysia, Thailand o mycket mer:)
hemstad Karlstad, Värmlands län, Sverige
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Det riktiga Thailand
torsdag 10 februari 2011 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Lyssnade på en intressant konversation idag och har sedan gått och funderat. Konverationen handlade om det "riktiga" Thailand.   I det riktiga Thailand finns inga barnstolar på restauranger för i det riktiga Thailand sitter folk på golvet och äter.  I det riktiga Thailand kan man gå på en

Livet på Lanta!
måndag 7 februari 2011 - Ko Lanta Yai, Krabi, Thailand

Vila!, Ja man kan ju inte påstå att vi gör så många knop här nere.. Vi vaknar vid tio, äter frukost på något av våra favvoplats ställen. Brukar bli lite ägg,bacon, kanske korv, apelsinshake, kaffe, gott bröd, ost mm. Sedan ringer vi vår privata tuktuk chauför Mon o åker o lägger

Singapore
fredag 14 januari 2011 - Singapore, Singapore

Vi har redan lämnat Singapore och dess goda restauranger men ville skriva ett litet inlägg från Singapore ändå. Typ... Vi hade det gött i Singapore och lämnade Anders och Ingalill vind för våg (nästa) när de for hem till Sverige. Själva åkte vi till Thailand. 3 veckors semester var

Lifeguards på Bondi beach
onsdag 12 januari 2011 - Bondi Beach, New South Wales, Australien

Livvakterna Anders å Ingalill gjorde sitt jobb medan the lifeguards gjorde sitt. 2 förvirrade turister slogs nästan mot stenarna och livräddarna fick kämpa hårt. Vi har sett kändisarna från TV in action! Vi drog till barnpoolen och badade där. Vi må va tuffa och coola men inte

Lifeguards på Bondi beach
onsdag 12 januari 2011 - Bondi Beach, New South Wales, Australien

Roadtrip
måndag 10 januari 2011 - Batemans Bay, Batemans Bay, New South Wales, Australien

På mormor Ingalills födelsedag bestämde vi för att go south! Norrut var det översvämningar, västerut var det skogsbränder och Sydney kunde vi nu! Hyrbil och tjofräs ut i vänstertrafiken. ALLA kör på fel sida! Vi trånade efter kaffe och stannade kort vid seven mile beach, därpå

Nyår i Sydney
fredag 31 december 2010 - Sydney, New South Wales, Australien

Gott nytt år! Vi har vandrat vilse i Sydney i flera dagar och därmed sett många ställen som de flesta turister missar. Kom precis ned för ett tak med utsikt över Harbour bridge och en stor del av hamnen. Barnen fyrvekeri brann av och det var en utomordentligt vacker syn. Raketer som

Sydney via Danmark, Bangkok och Singapore
måndag 27 december 2010 - Sydney, New South Wales, Australien

Vi startade 05:15 med väckning och uppstigning. Jag och Maria och Liv snoozade till 05:50. Hade taxin kommit i tid hade vi varit sena! Taxin var försenad i snöstormen men vi tog oss över bron till Kastrup till slut. Väl framme fick vi besked att flyget var ca 1 timme försenat. Glada och

10 dagar kvar
måndag 13 december 2010 - Simrishamn, Skåne län, Sverige

10 dagar kvar. Snöstorm idag men det gör inte så mycket när vi vet att det är varmt om några dagar. Vi hörs snart igen Maria o Rickard o Liv

Första flyttlasset är transporterat!
söndag 24 januari 2010 - Malmö, Skåne län, Sverige

Många kartonger blev det. Kärran var nästan fylld till bredden. Nu står alla saker i källaren på restaurangen. Nästa flyttlass går i slutet av februari. Sedan blir det åka av... Vi startade i fredags från Karlstad med i stort sett hela vårt bohag förutom kläder, soffa, säng,

23 december 2010 - 23 februari 2011

Landar i Sydney på julafton. Det bli vänner å vin samt lite rundresa i landet down under. 14 Januari åker vi tillbaka till Singapore. Sedan bär det av till Bali, Lombok och Gili eller mot Thailand. 23 februari åker vi hemåt igen

23 december 2010 - 23 februari 2011

Livs resa

Livs resa

3 november 2009 - 3 november 2015

Vår dotter liv föddes kl 07:02 den 3:e november 2009 genom kejsarsnitt på Karlstad sjukhus. Världens vackraste tjej!

On the road again!

On the road again!

6 januari 2008 - 5 april 2008

Vi tar ett par dagar med mat och massage i Bangkok. Filippinerna, Sulawesi, Bali, Formel1 i KL, sol å bad å dyk! Åker till Sverige när svalorna är på väg hem!

Maria och Bråkiga Rickard på 6 månaders semester!

Maria och Bråkiga Rickard på 6 månaders semester!

16 oktober 2006 - 6 april 2007

Bakat och klart på väg till värmen. Borneo med dykning och urangutanger, Australien med surfing och vingårdar, Nya Zealand med kiwis och äventyr, Thailand med föräldrar och swedish buckets, Indonesien med valhaj och manta samt eventuellt Fiji och hälsa på Ben!

Trolldalens Bageri i Växbo

Trolldalens Bageri i Växbo

17 april 2006 - 15 september 2006

En dröm har blivit verklighet! Jag och Rickard driver ett eget bageri mitt i urskogen. Kanske inte var just att det ligger i Hälsinglands urskogar som var drlömmen men det är vårt eget och Ooootroligt vackert här!

Min Resa i världen

Min Resa i världen

10 oktober 2004 - 1 juni 2005

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Maria uppdaterar sin resa