Efter många om och men har nu Ylva och Lina slagit sina (mer eller mindre) kloka huvuden ihop, detta resulterade i en klart mindre plånbok. Den andra oktober flyger vi iväg mot soliga Thailand för att sedan åka vidare till både Kambodja och Laos. Vi har full förståelse för att en del föredrar Sveriges härliga höstar med regn, slask och tågförseningar. Men om ni trots detta får någon sekund över får ni gärna läsa om våra påhitt i fjärran land här på resdagboken. Ha det bra tills vi ses igen! Kram! =)
hemstad Knivsta, Uppsala län, Sverige
Senast aktiv - från Knivsta, Uppsala län, Sverige
Laos
tisdag 9 november 2010 - Gang Laos, Jawa Tengah, Indonesien

hejsan! Vi sitter nu i Vang vien, Laos. Efter 40 timmars busstur kom vi fram till Luang Prabang(norra laos). Det var en valdigt mysig stad med fina tempel och nattmarknad. En dag akte vi med nagra kompisar for att besoka en gruva och bada i ett vattenfall, det var verkligen harligt! Nu har vi

Sulboll
fredag 22 oktober 2010 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

Hejsan! Vi borjar trivas riktigt bra har i Vietnam. Trafiken ar helt vansinnig, en utmaning! Som tur ar finns det rodljus och dar hander det faktiskt ibland att nagon stannar eller atminstone saktar in.. xD Det finns gott om parker har, varav en har blivit var favorit. Vi och engelsmannen Sean

Vietnam
onsdag 20 oktober 2010 - Knivsta, Uppsala län, Sverige

For tillfaller befinner vi oss nu i Vietnam i staden Ho Chi Minh. Planen va att harifran aka vidare langs kusten o upp till Hanoi. Dock fick vi igar av en ren slump veta att de inte gar nara bussar norrut for tillfallet eftersom de e stora oversvammningar i ovre delen av landet (dock saljer de

Kambodja!
söndag 17 oktober 2010 - Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja

HejsanHoppsan! Forlat att vi har varit sa daliga pa att skriva, men det beror pa daliga datorer och naturligtvis inte pa oss..=p Vi befinner oss nu i Kambodja och har gjort det de senaste dagarna. Det marks att det ar fattigare har och man far hela tiden se upp for att inte bli lurad. De ar inte

Starten pa var resa
torsdag 7 oktober 2010 - Knivsta, Uppsala län, Sverige

Hejsan hoppsan! Vi lever an friska och glada! Flyget gick forvanansvart bra. Mellanlandningen i Doha pa 13 timmar spenderades till storsta delen i ett tyst vilorum dar vi lyckades sova nagra timmar. Det var intressant att se deras kultur och vi hade garna spenderat nagra dagar dar. Vi hamnade

Asien

Asien

2 oktober 2010 - 22 december 2010

Inga foton

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ylva-Lina uppdaterar sin resa